[ADSL - Thomson SpeedTouch 330] defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40214

Topicstarter
Ik heb hier reeds een tweede speedtouch 330 USB van KPN ontvangen.
De eerste had zijn geest begeven na enkele weken. Heb toen wegens een windows vdx error de computer volledig moeten herinstaleren.

Vervolgens een nieuw modem aangevraagd (via via Wanadoo en KPN).

Gisteravond het nieuwe USB modem geïnstaleerd. Alles werkt perfect.
Tot vanochtend. Het USB lampje knippert 3x kort bij het opstarten van de computer (activeren van USBpoort) en schijt er vervolgens mee uit.

Het USB modem wordt nu door windows als 'Onbekend USB device' herkent.
Dit is getest op het desbetreffede Win98 systeem en een andere WinXPpro systeem.

De laatste driver updates voor deze modem zijn reeds geinstalleerd, maar het 'onbekende' resultaat blijft.

Win98 computer werkt verder normaal.

Wie-o-wie kent dit probleem?

Weer een nieuwe aanvragen zal weer enkele weken gaan duuren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Denk eraan dat je USB poorten van je PC problemen kunnen geven.
Om dit uit te sluiten zou je een los USB kaartje eens kunnen proberen.
Die kaartjes kosten rond de 25 euro dus dat is te overwegen of misschien ken je iemand waar je een dergelijk kaartje even van mag lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denk niet ze stu zijn, want heb het het op meerdere systemen getest, met negatief resultaat dus.
Had ik overigens al vermeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zijn er ook andere oplossingen dan een USB kaartje te kopen of de driver voor de VIA chips te updated?... dat overigens geen effect heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02
je moet als je via chipset hebt, de hyperion drivers installeren (www.via.com.tw)
kijk ook of je niet teveel usb apparaten aan 1 host hebt gezet, dat kan stroom zuipen opdat jou modem niet meer werkt.

NB: als het nog steeds niet werkt en je van plan bent weer terug te sturen, neem dan gelijk een ethernet modem, ben je van het gezijk af en kan je em tweaken ook tot een router :)

veel succes

[ Voor 34% gewijzigd door jozy op 10-02-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jozy schreef op 10 februari 2003 @ 15:34:
je moet als je via chipset hebt, de hyperion drivers installeren (www.via.com.tw)
kijk ook of je niet teveel usb apparaten aan 1 host hebt gezet, dat kan stroom zuipen opdat jou modem niet meer werkt.

NB: als het nog steeds niet werkt en je van plan bent weer terug te sturen, neem dan gelijk een ethernet modem, ben je van het gezijk af en kan je em tweaken ook tot een router :)

veel succes
Dat heb ik nu ook geadviseerd, btw: een nieuwe Alcatel SpeedTouch 510 heeft al een router inzich (www.speedtouch.com) en UPnP.

USB modem heb ik ondertussen al aan 4 verschillende pc's gehangen
1 met win98 (AMDcpu)
1 met winxp (AMDcpu)+ een externe powerd USBhub + incl laatste via drivers
1 met win98 (Intelcpu)
1 met win98 (AMDcpu) notebook

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 40214 op 11-02-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan niet zomaar je modem terugsturen hoor, dat moet wel in overleg met de helpdesk. als jij de wanadoo helpdesk belt en vertelt dat je een nieuw moden hebt en dat die ook die problemen veroorzaakt en vertelt dat je een viatech USB controller hebt en dat je vermoedt dat die modem nooit op je pc gaat werken, kan je volgens mij het modem ruilen voor een st510, met 60 euro bijbetaling...

Zomaar opsturen gaat niet werken... Overigens vermoed ik dat er wat meer aan de hand is. Als twee modems kapot gaan op jouw PC dan weet ik niet wat er is, maar echt gezond komt het niet op me over :o.

Dat het modem het nu ook niet meer doet op de andere pc's geloof ik wel. Als het gisteravond wel werkte en nu niet meer, dan kan je eigen pc er in principe dus ook gewoon mee werken :).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 11-02-2003 23:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 17:29

DaRoot

Some say...

