Toon posts:

Smoothwall en nieuwe netwerkkaart werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik smoothwall aan de praat kan krijgen?
Het was de bedoeling om het op een 486 draaien, 16Mb ram. 1 van de 2 netwerkkaarten werkt wel, dit is een 3com etherlink III. Ik heb naast deze kaart een 2e proberen te installeren. het gaat hier om een Sweex kaart. Deze krijg ik helaas niet aan de praat. Op de een of andere manier heeft Smoothwall die drivers niet. Kan ik ze instaleren via diskette misschien? Alvast bedankt

Verwijderd

wat staat er op 't chipie op je sweex kaart? (meestal in het midden van de kaart)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal alles eens uittikken: US BC0001 0221AH5482. Verder staat er niks op.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

standaard NE2000 drivers ?, wel effu IRQ en I/O weten

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Probeer je de kaart automatisch te detecteren of heb je ook geprobeert hem met de hand in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb op het moment alleen geprobeerd de kaart te proben. En waar haal ik dat IRQ en I/O weg dan?

Verwijderd

tjeezus

Verwijderd

Ik heb laatst ook zo'n sweex gekocht.
Maak ik dat doosje open zit er 1 of ander vaag merk chippie op...
Had eigenlijk realtek verwacht maar zou dus goed kunnen dat smoothwall hier geen standaard drivers voor aan boord heefd....

Simpelste oplossing lijkt me om hem ff om te wisselen met een andere...
Meeste NIC's worden namelijk gewoon prima herkend onder smoothwall

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 23:43:
Heb op het moment alleen geprobeerd de kaart te proben. En waar haal ik dat IRQ en I/O weg dan?
Dan moet je onder dos met de bijgeleverde diskette je netwerkkaart NIET op Plug&pray zetten maar op een vast IRQ en I/O zetten, iets als 10 en 320 ofzo en vervolgens met de hand de kaart invoeren zoals in de manual van Smoothwall staat. Maar als er zo'n vage naam op dat chippie staat weet ik niet zeker of het gaat lukken. Proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er ook niks aan helpen dat ik gewoon n00b ben. Respecteer dat ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. heb er maar ff een ander kaartje in gedrukt. Mag ik iedereen danken voor zijn/haar hulp??

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
word normaliter niet aan gedaan ;) er word geprobeerd zo veel mogelijk de data base schoon te houden maar van mij mag je :P

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1