LS,
Ik heb een iets meer als 2 jaar oude Dell inspiron 7500.
Sinds een paar weken "verdwijnt" mijn CD-rom speler.
Het busy ledje knippert dan; lang- kort -lang -kort enz.
Dit gebeurd meestal al tijdens het opstarten, maar soms ook pas na een tijdje.
Ik heb de diag software gedraaid maar die kan niets vinden. Wat me wel opvalt is dat er dan geen 2e IDE drive meer te vinden is, alleen nog maar mijn HD. Ik kan de cdrom dan ook niet testen...
De Dell helpdesk kan me geen uitsluitsel geven of dit een probleem is met het mobo of met de cd-rom/fdd combo. De fdd blijft het overigens wel gewoon doen.
Ik zou een nieuwe combo kunnen bestellen, maar stel dat dat het probleem niet oplost? Opsturen naar Dell doe ik pas als allerlaatste optie want dat gaat een duur geintje worden...
Aangezien deze laptop nog een jaartje mee moet;
Wie heeft er ideeën over wat er aan de hand kan zijn?
Is er wellicht iemand met een I7500 of I7000 waarvan ik even de combo mag gebruiken om te testen?
tnx alvast...
Ik heb een iets meer als 2 jaar oude Dell inspiron 7500.
Sinds een paar weken "verdwijnt" mijn CD-rom speler.
Het busy ledje knippert dan; lang- kort -lang -kort enz.
Dit gebeurd meestal al tijdens het opstarten, maar soms ook pas na een tijdje.
Ik heb de diag software gedraaid maar die kan niets vinden. Wat me wel opvalt is dat er dan geen 2e IDE drive meer te vinden is, alleen nog maar mijn HD. Ik kan de cdrom dan ook niet testen...
De Dell helpdesk kan me geen uitsluitsel geven of dit een probleem is met het mobo of met de cd-rom/fdd combo. De fdd blijft het overigens wel gewoon doen.
Ik zou een nieuwe combo kunnen bestellen, maar stel dat dat het probleem niet oplost? Opsturen naar Dell doe ik pas als allerlaatste optie want dat gaat een duur geintje worden...
Aangezien deze laptop nog een jaartje mee moet;
Wie heeft er ideeën over wat er aan de hand kan zijn?
Is er wellicht iemand met een I7500 of I7000 waarvan ik even de combo mag gebruiken om te testen?
tnx alvast...
Wise enough to play the fool