Toon posts:

ASUS P3B-F start niet op in mycom kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus p3b-f moederbord in een nieuwe mycomkast gezet. Volgens mij heb ik de juiste power aangesloten want als stroomkabel erinzit dan brand er een groen lampje op het moederbord. Als ik op de aanknop druk start ie echter niet op.

Ik heb de powerswitch wel goed op het moederbord aangesloten (op beide manieren op de 2-pins geprobeerd). En de ATX powersupply heb ik ook op het moederbord aangesloten. Ik heb de handleiding van ASUS erop nagespit maar alles zit volgens mij goed.

Ben ik nog iets vergeten aan te sluiten ?? of is mn hardware gewoon stuk ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel afstandsbusjes gebruikt? en zit er nergens iets dat kortsluiting zou kunnen veroorzaken?

Verwijderd

Topicstarter
afstandsbusjes ?? wat zijn dat...

Volgens mij is er nergens kortsluiting.... anders zou hij het toch wel even doen ?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
Afstandsbusjes zijn die dingen tussen je moederbord en je kast, zodat de soldeerpunten geen kortsluiting maken via je kast. Als je deze niet gebruikt hebt, dan hoop ik dat je moederbord nog leeft.

• 4MULA
  • Laatst online: 10-12-2023
Terw_Dan schreef op 06 February 2003 @ 22:24:
Heb je wel afstandsbusjes gebruikt? en zit er nergens iets dat kortsluiting zou kunnen veroorzaken?
Soort schroefjes die je op je moederbord plaatst, zodat er een afstand tussen je moederbord en de kast blijft. Heb je dit niet gedaan dan staat je moederbord nu vonken te trekken ivm kortsluiting en kun je hem weggooien! :o

[net telaat met posten] :+

[ Voor 4% gewijzigd door 4MULA op 06-02-2003 22:33 ]

I

Verwijderd

Topicstarter
oh die kopere schroefjes met verhoging ja die heb ik wel gebruikt. Maar verder toch niets nodig ?

• 4MULA
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 22:34:
oh die kopere schroefjes met verhoging ja die heb ik wel gebruikt. Maar verder toch niets nodig ?
Heb je het stekkertje van de Powerswitch wel goed op je moederbord aangesloten?

I

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 23:27
misschien moederbord iets te vast geschoeft waar door er mechanische spanning op het moederbord staat? Kan eventueel problemen geven.

Tevens is de voeding geaard. Probeer het eens met een andere voeding met mobo nog in de kast. Misschien is de voeding niet ok?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
weet je zeker dat je mobo geen kortsluiting maakt, want daar lijkt het wel het meest op. Haal anders eens alles uit je kast en knutsel het in elkaar op je bureau. Kijk of het dan wel werkt.

offtopic:
4MULA wat voor geluidskaart heb je? Een SoundBlaster Live! of een Audigy? :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
4MULA schreef op 06 February 2003 @ 22:32:
[...]Soort schroefjes die je op je moederbord plaatst, zodat er een afstand tussen je moederbord en de kast blijft. Heb je dit niet gedaan dan staat je moederbord nu vonken te trekken ivm kortsluiting en kun je hem weggooien! :o
Onzin, die P3b-F kan daar best wel tegen, heb'm hier in een gemodde AT kast zitten, op een ondergrond van anti-statisch papier. Bedacht me pas na een paar uur dat dat spul natuurlijk ook geleid |:(

Anyway, wat gebeurt er als je de 2 pinnetjes even kortsluit met een schroevendraaier oid? Geen enkel geluid, geen fans die gaan draaien etc? En verder alles ook goed aangesloten (werkende proc?!) :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• 4MULA
offtopic:
[/quote]

LOL Audigy :+ kweet het, moet sig nog veranderen! :D

I

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37
kijk even goed op de kabels van de powerswich (draai hem om enzv.)
verder kijk goed of de voeding kabel steker goed op zijn plaats zit.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• 4MULA
offtopic:
[/quote]

offtopic:
en gefixt

I

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen gewoon naar mycom en vraag of ze mn moederbord en processor even testen... dan weet ik zeker dat het daar wel/niet aan ligt.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem met een ander Asus boardje(P2B-F) gehad. Deze kreeg ik na een tijd niet meer aan de praat toen ik deze in een andere kast had gestopt. Het lichtje brandde en start gewoon op. Alles werd aangestuurd, maar geen pieeeep. Andere kast geprobeerd en toen deed die het wel. Het bleek aan de voeding te liggen. Mycom heeft ook In-Win kasten met waarschijnelijk 250W. Probeer eens een andere voeding of eventueel default instellingen van het bordje.

Ik heb trouwens ook nog een Asus P3B-F van iemand overgenomen en goedkoop kastje erom heen en een Intel Pentium III 800 erin en werkt perfect, want hij dacht ook dat die het had begeven maar het bleek ook weer zo'n In-Win kast te zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij zijn de nieuwe kasten van MyCom AOpens, maar daar kan ik me in vergissen hoor :)

Dat neemt niet weg dat ik je voeding verdenk. Ook zou je zoals gezegd de boel even buiten je kast aan kunnen sluiten om te kijken of het dan wel werkt.

Succes :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
itsalex schreef op 07 February 2003 @ 00:08:
Ik heb dit probleem met een ander Asus boardje(P2B-F) gehad. Deze kreeg ik na een tijd niet meer aan de praat toen ik deze in een andere kast had gestopt. Het lichtje brandde en start gewoon op. Alles werd aangestuurd, maar geen pieeeep. Andere kast geprobeerd en toen deed die het wel. Het bleek aan de voeding te liggen. Mycom heeft ook In-Win kasten met waarschijnelijk 250W. Probeer eens een andere voeding of eventueel default instellingen van het bordje.

Ik heb trouwens ook nog een Asus P3B-F van iemand overgenomen en goedkoop kastje erom heen en een Intel Pentium III 800 erin en werkt perfect, want hij dacht ook dat die het had begeven maar het bleek ook weer zo'n In-Win kast te zijn.
Aan de voeding kan het niet liggen,

Mij P2b-f werkt op een 200 watt voeding, met 2 x 80 GB (7200) HDD, CDRW, DVD, 3 x Netwerk 1 x SBlive, 1x GF4MX, 1xPCI USB-kaart en alle USB kanalen bezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar de mycom geweest en hij heeft moederbord daar aangesloten .... deed helemaal niets... kapot dus :'(

Bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1