Het schijnt bij de KPN-helpdesk een bekend probleem te zijn. De combinatie van USB adsl modem en via-chipset gaat vaak mis. De usb-modem trekt teveel stroom uit usb-bus, meer dan de via-chip in de meeste gevallen kan leveren. Hierdoor schijnt de modem zichzelf op te blazen. Wat je het beste kunt doen, is de helpdesk bellen, het verhaal uitleggen, dan kun je voor € 67 euro extra een Ethernet-modem kopen. Da's dus goedkoper dan normaal.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alleen moet je dat wel aan de wanadoo helpdesk duidelijk maken, aangezien wanadoo klanten geen gebruik kunnen maken van de 0800 mxstream storingsdienst en alleen bij nieuwe installaties of defect geleverde producten via 0900 8085 installatiehulp kunnen krijgen...

Succes met de ping pong. Ik kan je alvast vertellen dat wanadoo zelf de mogelijkheid heeft om storingen bij kpn aan te melden (een ticket aan te maken), dat zij je niet weg mogen sturen als je verbinding al gewerkt heeft (al is het maar een avondje, burocratisch geneuzel met een systeem met een installatie helpdesk van kpn en een storingsdesk van wanadoo zelf) en dat zij misschien niet op de hoogte zijn van de regeling die kpn heeft met usb modems en Viatech chipsets....

Probeer of ze een ticket voor de servicedesk willen maken, waarop staat dat je een tweede USB modem hebt gekregen, dat deze het weer maar een avondje gedaan heeft en nu niet meer werkt en dat je een viatech USB controller hebt en dat je graag het modem wil ruilen voor een ST510 ethernetmodem.

(installeer zelf even de drivers nog eens 3 keer opnieuw, niet dat het helpt maar dan hoef je dat niet aan de telefoon nog een keer te doen 8)7)

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 12-02-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga dan maar beginnen met de 3de ping-pong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45695

Ik heb een bordje met AMD750 chipset (geen via)
en ook een speedtouch 330
Deze heeft het een tijdje volgehouden

Maar plotseling vertoont hij dezelfde symptomen
(knipperend rood ledje, daarna uit)

Ik heb het idee dat de USB poort in orde is
als ik de log van speedtouch lees
(poort wordt geopend -> poort is geopend ..etc)

Is mijn modem nu ook kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahah, nu ben ik echt even het draadje kwijt....
Dinsdag heb ik weer wat tijd (d8 ik). Dus dan ga ik bellen met Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resultaat:
KPN is 1,5 week geleden langs geweest MET een ethernet modem en een netwerkkaart. Dit is allemaal werkend opgeleverd binnen 2 uurtjes. Dit alles KOSTELOOS !

Ja, ja. KPN weet wat klant=koning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nice :). Gelukkig toch maar zo'n ST510 dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88240

Nou, ik ben dus niet de enige. Had eergisteren rare problemen met mijn Speedtouch 330, dacht dat ik een draadbreuk had, stekker opengesneden en opnieuw verbonden, zonder resultaat. 3 keer rood knipperen en voor de rest niet. Gelukkig had mijn broer eenzelfde modem en die dus geprobeerd, zonder reslutaat. Sterker nog, nu is zijn modem dus ook naar de knoppen. Lekker hoor kan ik 2 modems gaan vernieuwen. Ik begrijp niet dat KPN die troep aan de mensen opstuurd als die een bekend probleem is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

@Mack, das inderdaad erg vriendelijk van de KPN om dit kostenloos te doen (moet je nog wel even stiekem blijven kijken op je KPN factuur of men dit hier niet in rekening brengt)

@TDI, je hebt inderdaad gelijk dat de USB modems problemen hebben met de via-chipset, de meeste ISP (althans Xs4all wel) hebben dit nu ook op de site staan.

@lopend vuurtje, KPN heeft hierop niets in te brengen, daar zij gewoon de leverancier zijn, alles over dit onderwerp is namelijk door de ISP op haar site gezet als waarschuwing. Als mensen dan niet lezen of zelf niet even onderzoekje doen of goed lezen, tja......
Pagina: 1