Toon posts:

printserver token ring RJ45 naar ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon goedkoop een printserver op de kop tikken. Het gaat om een lexmark XLe printserver. Daar zit een token ring RJ-45 aansluiting op. (net zoals een utp stekker) Is dat gewoon toeval, dat ik er een gewone utp stekker in kan steken, of kan ik dat ding op een ethernet netwerk gebruiken?

Smiley heeft al het gevoel een miskoop te hebben gedaan, maarja :'(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je niet gebruiken op ethernet....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

zijn daar geen adapters voor te krijgen, ik zit sinds kort voor stage bij IBM en daar is ook alles (nog wel) token ring, zou het wel handig vinden als ik mijn werk laptop gemakkelijk met die token ring adapter aan mijn ethernet netwerk thuis kan aansluiten.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die adapters bestaan, maar heten Ethernet-TokenRing bridges.
De echte zijn hele prijzige bakken, hoewel er op dit moment veel op de 2e hands markt belanden omdat zelfs de meest fanatieke TokenRing-sites toch naar Ethernet migreren.

Een andere oplossing is een 386-je met Linux erop, EN- en TR-kaartje erin, en een bridge- of router-programma (of een Windows-bak hiervoor gebruiken). Een router-programma helpt alleen als je TCP/IP als protocol gebruikt, anders moet je bridgen.

Maar je snapt nu waarom hij zo goedkoop was.

Dat het ook UTP is, is niet echt toeval. Bijna elk soort netwerk dat ooit bedacht is, is uiteindelijk in een versie uitgekomen die UTP als bekabeling heeft, omdat dit (buiten IBM-sites die nog ICS "IBM Cabling System" gebruiken, dikke STP-kabels met vierkante "data-connectors") de standaard is voor gebouw-bekabeling/patch-panels (IBM noemt op UTP gebaseerde bekabeling : ACS "Advanced Cabling System").

[ Voor 3% gewijzigd door mvdejong op 07-02-2003 09:26 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Laatste nog een topic over geweest in network troubleshouting. Kan niet tenzij je er een router tussengooit :)