Toon posts:

SCSI HD & controller compatibility

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierover al wel wat gelezen: het zou mogelijk zijn om nieuwere standaard modellen (SCSI-3) op oudere standaard adapters (SCSI-1) aan te sluiten, 80-pins HD's op 68-pins controllers e.d.

Bijvoorbeeld: is het mogelijk om een U160 SCSI HD aan te sluiten op een Ultra2-controller?

Het is schijnbaar mogelijk maar zou graag iets horen hierover van de ervaringsdeskundigen.

Hoe zit het uberhaupt met de back- en "upwards" compatibility van SCSI HD's en controllers?

Verwijderd

SCSI is IMHO downward compatibel. Een U160 schijf kan je prima aansluiten op een Ultra2 controller. Ook een U2 Controller ondersteunt de LVD interface, en anders gebruik je een converter.

Wanneer je schijf een 80 pins (SCA) aansluiting heeft kan deze op een (hot swap) backplane aangesloten worden. Sluit je deze schijf aan op een LVD kabel, dan heb je een convertor nodig.

Verwijderd

www.scsischool.com en de search :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, mannen!

Post maar niet meer, zal eerst scsischool.com eens goed doorlezen.
Kom daarna wel terug.

Search heb ik gedaan, kon weinig relevants vinden.
Misschien te snel opgegeven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ik hoop dat je hebt geleerd om éérst de FAQ's door te nemen en pas daarna de Search.

Edit: voor de duidelijkheid, het www.scsischool.com linkje staat onder 'cursussen' in de OM FAQ.

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 07-02-2003 07:01 ]

Dit topic is gesloten.