Ik heb een XHTML document en een CSS die daarachter ligt. Nu staat in het XHTML document een tabel met 3 kolommen. Ik zou graag elke kolom wat andere eigenschappen geven, zoals alignment en eventueel fontkleur.
Ik weet hoe dit makkelijk kan via classes, maar het probleem daarvan is dat, als je eenmaal een tabel hebt van, zeg 100 rijen, je in elk van die 100 rijen een id moet gaan plakken. Ik vroeg me af of dit ook gemakkelijker kan.
Ik kan wel COLGROUP en COL gebruiken om uit te lijnen (zelfs decimaal als het moet
), maar dat is ongeveer alles wat je kunt met die elementen. Ik zou er ook styles aan kunnen proberen te plakken, maar dat haalt weinig uit, want die dingen hangen in de HTML-structuur immers niet samen met de TH/TR/TD-elementen (deze laatsen zijn dus degenen die ik uiteindelijk van een kolomspecifieke layout wil voorzien).
De vraag is dus: kan je met CSS, zonder dat je elke cel expliciet van een stijl voorziet, kolommen opmaken ?
Ik weet hoe dit makkelijk kan via classes, maar het probleem daarvan is dat, als je eenmaal een tabel hebt van, zeg 100 rijen, je in elk van die 100 rijen een id moet gaan plakken. Ik vroeg me af of dit ook gemakkelijker kan.
Ik kan wel COLGROUP en COL gebruiken om uit te lijnen (zelfs decimaal als het moet
De vraag is dus: kan je met CSS, zonder dat je elke cel expliciet van een stijl voorziet, kolommen opmaken ?
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be