[xp] kan niet in andere pc komen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Hey, heb een wireless connectie naar nm adsl router. Deze is met een kabel verbonden aan de computer naast de router.

Ik heb op deze wireless computer bij de win xp networking setup voor 'this computer is connected thru another computer or residential gateway' (leek me verstandigste optie die er bij was, router is een gateway duz)..

en op de andere is dit ook ingesteld. (Krijg een networking bridge in me netwerk connecties die is ingeschakeld voor de wireless adapter).

Deze pc heb ik vandaag moeten formatteren, ze hebben het hiervoor gewoon goed gedaan.

Ik zie nu, bij onze workgroup (allebei zelfde naam), wel de pc beneden staan. Maar ik kan er niet inkomen, krijg dat ik geen toegang heb tot de pc.

Beneden zie ik deze pc helemaal niet, daar kan ik niet eens in de workgroup komen.

Alle troubleshooters al doorgenomen, niks uit voortgekomen. Help?

• Thunk
kick

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 11:28
heb je guest account aanstaan ??

Last.fm
Films!

• Thunk
nope

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 11:28
zet eens aan anders kun je bij xp je shares niet bereiken, staat ook in faq d8 ik

Last.fm
Films!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Wat voor OS gebruik je op beide pc's? Op die eene XP, maar op die andere?
Zet anders je firewall in XP eens uit. Je router heeft waarschijnlijk een interne firewall. 8)

Trouwens; hier al gekeken? FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 29% gewijzigd door megaleo op 07-02-2003 18:54 ]

• Thunk
XP Pro en XP Home.
Op beide staat de win xp firewall uit, ook geen verdere firewalls.

zit op workgroup mshome beiden pc's

Afbeeldingslocatie: http://www.ws.planetubh.com/thunk/denied.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Thunk op 10-02-2003 19:32 ]

Verwijderd

Verwijder je wireless adapter uit de netwerkbrug.
De wizard netwerkverbindingen van XP heeft naast je wirelesskadapter een andere adapter gedetecteerd en heeft een netwerkbrug gemaakt dat meestal niet werkt.
Klik met je rechtermuisknop op de verbinding van je wirelessadapter en kies uit brug verwijderen en de adapter zal automatisch een ip krijgen indien dhcp op auto staat anders handmatig ip invullen.

• Thunk
geen bridge aanwezig bij network connections. allang weggehaald.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm ik heb dit gezeik ook eens gehad met een gewoon netwerkje tussen 2 pc's (niet draadloos) gewoon 2 redelijk nieuwe pc met win XP pro engels erop.

via diezelfde wizard geprobeerd aan te sluiten en kreeg toen dezelfde foutmelding,
vervolgens verbinding weer weggehaald en gewoon opnieuw gedaan...weer niks..

toen weer een x en jawel alles werkte naar behoren...
geen flauw id wat er nou mee aan de hand was (ben beetje n00b met netwerken) maar waar het om gaat is dat het uiteindelijk wel werkte.

misschien is dit een stomme oplossing maar bij mij werkt het nou wel...
((maybe bug in windows)))

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Het heeft er absoluut niet echt mee te maken of ze nu wel of niet in dezelfde workgroup staan. \\pc, of hij nu in de werkgroep "THUIS" of "NETWERK" zit maakt niks uit. Dit kan wel te maken hebben met een firewall.

Heb je die draaien? Misschien op je router? Of misschien softwarematig? Of op je LAN Verbinding op een van de pc's??? (De windows firewall)... Check die is ff! :O Dan is de volgende optie om alle IP adressen, Gateway's en Subnetmaskers na te checken, dan de gast account doen.

En volgens mij moet het daarna tog echt gaan werken :9 ! Anders eet ik m'n muis op! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:51 . Reden: Stukje vergeten *Gaap* :O ]

• Thunk
geen firewalls voor de zoveelste keer. hij heeft het al een keer gedaan op deze manier dus het ligt ook niet aan de routerr. adressen allemaal in orde,

subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 mijn ip 192.168.1.254 andere .253 door DHCP

en dat guest account? wat heeft dat te betekenen!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

klik rechtermuis knop op taakbalk naar eigenschappen. Ga naar tabblad "Start Menu" klik "Customize" en vink daar "Display Administrative Tools" aan.

Ga vervolgens naar start -> programs -> Administrative Tools -> Local Security Policy

Dan in de scherm van "local Security Policy" ga je naar "local Policies" en daar naar "User Right Assignment" hier moet je onder het kopje "Deny Access to this Computer from Network" de user "Guest" weghalen en toevoegen onder het kopje "Access this Computer from the Network"

Dit moet je doen op alle XP machines en dan is het probleem opgelosd....

Ik had hetzelfde probleem

• Thunk
ja boven stond er geen guest, alleen support met een zooi getallen erachter, dat heb ik maar zo gelaten.

beneden staat echter win xp home en daar kan ik die local security policies niet zien bij systeembeheer.

Verwijderd

0px schreef op 12 februari 2003 @ 15:22:
geen firewalls voor de zoveelste keer. hij heeft het al een keer gedaan op deze manier dus het ligt ook niet aan de routerr. adressen allemaal in orde,

subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 mijn ip 192.168.1.254 andere .253 door DHCP

en dat guest account? wat heeft dat te betekenen!
De gast account heb je nodig om anoniem toegang tot een Pc te krijgen. Maar is er een Pc met 192.168.1.1 als IP??? Die moet er natuurlijk wel zijn :9

• Thunk
dat is de router

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 14:51:
[...]

De gast account heb je nodig om anoniem toegang tot een Pc te krijgen. Maar is er een Pc met 192.168.1.1 als IP??? Die moet er natuurlijk wel zijn :9
Dik gedrukte hierboven; moet dat niet zijn: 192.168.0.1 :P

• Thunk
nog steeds no-go..

Verwijderd

Zolang je ip nummers/subnetmask op alle pc's overeenkomen mag hier het probleem niet in zitten. Er wel even van uitgaande dat pingen tussen pc's/ router nog wel gewoon werkt.

Waar ik aan zit te denken is een verschil in user settings. (wat eventueel inderdaad op te lossen zou zijn met een guest account, maar dat vind "moi" niet zo'n mooie oplossing.)
Je kunt even controleren onder welke user je op PC_1 zit te werken, en of dit zelfde useraccount ook aanwezig is op PC_2.
Deze useraccounts moeten qua naam aan elkaar gelijk zijn, wachtwoorden mogen verschillen, want daar vraagt de PC om bij een nieuwe connectie. Maar je mag ze natuurlijk ook gelijk houden en dan maalt niemand om een extra wachtwoord.
Hopelijk heb je er iets aan.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:35

oZy

redelijk computer idee niveau dit maar goed:

* Gebruik geen networking wizard als het ff kan
* Je hebt in jouw geval geen bridge nodig, gooi dat zooitje weg dus.
* Zorg dat de gebruikersaccounts een wachtwoord hebben ingesteld!

Als dit allemaal niet mocht baten even wat standaard tests:

1. Controlleer (start > run > cmd > ipconfig) dat beide pc's een ip nummer hebben en in hetzelfde subnet zitten.
2. Controlleer hetzelfde voor de Router (waarschijnlijk settings mbv websetup?)
3. Probeer eens of je al bij de share komt.
4. Zo niet ping (start > run > cmd > ping [ip-nummer]) de router en de andere pc
5. Als stap 4 niet goed werkt, check je hardware en begin bij stap 1.

succes.
Pagina: 1