Arcserve 2000 2x in netwerk - Wil niet werken!

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
Wij hebben een netwerk waar 2x Dell server draaien met Win2k (laatste service packs) en beide DAT-drive erin en Arcserve 2000 workgroup edition geïnstalleerd. Nou wil het volgende.

De active directory is op de ene server geïntalleerd en de andere server hangt er in het netwerk gewoon bij, hier wordt dus niet op aangemeld of iets dergelijks! Het back-uppen op de primary server is geen enkel probleem, maar back-uppen op de andere server wil maar niet lukken, zover ik weet moet je in Arcserve moet je een device (DAT-drive) aan een device group toevoegen en kun je dan verder Arcserve configureren. Alleen dit eerste wil dus al niet lukken. Arcserve ziet de DAT-drive wel maar ik kan deze niet toevoegen aan de Device-group. Wanneer ik kijk bij de deviceproperties staat de volgende melding erbij:

"This is a shared device on a Distributed server and tapeengine is unable to connect to Primary Server. Please make sure that tapeengine is running on the Primary server."

Wat ik uit dit bericht begrijp is dat Arcserve de engine van de primary server wilt gebruiken om te back-uppen. Het is dus ook geen probleem om een back up van deze server te maken op de primary server maar dat is dus niet de bedoeling. Ik wil gewoon lokaal een back up maken op de DAT drive.

Iemand enig idee wat ik fout doe????

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door j_v_malsen op 07-02-2003 09:38 ]

For rent

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

j_v_malsen schreef op 07 February 2003 @ 08:44:
"This is a shared device on a Distributed server and tapeengine is unable to connect to Primary Server. Please make sure that tapeengine is running on the Primary server."
Dat betekent dus dat ArcServe op die tweede machine de tapeengine niet ziet volgens mij. Wat je moet doen is het volgende:
  • Checken of de Device manager je tapedrive ziet ;) ;
  • Check de firmware van je tapedrive en update die zonodig. (welke tapedrive heb je btw?);
  • Update Arcserve met alle patches die je maar kan vinden (vooral SP 4 doet wonderen);
  • In computer management -> storage -> removable storage moet je even checken of windows 2000 niet de controle over tapedrive over heeft genomen. (kijk bij properties->tabblad General). Zet het vinkje 'enable librabry' uit. Arcserve MOET namelijk het ding alleen kunnen besturen, anders ziet Arcserve hem niet eens;
  • Check ook, als je daar toch bent, de toegangsrechten van het Arcserve-account op die drive;
  • Zet de volgende regkey op die bak:
    -Onder sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ComputerAssociates\
    ARCserveIT\Base\TapeEngine\CONFIG
    -een key toevoegen: enableshareddevices
    -Met als waarde: REG_DWORD 0x00000001 (1)
Vergeet niet je tapedrive steeds opnieuw te starten, alhoewel je voor de bovengenoemde dingen waarschijnlijk moet rebooten. Als ik op nog meer dingen kom hoor je het wel ;).

[ Voor 2% gewijzigd door RedRose op 07-02-2003 10:57 . Reden: layout ]

Sundown Circus

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24
RedRose schreef op 07 February 2003 @ 10:57:
[...]
Dat betekent dus dat ArcServe op die tweede machine de tapeengine niet ziet volgens mij. Wat je moet doen is het volgende:
  • Checken of de Device manager je tapedrive ziet ;) ;
  • Check de firmware van je tapedrive en update die zonodig. (welke tapedrive heb je btw?);
  • Update Arcserve met alle patches die je maar kan vinden (vooral SP 4 doet wonderen);
  • In computer management -> storage -> removable storage moet je even checken of windows 2000 niet de controle over tapedrive over heeft genomen. (kijk bij properties->tabblad General). Zet het vinkje 'enable librabry' uit. Arcserve MOET namelijk het ding alleen kunnen besturen, anders ziet Arcserve hem niet eens;
  • Check ook, als je daar toch bent, de toegangsrechten van het Arcserve-account op die drive;
  • Zet de volgende regkey op die bak:
    -Onder sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ComputerAssociates\
    ARCserveIT\Base\TapeEngine\CONFIG
    -een key toevoegen: enableshareddevices
    -Met als waarde: REG_DWORD 0x00000001 (1)
Vergeet niet je tapedrive steeds opnieuw te starten, alhoewel je voor de bovengenoemde dingen waarschijnlijk moet rebooten. Als ik op nog meer dingen kom hoor je het wel ;).
Redrose, je bent geweldig _/-\o_

We hebben je aanwijzingen gevolgd en hij is op dit moment aan het back-uppen!! Echt super!

Grtzzz JVM :)

For rent

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Helaas is dit een known bug in ArcServe 2000. Ik heb dit ooit eens gehad bij een klant. Welk Service Pack voor ArcServe draai je :?

Het lijkt me sterk dat dit in SP4 niet verholpen is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson