win2k+win98se virusscanner distributie van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
hallo,

ik heb een vraagje. O-) Ik heb een virus scanner van norton die geschikt is voor windows 2000 server. Ik wil nu via de server (die een verbinding heeft met internet) een virus definitie binnen halen en die dan verspreiden naar diverse werkstations. zoals het nu werkt is het niet handig. Alle werkstations hebben een eigen norton antivirus programma en moeten allemaal apart het internet op om de nieuwste versie binnen te halen. Dit moet wel kunnen, alleen ik krijg het niet voor mekaar. De versie van de server weet ik ff niet meer. (is op locatie, en zit nu thuis... :O)

Is het mogelijk om vanuit de norton op windows 2000 server om een bestand over te zenden naar de cliënts die versie 2003 hebben, of moet ik van dezelfde versie op de server een soort van cliënt software installeren? Wie kan mij hierbij helpen?

need more coffee!!!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Ik weet het niet met norton maar mcafee doet bij mij het volgende

Alle clients updaten via ftp vanaf m`n server.

M`n Server update zichzelf en plaats een kopie op de ftp server. Die m`n clients dus weer ophalen.

Kijk eens of dat ook met Norton kan.

Verwijderd

Bij mij werkt het met Symantec Antivirus Corporate Edition wel.
Op de server staat Antivirus Corp. Ed. Server versie en op de clients staat Antivirs Corp. Ed. Client.
Als je op de client 'gewone' antivirus hebt staan kun je wat doen met inlogscripts waarschijnlijk

Verwijderd

Dan kom je dus eigenlijk bij een soort manier van Raymon uit.
heb het ooit gezien dat er in het inlogscript werd gecontroleerd of de datum en grote van het bestand hetzelfde waren. Was die op de server nieuwer dan werd die gedownload.

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
ja, maar ik heb bij een oud stage bedrijf gezien dat ze met norton antivirus server automatisch een nieuwe versie van het internet binnen halen en dat er bij de volgende keer aanmelden van een werkstation de nieuwere versie van het virus bestand wordt gedistribueerd naar de werkstations.

Er wordt namelijk bij het aanmelden door de client gekeken op de server of er een nieuwere versie beschikbaar is. Dit gebeurd iedere dag één keer.

Alleen nu is mijn probleem dat ik niet weet welke versies ik moet gebruiken om dit voor elkaar te kunnen krijgen. Kan dit met de normale versie van home gebruikers (bv Norton AntiVirus 2003) of moet ik hiervoor een speciale versie hebben die overeenkomt met de versie die op de server staat? Ik heb op de server dus een enterprise editie staan, maar die is alleen geschikt voor servers (volgens mij tenminste)

Weet iemand nog iets over dit onderwerp??? _/-\o_

need more coffee!!!