FIFA 2004: verbeteringen t.o.v. de voorlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik weet dat het nog erg lang gaat duren voordat FIFA 2004 in de winkels ligt, dat zal wel weer oktober / november worden voordat ie er is. Hier op het forum lopen veel FIFA fans rond, dat blijkt wel uit de 2 grote topics. Het lijkt mij een leuk idee om alvast te gaan speculeren wat er allemaal verbeterd moet worden, tot in de kleinste details.

Het is dus de bedoeling dat er een grote lijst komt met alle punten die er verbeterd moeten worden, en dat we die lijst (en dit topic) doorgeven aan EA Sports. Die lui zijn natuurlijk nu ook al bezig met het spel, maar er kan nog van alles aangepast / toegevoegd / verwijderd worden. Ik denk dat we best een grote kans hebben dat ze wat punten in onze lijst opnemen, als we een mooie lijst hebben. EA Sports moet het natuurlijk hebben van de gamers, wij dus :)

Ik heb zelf ook al nagedacht, en de volgende punten schoten me te binnen:

- Realistische netten. De netten die nu in 2003 zitten, zijn verre van realistisch, het lijkt wel beton. Schiet maar eens een bal in het zijnet, die bal veert niet ff mee ofzo, maar ligt gelijk stil.

- HC Eredivisie er weer in. Ok, het ligt niet aan EA Sports, maar aan de KNVB die te veel geld vroeg, maar het zou natuurlijk wel erg leuk zijn als we weer een Hollands seizoen kunnen spelen :)

- Zaalvoetbal. No comments :) Dat was dus echt supertof in FIFA RTWC 98, als ze dat nou eens zouden terugbrengen...

- Een extra cd voor commentaar naar keuze. Veel mensen (incl. moi) lijken het wel tof om Nederlands commentaar te krijgen, Jack van Gelder ofzo. Maar voor de mensen die liever Engels (of een andere taal) willen, moet dat ook kunnen.

Er schiet me nog wel meer te binnen straks, maar dit is i.i.g. een begin. Ik zou zeggen: brand maar los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat ik graag verbeterd zie in fifa2004 is het verdedigen. Te vaak wordt je nu nog een speler die je helemaal niet wilt zijn, waardoor je te laat bij de tegenstander bent die dan scoort. Verder de domme bugs die in 2003 zitten eruit. Zoals de keeper die met een penalty niet op de doellijn staat enz.

Als bonus lijkt het me ook erg tof om weer een keer te kunnen zaalvoetballen en evt. ook strandvoetballen erin of een voetvolley toernooi. Dat is leuk voor de afleiding en maakt het spel langer houdbaar.

Volgend jaar moet natuurlijk ook De Kuip erin. Ik vind het ontzettend jammer dat het stadion van de UEFA cup finale er niet in zit. Volgens mij ontbreekt trouwens ook het CL finale stadion.

Die extra CD met commentaar naar keuze mogen ze wat mij betreft houden daar. Ik heb totaal geen zin om Jack v. Gelder of iets dergelijks te horen. Op een of andere manier neemt nederlands commentaar mijn enthousiasme voor een spel weg.

De eredivisie mag er ook zeker weer in, maar dat zal wel niet het geval zijn sinds de KNVB zo lekker gierig bezig is. Die willen natuurlijk met de EA vergoeding meteen het gat dichten met Engeland en Spanje.

Het vrije trappen systeem mag ook wel anders en dan bedoel ik de vrije trappen op eigen helft of rond de middenlijn. Ik heb er af en toe geen flauw benul van waar ik de bal heenschiet of je kan de bal nergens kwijt.

