Toon posts:

Krijg intern IP van Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe computer gekregen, en daar heb ik een nieuwe netwerkkaart in. Op mijn oude computer heb ik mijn IP vrijgegeven, maar als ik mijn modem aansluit op de nieuwe netwerkkaart, krijg ik een IP toegewezen wat lijkt op een intern IP-adres en een subnet dat in het broadcasting-gedeelte ligt(10.X.X.X subnet 255.255.255.192). Het enige wat ik kan bezoeken is een installatiesite van Chello, waar ik een aantal dingen in moet voeren. Ik heb die informatie niet, omdat mijn modem ooit is omgeruild en dus nooit is geregistreerd om de een of andere vage reden. Zodra ik de oude bak aansluit en me modem daarop koppel kan ik gewoon op internet. Ik kan de oude kaart niet gebruiken omdat dat een ISA-kaart is, en ik heb de machine al aan mijn moeder verkocht, dus routing gaat ook niet. Weten jullie hoe je het IP over kan zetten naar de andere NIC?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 21:51
Chello bellen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

je zal je MAC Adres van je netwerkkaart wel meoten invullen, die staat wel op een stickertje ofzo op de kaart zelf.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Je kunt proberen of je wel op internet kunt als je het MAC adres van de oude netwerkkaart gebruikt voor de kaart van de nieuwe pc.
Je kunt dan echter die kaarten niet op hetzelfde netwerk gebruiken.

En je zou ook nog gewoon even de helpdesk van je ISP kunnen bellen. Misschien moeten zij een MAC adres registreren in hun systeem voor jij weer een normaal ip krijgt?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
de installatie site subscriber.chello.nl kan je met elke netwerkkaart bezoeken. voor internet verder moet je kaart geactiveerd worden. je zal wel een soort van tijdelijk ip-adres krijgen als je met een onbekende kaart inlogt.

ja kaart moet vrijgegeven worden en dan kan je via die subscriber site een scriptje draaien, zodat je netwerk kaart wordt geactiveerd voor chello internet. je moet dan je mac-nummer invoeren (een identiek nummer van je netwerkkaart).

de helpdesk van chello helpt je daar wel mee.

Verwijderd

Volgens mij zou het gewoon moeten werken, als je je nieuwe netwerkkaart het MAC-adres van de oude kaart geeft. Ik ken een aantal mensen, die ook op Chello zitten, en die hebben het probleem ook al eens gehad.

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een motorola modem, via die page kan je geloof ik je eigen instellingen wijzigen...

Ik heb dat ooit voor iemand gedaan, kep nu zelf tweakdsl ;)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dit is al een bekende vraag hoor: kijk hier eens in de NT faq :)

wat je in moet vullen: mac adres en serienummer van de modem (op een stikker op de achterkant), of in geval van een terayon alleen een serienummer (=mac adres) en een lokatiecode (postcode zonder cijfers). De rest kom je wel uit denk ik.

Als je je gebruikersnaam en wachtwoord niet (meer) weet: het is dezelfde als die je voor mail en ftp gebruikt. evt kan de helpdesk die geven als ze 100% zeker kunnen weten dat jij het bent of anders opsturen (duurt zo'n 3 dagen) met de post.

Localhost is where the heart is

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 16:32
Als je gebruikersnaam/wachtwoord combo niet werkt, wat ook wel eens wil gebeuren,

dan als wachtwoord OOK je gebruikersnaam invullen...

Ooit bij een tante van me ook dat gezeik gehad, kwam zo'n figuur met dat verhaal..
"tja, dat deden monteurs wel eens als t niet werkte"

Daar was dus een netwerkkaart verrot, dus ik kon ook geen MAC meer uitlezen. Toen mijn laptop erop gehangen en geconfigged (en mijn mac aangemeld). Router ertussen en mac-adres gekloond ;)

Als je kaart t kan, kun je ook gewoon onder windows het macadress van de oude kaart overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 06 February 2003 @ 22:07:
Dit is al een bekende vraag hoor: kijk hier eens in de NT faq :)
Heb het net even doorgelezen, en uitgevoerd wat er stond.

Eerst kreeg ik weer dat gekke IP, balen dus, maar na nog een keer vrijgeven en vernieuwen kreeg ik weer een correct IP.

Tweakers bedankt, kan eindelijk internetten op me nieuwe bakkie (AMD Duron 1GHz).

Modjo, deze kan dicht.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Met windows XP in principe 2x herstarten, deze windows gaat iets anders met zn tcp/ip gegevens om. ipconfig/release en /renew wil dan wel eens helpen, maar als het verkeerd gaat, zit je weer met dubbele arp entry's in je gateway. Aangezien er maar 1 wordt toegestaan, moet eerst de oude entry (handmatig) verwijderd worden. Dit kan ook automagisch als je het modem 6 uur van de stroom haalt. *eurodocsis only*

Localhost is where the heart is

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29 :)

[ Voor 82% gewijzigd door Xandrios op 07-02-2003 21:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.