Waarschijnlijk komt dit over als een ongelooflijke noobvraag, maar ik kan dit echt niet vinden. Ik wil graag met c# en asp.net beginnen, maar ik kom ergens niet doorheen (ASP classic beheers ik wel).
Ik heb de volgende bestanden:
default.aspx
test.cs
framework.cs
Ik weet dat dit niet werkt en ik kan me ook voorstellen dat ik helemaal verkeerd zit. Maar hoe kan ik in C#/ASP.NET externe files gebruiken, zodat ik veel gebruikte functies (mn engine) kan scheiden van de specifiekere code? Ik heb me echt suf gezocht op Internet, maar kon niks vinden en kan me ook dan voorstellen dat ik de plank helemaal mis sla.
De precieze foutmelding is overigens:
Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'framework' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
Ik heb de volgende bestanden:
default.aspx
code:
1
| <%@ page inherits="myCodeBehind" src="test.cs" language="C#"%> |
test.cs
code:
1
2
3
| public class myCodeBehind : framework.Engine {
void Page_Load() { //hier zooi}
} |
framework.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| using System;
using System.Xml;
using System.Xml.Xsl;
using System.Data;
using System.Data.OleDb;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Net.Sockets;
using System.Net;
namespace framework
{
public class Engine : Page
{
//hier komt veelgebruikte zooi
}
} |
Ik weet dat dit niet werkt en ik kan me ook voorstellen dat ik helemaal verkeerd zit. Maar hoe kan ik in C#/ASP.NET externe files gebruiken, zodat ik veel gebruikte functies (mn engine) kan scheiden van de specifiekere code? Ik heb me echt suf gezocht op Internet, maar kon niks vinden en kan me ook dan voorstellen dat ik de plank helemaal mis sla.
De precieze foutmelding is overigens:
Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'framework' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
[ Voor 10% gewijzigd door zoepercavia op 07-02-2003 00:49 ]
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!