Hmmm, als ik dat zo bekijk hadden ze van mij nog wel een jaartje aan versie 2003 mogen sleutelen en deze jaargang overslaan, zodat er met 2004 wel een perfect voetbalspel op de markt was gebracht.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ze moeten de gameplay aanpassen.. Moeilijker dribbelen, eerder balverlies, en ook meer buitenspel.. Fifa 2003 heb ik nog steeds nooit buitenspel gestaan.. De gameplay moet 'losser' worden zoals in PES..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

devv05 schreef op 06 February 2003 @ 23:23:
Ze moeten de gameplay aanpassen.. Moeilijker dribbelen, eerder balverlies, en ook meer buitenspel.. Fifa 2003 heb ik nog steeds nooit buitenspel gestaan.. De gameplay moet 'losser' worden zoals in PES..
Als je nog nooit buitenspel hebt gestaan gebruik jij schijnbaar de diepgang van de spelers niet. En die heb je wel nodig als je wat hoger wilt spelen. Ik erger me trouwens constant aan het publiek. Soort 2D achtige mensen zijn het, ik heb steeds het gevoel dat het kartonnen kaartjes zijn :?.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koppen moet beter, eerlijker niet dat je tevaak wordt weggeduwt door de tegenstander.

kleding trekken moet kunnen, al dan niet strafbaar

te hard inkomen en dat soort ongeintjes op het veld

schelden naar andere spelers en/of scheidsrechter

corner's in 2003 zijn vaak herhalingen. lijkt wel of er 3 soorten een corner genomen kan worden.

men moet de bal beter uit de lucht kunnen pakken

meerdere scheidsrechters en niet alleen corline(of hoe heet die kale lijk ook alweer?)

hooligens die het spel verpesten. (als ajax bij feyenoord met 5-0 terecht achter staat ofzo)

pleepapier op het veld waar je over uit kan glijden

menu setup van 2002 vond ik trouwens 100x duidelijker dan van 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Royz schreef op 06 February 2003 @ 23:34:
Soort 2D achtige mensen zijn het, ik heb steeds het gevoel dat het kartonnen kaartjes zijn :?.

Wat mij altijd stoort was dat een wedstrijd MVV - RBC je speelde in een afgeladen stadion met 50.000 "uitzinnige" mensen :) En dat de wedstrijd altijd wel "DE" wedstrijd van het seizoen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Idd echter publiek en meer levendig zou erg cool zijn.. ook dat ze reageren op de wedstrijd, bv bij 0-6 het veld bestormen :P en echte spreekkoren die bij het verloop van de wedstrijd passen.. maar dat zie ik zo snel allemaal niet gebeuren helaas :(

Verder fakkels afsteken tijdens goals, en met sfeer in belangrijke wedstrijd, snippers en vlaggen enzo.. en supporters die opspringen bij een goal en niet in de herhaling alvast staan te juichen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10

ko9

Keeper die overtredingen maakt...
Als ik tegen mn broertje speel en hij komt met zn keeper buiten het strafschopgebied houdt de keeper de bal gewoon met zn handen tegen... Ook komt de keeper soms keihard ingleiden en krijg je alleen een vrije trap zonder gele kaart ofzo.

Voor de rest Shirtje trekken enzo.
En ook de "schwalbe-functie" die in RTWC 98 zat geloof ik. 2x op q rammen waardoor een speler een overtreding kan uitlokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01

Pubbert

random gestoord

* Zaalvoetbal (of apart spel, EA kennende)
* Voetvolley (of apart spel, EA kennende)
* Meer overtredingen, duwen, shirtje trekken. moet ook voor gefloten worden. (eerder vrije trappen dus)
* Realistischer publiek. (spreek-koren etc)
* Keepers moeten slimmer worden.
* Koppen makkelijker (AI wint nu 95% van de luchtduels)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Die vrije trappen rond het middenveld zijn inderdaad vaag en aan vervaning toe!

Verder vind ik dat het koppen wel wat veranderd kan worden, want ik verlies bijna alle kopduels met een aanvaller, terwijl als verdediger ik ze wel win.

- Wanneer je een sliding te vroeg inzet en voor de speler uitkomt, dribbelt die speler gewoon dwars door je heen, terwijl jij eigelijk de bal zou moeten afpakken.

