You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:12 ]
Verwijderd
(ik weet niet 100% zeker of dat in netwerk vorm ook zo is maar dat kan iemand ander je vast vertellen)
Verwijderd
HUH?!? Dat werkt zo dus niet.... Over een netwerk heb je niks met de gebruikte file-systems te maken. De windows 2000 machine leest de data van het ntfs-volume en verstuurt deze dat met via een netwerkprotocol naar de andere machine.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 22:17:
dan kan je dat met windows98 niet uitlezen want windows 98 kan geen ntfs aan.
(ik weet niet 100% zeker of dat in netwerk vorm ook zo is maar dat kan iemand ander je vast vertellen)
Maak op de win2k machine een gebruikersaccount aan met dezelfde naam als die op de win98-machine. Geef die rechten op de shares, en het probleem zou opgelost moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:22 ]
De gegevens worden dan al door de win2k bak opgezocht en in een TCP pakketje gepropt. Maakt niet uit dat je dan 98 draait, want dan kun je er gewoon opkomenVerwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 22:17:
dan kan je dat met windows98 niet uitlezen want windows 98 kan geen ntfs aan.
Maarre, gewoon even accounts aanmaken zou de TS voldoende aan moeten hebben.
Verwijderd
Elke gebruiker heeft dan toch al zijn eigen profiel? Je zult alleen 6 gebruikers aan moeten maken op de 2000-machine. Of je gaat het inderdaad via het Gast-account doen, maar dat is wel een beveiligingslek. Mocht je de 6 gebruikers verschillende rechten willen geven, is dat niet aan te raden. Met profielen op de 2000-machine heb je niks te maken, omdat de gebruikers toch niet lokaal op de 2000-machine inloggen.DeaTH-MeTaL schreef op 06 February 2003 @ 22:21:
Ik gebruik onder windows 98 gebruikersprofielen(microsoft family), moet ik dan voor elke gebruiker(6) een apart profiel aanmaken?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:27 ]
hm, verschillende rechten is wel een goed idee, mn broertje hoeft niet in mn windows map enzo te kunnen...BazzH schreef op 06 February 2003 @ 22:25:
[...]
Mocht je de 6 gebruikers verschillende rechten willen geven, is dat niet aan te raden.
Verwijderd
Het is dat het om een thuisnetwerkje gaat, dus misschien niet zo heel belangrijk. Maar het is niet verstandig om je hele systeem-volume te delen... Op C: (ga er even vanuit dat daar je boot / system - files staan) kun je beter alleen de relevante mappen delen.DeaTH-MeTaL schreef op 06 February 2003 @ 22:27:
Ik ga ff wat profielen aanmaken...
[...]
hm, verschillende rechten is wel een goed idee, mn broertje hoeft niet in mn windows map enzo te kunnen...
Volgens mij maakt Windows 2000 trouwens pas een profiel aan, op het moment, dat de gebruiker voor de eerste keer lokaal aanmeld. Dus als de gebruiker als "interactive user" achter de pc plaatsneemt. Je maakt dus alleen accounts aan.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:32 ]
Verwijderd
okee weer iets geleerd vanavondVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 22:25:
[...]
Elke gebruiker heeft dan toch al zijn eigen profiel? Je zult alleen 6 gebruikers aan moeten maken op de 2000-machine. Of je gaat het inderdaad via het Gast-account doen, maar dat is wel een beveiligingslek. Mocht je de 6 gebruikers verschillende rechten willen geven, is dat niet aan te raden. Met profielen op de 2000-machine heb je niks te maken, omdat de gebruikers toch niet lokaal op de 2000-machine inloggen.