Toon posts:

MP games werken niet meer in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister het volgende netwerk geinstalleerd:

@home kabelinternet
P166 server (sygate home network)
hub 3com 8port 10mbit
PC1 AMDXP1500+ 512DDR GF2MX400
PC2 Cel433 192SDRAM TNT2

Op pc1 speel ik multiplayergames als BF1942, Americas Army, Raven Shield en de Vietcong MP Demo.

Maar sinds ik het netwerk heb liggen zijn de serverlijsten van deze games leeg. Ik kan simpelweg niet meer online spelen omdat er geen servers zijn om te joinen.

Er is ongetwijfeld een manier om dit op te lossen maar die heb ik met google en de search niet kunnen vinden. Iemand help?

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ja dit is gewoon te weinig informatie. Geef eens een duidelijk overzicht van je sygate config, heb je wel de benodigde poorten gemapt? Deze spellen gebruiken poorten die binnen jouw netwerk naar de juiste pc gestuurd moeten worden en zolang je dit niet hebt ingesteld moet je ook niet verwachten dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ultimateharry schreef op 07 February 2003 @ 02:05:
Ja dit is gewoon te weinig informatie. Geef eens een duidelijk overzicht van je sygate config, heb je wel de benodigde poorten gemapt? Deze spellen gebruiken poorten die binnen jouw netwerk naar de juiste pc gestuurd moeten worden en zolang je dit niet hebt ingesteld moet je ook niet verwachten dat het werkt.
tering weet ik veel.. dit is de eerste keer dat ik dit soort dingen doe binnen een netwerk..

Maargoed. ik heb het FAQstuk over portmapping gelezen en snap nu waarom het niet werkt.

Helaas staat er niets in over portmappen onder sygate en welke poorten de genoemde spellen gebruiken. Logisch maar ik wil het wel graag weten.

Op dit gebied ben ik echt een n00b.. wie helpt me?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

poortmappen bij sygate, dat weet ik zo niet.
je zult even rond moeten kijken bij de firewall settings.

en de benodige poorten voor de games, dat verschilt per game.
gewoon even googlelen. de settings voor bf1942 kostte me 1 minuut om te vinden.
hier de poorten voor bf1942:

3. How do I setup my server behind a firewall?

If you do not care about (or want) the server being listed in Ga*spy, then you only need to open udp port 14567 into your network. If you are behind a firewall/router that is also doing NAT, you will need to port forward udp port 14567 from your firewall/router to your internal server. On some routers you may also make your server a 'DMZ' host which effectively puts the server on the outside of the firewall. However, please realize that exposes your server and all of its potentially open ports (and exploitable code) to the rest of the dirty public internet :)

If you do want your server to be listed in Gamespy you will need a number of additional ports opened up:

allow udp port 14567
allow udp 22000 (THIS IS ONLY FOR LAN GAMES. If you don't want that accessible from the net, don't open it)
allow udp range 23000 23009
# Gamespy Master Server UDP Heartbeat allow udp port 27900
# Gamespy Master Server List Request allow tcp port 28900

Verwijderd

Topicstarter
wat ik uit het een en ander begrepen heb is dat ik sygate moet vertellen dat alles wat op een bepaalde poort binnenkomt naar mijn pc moet worden gestuurd. Hoe stel ik dat in in sygate? is dat zo'n RULE?

neem nou bijvoorbeeld mijn favo: Raven Shield.. van de site:

- Raven Shield requires UDP ports: 7777 through 7787
- Ubi.com requires TCP ports: 80, 6667, 40000-42000

waar vul ik deze waarden nou in het volgende scherm in?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/P1010139.JPG

ik zal wel gigantisch n00b zijn dat ik dit niet weet maar ik moet het toch een keer leren.. zo kom ik er niet uit.. het werkt gewoon niet

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 03:02 ]

Pagina: 1