-Wat ook leuk zou zijn dat je bij een forse sliding t veld sloopt.
-sneeuw (met alternatieve bal natuurlijk)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Wannab33 denkt aan :

- shirtjestrekken wat hier al een aantal x is voorgesteld spreekt mij ook wel aan
- echt elke opstelling doen die je wilt, dat je evt. de posities kan 'verslepen' in dat menu waar je nu voor 4-4-2 of 4-3-3 kiest ofzo
- kan dat niet zorg er dan iig voor dat je voorin ook in een ruit kan spelen, wat nu opeens niet meer kan :?
- ik wil EHBO ventjes met zon bedje oppet veld zien als mn speler geblesseerd is
- en als die speler dan geblesseerd word geschopt, dus echt opzichtig, dat er dan een klein relletje onstaat
- en dat relletje onstaat dan omdat ze die speler zo hoorden schreeuwen, wat ik nog niet heb gehoord in de fifa versies
- ZAALVOETBAL!
- elke balbehandeling is perfect, de bal springt nooit van de voet van je speler af = niet realistisch
- meer soorten vrije trappen, dus bijv. bal over muurtje stiften zodat speler die daarachter staan de bal erin kan rossen
- plassen in 't veld als 't regent
- dattet niet bij aanvang van de wedstrijd al regent maar dattet tijdens de wedstrijd kan veranderen, ook vise versa dus
- overstapjes?
- dat als er een overtreding word gemaakt en het spel gaat door dat de speler nog (ff) door ruziëen
- ik wil niet dat Ruud v. Nistelrooy 78 goals maakt, in de 1ste seizoenshelft
- and so on...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:52
mja ik vindt ook vooral dat de moves van de speler erg gebonden zijn aan zn animatie en stuff, je kan niet in 1 move meteen een andere maken, je moet eerst de bal laten rollen en stuff, beetje jammer is dat, terwijl in de fifa 2001 serie dit juist weer veel minder was en iets losser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind ook dat als je instellingen hebt gewijzigd en je speelt online tegen een ander, die instellingen mee moeten worden genomen. Maximaal alleen de host kan zijn tactieken etc veranderen en laten zoals die wilt. Vervelend om elke keer aan het begin van een game opnieuw alles aan te moeten passen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

• Ik wil de bal terug als ik zo sportief ben om hem over de lijn te tikken bij een blessure.

• Ik wil weer kunnen trainen. Vrije trappen etc

• Verdedigers maken dezelfde beweging als terwijl ze voor je lopen en niet omkijken.

• Uitkomen van de keeper bij een kopbal 8)7

• Camera posities: Bovenaf (sensible soccer style) en end2end altijd vanaf je eigen goal.

• Truucjes niet meer afhankelijk van de richting die je drukt.

• er moet random een beetje fout gaan. Een paas moet een keer klote gaan, een verkeerde aanname, waardoor er rare situaties ontstaan. Hoe vaak zoiets dan gebeurt is afhankelijk van de klasse van de speler.

• Ik wil weer weg kunnen rennen voor een gele kaart 8) (fifa 99 ?)

• Kunnen protesteren lijkt me ook leuk. (Beinvloeden van de scheids)

Ze moeten inderdaad gaan werken met een punten systeem. Aan het shirt trekken is +5 overtreding +10, grove overtreding is +20. Kom je dan boven een bepaalde waarde ga je eraf met rood. Door de scheid te beinvloeden kun je -5 krijgen, omdat je toch een beetje gelijk hebt. -5 omdat je je al weer een tijd hebt gedragen etc.

Dat alles kan gewoon met 1 knop. En dan de Comp laten kiezen wat je doet. (Shirt trekken, laten vallen, elleboog, ff aantikken etc)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 17:31
Misschien ook een leuk idee om echte grassprieten neer te zetten, of zou dat te veel eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 30-09 19:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Saekerhett schreef op 08 February 2003 @ 10:57:
Misschien ook een leuk idee om echte grassprieten neer te zetten, of zou dat te veel eisen?

Ja das wel een leuk idee alleen ranzig zwaar :P Ik ben bang dat dat er pas in zit vanaf FIFA 2006.

