Toon posts:

ADSL delen met hub en file sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net ADSL geinstalleerd via een hub.
In de hub heb ik in gat1 de ethernet modem stekker, in gat2 zit PC1, in gat3 zit PC2.

Op PC1 draait XP, op PC2 draait win98.

Nou doet internet sharing het prima (ook als een van de andere PC's uit staat), maar de file sharing werkt niet.
De PC's kunnen elkaar simpelweg niet vinden.

Ik had hiervoor crosskabel tussen de 2 pc's (zonder hub) wat goed werkte. Nu heb ik een hub met 3 enkele hub kabels.

Ik heb al geprobeerd de XP pc in te stellen op 'internet via hub', dan een diskette gemaakt, die in de win98 pc gerunt, maar nog steeds deed de sharing het niet.
Vervolgens heb ik dit herhaalt met 'internet gateway' maar nog steeds doet de sharing het niet.

Weet iemand hoe ik de sharing aan de praat krijg?
Ik heb ook al naar '\\PC1' en '\\IP' gezocht, en het netwerk afgescant op PC1 en PC2, maar de PC's kunnen elkaar simpelweg niet vinden.
Hoe moet ik dit instellen in windows, zodat de pc's elkaar via de hub zien?
Alvast Bedankt! _/-\o_

Verwijderd

let ff op de firewall van Windows XP
en draai het progje wat je bij je server kan maken om het internet in file sharing kan laten doen op elke pc dan gaat het goed

heb je een ander firewall dn die van windows XP zet die dan eerst ff uit en dan achteraf goed kan configgen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die firewall al lang uistaan, want dat gaf met MSN ook al wat problemen met bestanden versturen.

Ik heb ook dat config programmaatje wat XP op diskette zet op beide PC's gedraait.
Toch vinden de PC's elkaar niet op het netwerk.
Iemand een ander idee?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijk heid:

Het gaat hier niet om internet sharing: ze maken beide via de hub verbinding met internet.

Verwijderd

heb je op pc 1 de mappen wel geshared?
en op pc 2 ook de mappen geshared?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zitten ze allebei in het zelfde subnet mask ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, natuurlijk heb ik op beide de hardeschijven gehared =)

Ze zitten beide op 255.255.255.0

Hier mijn IPCONFIG van PC1:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

PC1 vindt 10.0.0.150 met pingen wel, maar PC2 niet.
PC2 vindt zijn eigen IP (10.0.0.151) met pingen wel, maar PC1 vindt dit IP met pingen niet.
Maar met pingen vinden ze beide wel de gateway (10.0.0.138)

Ik vind dit zelf HEEEEL vaag, ik hoop dat iemand dit snapt? (internet werkt op beide prima via de hub, alleen het netwerk dus niet. Ik heb in het crosslink gat van de hub de modem kabel, in gat2 van de hub zit een enkele netwerk kabel naar PC1, en in gat3 van de hub zit een enkele netwerk kabel naar PC2 )

Verwijderd

hmmz die van mij ziet er zo uit

Connection-specific DNS Suffix . : mshome.net
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.147
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb jij precies je LAN dan? Want ik krijg het echt niet voor elkaar met mijn ethernet modem :(

Anders moet ik maar in PC1 2netwerk kaarten zetten, waarvan eentje naar PC2 gaat en de ander naar het modem. (via internet sharing) Maar dan moet PC1 altijd aanstaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er anderen met een ethernet modem, die een hub gebruiken om 2 PC's (zonder internet sharing) op internet te laten komen, EN waarbij de filesharing werkt?

Van diegene zou ik graag willen weten hoe ze dit hebben ingesteld.
(kan ik eventueel van deze ook het MSN/ICQ/AIM hebben? Want dit forum schijnt niet veel mensen te interesseren ;) )

Verwijderd

Het zou in principe moeten werken wat jij doet
maar probeer is de ip adressen van de bijde pc s op een standaard windows ip van bv 192.168.0.1 en de andere op 4 op het einde en wat doet hij dan
is het een hub of een hub/switch want als het alleen een hub is kan dat ook je prob zijn.
je modem is 10 mbit en dan zou je hub ook dat moeten zijn.
kom je er nog steeds niet uit mijn msn is ser_topcu@hotmail.com

Verwijderd

vaak werkt het beter als je de "plain password" register aanpassing voor XP en of 98 installleert.
Effe de search gebruiken. Pas in de sleutel effe de waarden aan jouw pc-naam en zo (met notepad).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 12:21 ]

Pagina: 1