FreeBSD en extended partities

Pagina: 1
Acties:

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Mijn HD heb ik opgedeeld in een fat partitie voor W98 en een NTFS voor 2000, maar het overige is extended en opgedeelt in stukken van 10 GB ofzo. Als ik nu b.v. Red Hat installer herkent hij de extended partities als /dev/hda8, /dev/hda9 enzovoorts, maar nu wil ik op /dev/hda8 dus FreeBSD zetten. Echter hij geeft in FDISK de extended partitie als 1 geheel.

Nu is mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik een gedeelte uit die extended partitie kan kiezen om FreeBSD op te zetten? Er mag eigenlijk niks fout gaan want dat kost me 2 windows installs en 4 van Linux :'(

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:23
Probeer die extended partitie in te korten met Partition Magic ofzo, en laat FreeBSD zijn eigen partie maken. Wel zo makkelijk lijkt me, of zie ik iets over het hoofd?

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

fdisk in windows zuigt, probeer eens cfdisk

De enige echte....

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In een extended partitie maak je logische partities aan. dat moet ook met fdisk gewoon werken. Dus het feit dat je een grote extended partitie ziet is op zich niets om van te schrikken.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

FreeBSD gebruikt z'n eigen partitie.. en dan niet eentje in een extended partitie.
dus doe wat bullet_tooth_tony zegt.. installeer partition magic en verklein je extended partitie, zodat je een ongebruikt stuk overhoud..
daar kan freebsd dan z'n eigen partitie in maken.