Nature demo in 3D Mark is niet echt wat je zegt 'licht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
[quote]Masselink schreef op 07 February 2003 @ 14:29:
• Ik wil weer weg kunnen rennen voor een gele kaart 8) (fifa 99 ?)

in fifa 2002 worldcup kan dit wel!

gewoon wachten totdat de speler is opgekrabbeld en de bal weer pakt. Raak de bal niet aan want dan fluit de scheidsrechter pas :s ook eeen leuke verbetering :d

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Saekerhett schreef op 08 February 2003 @ 10:57:
ROFL :D Leuk bed8 hoor maar ik denk dat je dan een mongoolzware PC nodig hebt ;)

Ik zou graag dat zaalvoetbal trug willen zien en dat puntensysteem, welke genoemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Publiek moet meer levendig worden, nu zijn het gewoon stilstaande poppen.
Netten mogen wat meer bewegen, dit is absoluut niet realistisch.
En commentaar klopt meestal ook van geen kant, mag ook wel wat beter.

En zaalvoetbal lijkt mij ook wel leuk :D

Wat meer realisme dus, dat is het leuke van FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 19:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou wel betere ondersteuning voor online gaming willen hebben (via direct-ip) en een optie om ervoor te zorgen dat beide teams even sterk zijn (nu is dat te doen dmv een 'cheat', maar t zou toch handig zijn als dat in het spel verwerkt zou zitten :).

En ik snap niet waarom je bij online spelen je herhaling niet op kan slaan... Dat slaat echt nergens op :( (ook letterlijk :P)

En ook jammer is dat 2 dezelfde teams niet meer tegen elkaar kunnen... (eveneens handig voor online spelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2003 11:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
- Ik zou vaker een vrije trap willen zien, ik kom em zelden tegen in 2k3.
- Zelf aan te passen opstellingen. Zoals eerder gezegd, dat je kan schuiven o.i.d.
- De HCE moet er duidelijk in. Ok, ik geef EA gelijk, het ligt helemaal aan de KNVB.
- Koppen moet beter worden en makkelijker te doen.
- Zware overtredingen en schwalbe's moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 19:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kaap schreef op 22 februari 2003 @ 11:31:
- Ik zou vaker een vrije trap willen zien, ik kom em zelden tegen in 2k3.
- Zelf aan te passen opstellingen. Zoals eerder gezegd, dat je kan schuiven o.i.d.
- De HCE moet er duidelijk in. Ok, ik geef EA gelijk, het ligt helemaal aan de KNVB.
- Koppen moet beter worden en makkelijker te doen.
- Zware overtredingen en schwalbe's moeten kunnen.
Koppen gaat bij mij toch echt niet zo moeilijk hoor :? Gewoon een beetje op W rammen en hopen dat je sneller bent dan je tegenstander :7 (lukt tegen de pc altijd @ prof nivo, dus misschien is het wel te makkelijk :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2003 11:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook weer kunnen trainen... En het vrije trappensysteem mag van mij ook wel weer worden veranderd als je eenmaal het een beetje onder de knie hebt schiet je er 9 van de 10 ballen in (op de xbox iig) en ook vanaf 35 a 40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jah trainen moet er terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

St@m

@ Your Service

Ik erger me nog steeds dood aan de grensrechters en je kan ook niet meer kaatsen, dat vind ik ook jammer, en natuurlijk de rest wat allemaal al genoemd is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 23:41:
koppen moet beter, eerlijker niet dat je tevaak wordt weggeduwt door de tegenstander.

kleding trekken moet kunnen, al dan niet strafbaar

te hard inkomen en dat soort ongeintjes op het veld

schelden naar andere spelers en/of scheidsrechter

corner's in 2003 zijn vaak herhalingen. lijkt wel of er 3 soorten een corner genomen kan worden.

men moet de bal beter uit de lucht kunnen pakken

meerdere scheidsrechters en niet alleen corline(of hoe heet die kale lijk ook alweer?)

