Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Marktonderzoek SMS, EMS, MMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en ben opzoek naar marktgegevens/ ontwikkelingen etc. omtrent SMS, EMS en MMS. Opzoek naar gegevens heb ik erorm zitten zoeken op 't net, maar totdusver niets onbetaald gevonden.

Tijdens het zoeken kom ik elke keer terecht bij grote research bedrijven die de informatie wel aanbieden, maar allen voor erg veel geld ($2000 etc). Nu heb ik dinsdag j.l. gesproken met iemand die mij vertelde ook destijds een soortgelijk onderzoek te hebben. Zij hebben toen informatie gekregen van het bedrijf Forrester (Forrester.com). De TU Delft heeft/ had namelijk bijvoorbeeld contracten met het desbetreffende bedrijf lopen. Het moet dus mogelijk zijn om via een HBO of Academische instelling aan informatie te komen. Echter, ik heb totdusver nog geen idee hoe precies.

Heeft iemand enig idee hoe ik kosteloos aan informatie kan komen over SMS, EMS, MMS, dat uiteraard niet al te oud is en tevens betrouwbaar is? Hopelijk kan iemand me helpen om meerdere aanknopingspunten te vinden.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Een poll op Tweakers.net om mee te beginnen? Vind dit wel een goed doel. Praktisch de hele doelgroep surft hier en dan bewijzen die polls nog zijn nut. (Heb het eigenlijk altijd onzin gevonden)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Waarom doe je zelf geen marktonderzoek of neem je contact op met een van de mobiele telecom providers. Of een van de start-ups die zich bezighouden met content voor GPRS en UMTS. Het internet staat vol met informatie, maar wetenschappelijke artikelen en onderzoeksgegevens zijn kostbare bronnen, die niet gratis beschikbaar worden gesteld. Waarom probeer je niet via je universiteit (of hogeschool) bronnen te benaderen. De meeste universiteiten hebben contracten met betaalde bronnen of contacten met onderzoeksbureaus.

BVD MVG VDL

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RudiVader schreef op 07 February 2003 @ 00:10:
Praktisch de hele doelgroep surft hier en dan bewijzen die polls nog zijn nut. (Heb het eigenlijk altijd onzin gevonden)
Als je een poll (bijvoorbeeld) op de frontpage zou zetten, dan denk ik niet dat je dan representatief onderzoek heb. Dit komt simpel weg om dat het feit dat internetters zoiezo niet van die mensen zijn die veel sms'en naar mijn mening.

Zeker als je veel chat, dan zie je gewoon werkelijk in hoeveel sms'en eigenlijk wel niet kost.

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

[Airwolf] schreef op 07 February 2003 @ 08:51:
[...]

Als je een poll (bijvoorbeeld) op de frontpage zou zetten, dan denk ik niet dat je dan representatief onderzoek heb. Dit komt simpel weg om dat het feit dat internetters zoiezo niet van die mensen zijn die veel sms'en naar mijn mening...
Airwolf, nu maak je dezelfde fout als Oliebol. Ik internet bv. veel (teveel) en sms ook veel. Dit omdat ik ook graag communiceer met mensen die weinig internetten. Maar je punt is wel juist. Zomaar een eigenschap koppelen aan een doelgroep leidt tot onjuiste conclusies. Eerst moet je bepalen wie er in je doelgroep horen en hoe je die groep kunt benaderen. Maar als Oliebol gaat afstuderen, moet hij dat allang weten ;).

BVD MVG VDL

Verwijderd

Topicstarter
VDL, dat weet ik inderdaad, maar dat is niet het geen waar ik om vroeg. Maar in iedergeval bedankt voor de tips tot dusver!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand anders tips????

Verwijderd

naja tip, ems moet je niet zijn als de opvolger van sms, het is sms maar dan met plaatjes en geluidje (vaak zwart wit) en mischien ander lettertype, MMS gaat het denk ik wel worden maar dat zal nog wel even duren...
Pagina: 1