Toon posts:

Welke bitdiepte?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is hier ook iemand die weet welke waarden van bitdiepte van een afbeelding gangbaar zijn voor de volgende toepassingen en waarom een bepaalde bitdiepte voor de desbetreffende toepassing gebruikt wordt?

Drukwerk
Printer
CD-Rom
Internet

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
Drukwerk 300 dpi
Printer wat jij wil ;)
CDROM / Internet 72 dpi

Kun je ook opzoeken overigens

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 06 February 2003 @ 22:17:
Drukwerk 300 dpi
Printer wat jij wil ;)
CDROM / Internet 72 dpi

Kun je ook opzoeken overigens
Eeuh, we hebben het hier over bitdiepte en niet over resolutie....
En zoeken heb ik al gedaan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:21 ]

Verwijderd

een bit heeft geen diepte ;)

ooooh je bedoelt kleurdiepte :+

CD-ROM == beeldscherm
Internet == beeldscherm

beeldschermen staan meestal op 32 bits, of je dat nodig hebt ligt aan je toepassing, lijkt me vrij logisch...

en je hebt al gezocht :?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel is dat als je bijvoorbeeld een afbeelding wilt drukken in een tijdschrift, je een hogere bitdiepte gebruikt dan wanneer je een afbeelding op het internet publiceert. Dit omdat de grootte van een bestand nogal verandert bij verschillende bitdiepten.
De afbeeldingen in een tijdschrift moeten over het algemeen een beetje een hogere kwaliteit (qua kleuren) hebben dan een afbeelding die op het internet gepubliceerd wordt....
Onder bitdiepte (of dynamicrange) versta ik het aantal bits dat per beeldpunt wordt gebruikt om informatie op te slaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:30 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Pelle

🚴‍♂️

Het heet geen bitdiepte, jij bedoelt waarschijnlijk dpi (dots per inch). Het is wat anders dan kleurdiepte, dat is namelijk het aantal bits dat per pixel wordt gebruikt om kleurinformatie op te slaan (hoe meer bits, hoe meer verschillende kleuren er mogelijk zijn).

Ga daar maar eens naar zoeken hier op GoT of met google, er is genoeg over te vinden.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:21
overigens was dit dus wel mijn punt

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.