hooligens die het spel verpesten. (als ajax bij feyenoord met 5-0 terecht achter staat ofzo)

pleepapier op het veld waar je over uit kan glijden

menu setup van 2002 vond ik trouwens 100x duidelijker dan van 2003.
Sorry maar mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik heb het idee alsof ik nu tegen een aggressief ventje van 9 loop te lullen ofzo :? Koop een XboX, en start Deathrow ofzo :Z

En ook ik wil het zaalvoetbal terug :) Dat strandvolleyvoetbal lijkt mij ook wel lache, al ben ik bang dat het dan zo'n DOA-X zal gaan worden :{ Commentaar zet ik vaak uit (speel toch alleen multiplayer, en nóg meer stemmetjes is irrie :P), dus die optie hoeft voor mij niet. Wat ik hier boven las over de netten kan inderdaad verbeterd worden. En die plassen op het veld lijkt mij inderdaad ook wel een toffe. Als de bal erin valt hij gelijk stil ligt, of iig niet goed kan rollen.

[ Voor 25% gewijzigd door Neejoh op 23-02-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ehm.....

-modderige velden/drassige velden/stijf bevroren velden/etc

-ik wil de knetterharde q van RTCW 98 terug :P (dubbel gestrek been :P)

-meer scheidsrechters (nee geen 38 op het veld.... maar meer modellen en skins)

-4e official met bordje, warmlopende spelers, etc

-meer animaties bij kaarten etc

-NL competitie (stomme knvb :()

-mogelijkheid om zelf teams met custom spelers te maken

-de gezichtscreator van NHL

-levendiger publiek

-verhindering van het hele veld over sprinten (wat nu nog wel kan)

-tackle systeem beter programmeren (vaak zijn net-mis tackles ineens wel een tackle en is dat duidelijk te zien in de replay)

-betere collision detection

-levendiger publiek

-mogelijkheid om zelf scheidsrechter te spelen :9 (en dus wel dat het publiek keihard pissed kan worden, wedstrijden aflassen, tijdelijk onderbreken etc)

-verdedigen aanpassen, hij kiest altijd de speler die het dichtsbij t ventje met de bal staat, wat erg irri is (speler schuin voor em kan em direct afsnijden, maar fifa neemt de verkeerde)

-realistischer netten

-stadions verbeteren

-MEER stadions

-kaarten systeem verbeteren, een tackle van achter is altijd rood, behalve als de keeper uitkomt, achter de speler komt en em keihard op zn bek slide. ook beter systeem van gele kaarten

-mogelijkheid tot tijdrekken

-bal terug bij sportiviteit

-keeper moet ook kaarten kunnen krijgen en eruit gestuurd kunnen worden (=reserve keeper erin en speler naar keuze eruit doen)

-compleet modificeerbare opstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Oh en die bal-1-meter-van-keeper-vandaan-is-magneethandjes-van-keeper-aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 22-09 21:03
- beter 1-2 paas systeem (dus ook met lobjes)
- springen (voor tackles te ontwijken)
- slimmere AI van je medespelers dus bijv. met een counter dat er ook meerdere mensen mee lopen en zich melden voor de bal
- meer balbezit opties om je ergens uit te manouvreren (door benen heen schieten, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rennen met de bal is ook niet altijd eerlijk. Aan de bal ben je altijd een stuk langzamer dan de tegenstander. Een snelle speler in het echt moet ook in het spel snel kunnen lopen. En het passen vind ik in 2003 niet mooi. Altijd scherp. In 2002 was het nog gewoon de richting die je drukte. En het koppen in de aanval moet beter, 9 van de 10 keer verlies je voorin en achter win je meestal een kopduel. Zaalvoetbal moet ook terug, en de andere dingen zijn al genoemd, zoals keeper kaart, ,protesteren, harde tackel, vasthouden en HC eredivie. enz.enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat een leuk stukje over Fifa2004

http://www.gamespot.com/p...2004/preview_6028415.html

verder enkele pics:

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/news/05/09/fifaps2/fifa2004_screen007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/news/05/09/fifaps2/fifa2004_screen002.jpg
Pagina: 1