[Sony VaioLink] Repair & Spare parts table

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05
Als gelukkige Sony Vaio eigenaar heb ik eens de site van VaioLink (http://www.vaio-link.com) bekeken, maar heb daar een paar vragen over. En dat zijn eigenlijk vragen naar andere Sony Vaio gebruikers.

Ten eerste is bijvoorbeeld mijn accu slechts 2uur te gebruiken, en met een 2e accu zou dat makkelijk 4uur kunnen zijn. Nu weten jullie vast wel dat die krengen zo'n 250pound kosten bij Sony, en dat is me iets teveel van het goede. Nu zag ik dit op die Vaio Link site:
code:
1
Battery Pack 62.73 1Leg-DHL

Dit is dus een accu voor mijn type? (FX-501). Deze zou ik dan dus voor zo'n 80euro incl. BTW in huis kunnen hebben, maar zou het erg raar vinden als dit zou kloppen. Ik heb Sony hier ook wel eens over gebeld, maar kreeg eigenlijk 2 verschillende antwoorden. Figuur no.1 zei dat het iets anders was (was niet echt duidelijk), figuur no.2 zei dat het hem wel was (was ook niet echt duidelijk iig), en dat hij waarschijnlijk wel zou werken ed. Nu vraag ik me dus af: kan ik gewoon deze accu bestellen bij die gasten (desnoods zeg ik dat de mijne kapot is, ik heb nog tot 1 April 2003 garantie), en heb ik dan voor 80euro een 2e accu erbij?

Ten tweede, de achterkant van de behuizing van m'n LCD-scherm is ietsjes beschadigd. Dit is dus het deel met VAIO erin. Nu zie ik op Vaio Link 2 soorten staan:
code:
1
2
Screen Backside Cosmetics 11.70 N/A   
Screen Frontside Cosmetics 30.49 N/A

Nu vraag ik me sowieso af welke ik moet hebben, maar dat valt nog wel na te vragen bij die gasten van Sony. Maar waar het eigenlijk om gaat, om m'n laptop bij VaioLink te krijgen ben ik volgens die site 160euro kwijt?!
code:
1
Premium Service (PickUp Required *) N/A   N/A 161.115 Euro

De beschadigingen zijn mij eigenlijk lang geen 161euro ex BTW waard. Maar waarom kost het in godsnaam zoveel? Een echte twiekert vervangt zelf z'n schermpje wel ff ;) ;)

Goed, de algemene vraag is dus eigenlijk: kan ik straffeloos onderdelen bij VaioLink bestellen die normaal in de "accessoires" categorie vallen?

• Rickbv
^ ^
|| ||

KICK :)

• Rickbv
Niemand een antwoord voor mij?

Kijk, ik kan natuurlijk sony wel bellen, maar wat denk je dat ze gaan zeggen als ik deze vraag stel:

ik: "Damess, ik zie op jullie site een battery-pack, ik neem aan dat dit een accu is? Zoja, dan wil ik hem graag bestellen, want hij is bij jullie vaio link wel 170euro goedkoper!"
sony-meneer: "nee jongen, dat is iets heeeeeeeel anders, die moet je toch echt bij sony zelf bestellen voor 250euro"

Daar schiet ik dus niet zoveel mee op, vandaar dat ik het eerst hier even wilde vragen aan de mensen die misschien ervaring met Sony VaioLink hebben... :)

• Rickbv
Mods: gooi maar op slot...

Blijkbaar heeft geen enkele tweaker zo'n mooie strakke VAIO ( ;) ), helaas :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rickbv schreef op 08 February 2003 @ 23:30:

Daar schiet ik dus niet zoveel mee op, vandaar dat ik het eerst hier even wilde vragen aan de mensen die misschien ervaring met Sony VaioLink hebben... :)
Jep, ik heb ervaring met Sony Vaio-Link.
Stelletje oplichtende bedriegers zijn het. Is enkel de cpufan van je notebook kapot (ding haperde een beetje) duurt het gewoon 2 maanden voordat dat ding goed en wel terug is en weer werkt.
Ze sturen je rekeningen voor fouten die zij zelf maken, en je kunt heeeeeel lang wachten totdat je eindelijk je spul terugkrijgt.

Maarja, je kunt natuurlijk de gok erop wagen, maar ik zou het niet doen.