Toon posts:

corsair low latency? twinx? c2?

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een syteem gaan samenstellen met een Nforce2 mobo, nou zat ik geschikt geheugen daarvoor te zoeken, ik wou 2 modules van 256 mb op cas2 en ik kwam uit op Corsairxms CMX256A-3200C2.

Nou kijk ik een paar weken later om te bestellen en zag ik opeens twee nieuwe soorten geheugenmodules van Corsair staan 8)7 (of ik had niet goed gekeken), TWINX(is ook LL) en LL(low latency modules).

ARGH !

Ik wil het volgende syteem bestellen:

-chieftec midi silver 360 W
-epox 8rda+
-2x 256mb ddr 400cas2 CORSAIR geheugen (?)
-amd xp 2500+ (als die barton er einderlijk eens is :Z)
-Zalman CNPS6000Cu of thermaltake 7+
-ibm deskstar 180gpx 80 gb
-club3d radeon 9500pro
-pioneer 106s dvd
-lite on cd-writer

Welke corsair moet ik nou in godsnaam erbij kopen? TWINX lijkt me een logische keus omdat ze speciaal voor dual-channel zijn, maar volgens mij is dat gewoon verkooptactiek.

pc3200cas2LL is sneller dan de gewone pc3200cas2 en duurder, maar wat is nou het voordeel van TWINX modules t.o.v "losse"LL modules?

**Vind de zwarte TWINX modules lelijk t.o.v die mooie blauw-metalic "losse"corsair modules**

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als je TWINX geheugen neemt in de hoeveelheid van 512 mB, dan krijg je 2 repen van 256, ze geven bij Corsair graag rare namen ofzo :P

Edit: je ziet het ook bij 'Organization' en 'Package' staan:
Reep: CMX512-3200LL Organization: 64M x 64 Package: 184 DIMM
en:
Reep: TWINX512-3200LL Organization: 2x32Mx64 Package: 2x184 DIMM

Het is dus maar net hoe jij je hoeveelheid wilt hebben, 1 reep 512 of 2 repen 256 :)

[ Voor 67% gewijzigd door Rafe op 06-02-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snapte ik al, ik wil 2 256 mb repen voor mn dual channel maar maakt het uit tussen die twee als ik ze allebij in 2x 256 mb(=1x512mbTWINXmem) koop? Je zou denken dat die TWINX beter is omdat die speciaal voor dual channel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 21:23:

...
Welke corsair moet ik nou in godsnaam erbij kopen? TWINX lijkt me een logische keus omdat ze speciaal voor dual-channel zijn, maar volgens mij is dat gewoon verkooptactiek.

Bingo :P
Het is idd marketinggeblaat. Enige voordeel dat je hebt is (zover ik het kan zien) dat je 100% zeker weet dat het dezelfde DIMM's zijn maar dat weet je ook als je twee dezelfde DIMM's koopt van een gerenommeerd merk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Die Twinx reepjes zijn er voor gemaakt om in Dual Channel te werken, als ze niet veel duurder zijn lijken me die wel een goede keuze :)
Werkt Dual Channel trouwens ook bij bijvoorbeeld PC2100, of alleen maar bij het nieuwste DDR?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Voor dual channel operation wordt er helemaal niks speciaals van een DIMM vereist. Dus ja, twee oudere PC2100 DIMM's, om jou voorbeeld maar te volgen, werken ook prima in dual opstelling :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoe werkt Dual Channel dan? Zit dat altijd standaard op je moederbord of is dat pas bij de nieuwe generaties moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 21:23:
Ik wil een syteem gaan samenstellen met een Nforce2 mobo, nou zat ik geschikt geheugen daarvoor te zoeken, ik wou 2 modules van 256 mb op cas2 en ik kwam uit op Corsairxms CMX256A-3200C2.

Nou kijk ik een paar weken later om te bestellen en zag ik opeens twee nieuwe soorten geheugenmodules van Corsair staan 8)7 (of ik had niet goed gekeken), TWINX(is ook LL) en LL(low latency modules).

ARGH !

Ik wil het volgende syteem bestellen:

-chieftec midi silver 360 W
-epox 8rda+
-2x 256mb ddr 400cas2 CORSAIR geheugen (?)
-amd xp 2500+ (als die barton er einderlijk eens is :Z)
-Zalman CNPS6000Cu of thermaltake 7+
-ibm deskstar 180gpx 80 gb
-club3d radeon 9500pro
-pioneer 106s dvd
-lite on cd-writer

pc3200cas2LL is sneller dan de gewone pc3200cas2 en duurder, maar wat is nou het voordeel van TWINX modules t.o.v "losse"LL modules?

**Vind de zwarte TWINX modules lelijk t.o.v die mooie blauw-metalic "losse"corsair modules**
Nu dat je toch je specs gepost heb wil ik ff 1 opmerking maken.

Waarom een 9500 pro met zo'n high end systeem? Pak de 9700pro met zulke specs. Ik zou desnoods ff doorsparen.

Maar het blijft uiteraard je eigen keuze, zie mijn opmerking als een tip ;).
MaRc0 schreef op 06 February 2003 @ 23:14:
Hoe werkt Dual Channel dan? Zit dat altijd standaard op je moederbord of is dat pas bij de nieuwe generaties moederborden?
Voor zover ik weet op het moment alleen bij de nforce 2 boarden. Granit bay is ook zoiets maar is voorzover ik weet nog niet verkrijgbaar hier.

Zie anders het nforce 2 topic, daar staat iig genoeg info in.

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 06-02-2003 23:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.corsairmicro.nl/Corsair/News170103/frmMain.html

kijk hier maar.......
Het voordeel van Twinx is dat ze als het ware Xact het zelfde zijn en dat zijn dus niet alle geheugen modules van het zelfde type/merk.

Btw Twinx is ook verkrijgbaar in Platinum uitvoering voor de zelfde prijs....
Als je high-end wil gaan ga dan ook all-the-way.

De mazzels

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MaRc0 schreef op 06 February 2003 @ 23:14:
Neem eens een kijkje in de RAM FAQ :)
Abbadon in "Technische PMG FAQ: Geheugen"

Dual Channel
Het aanwezig zijn van twee kanalen/bussen tussen de geheugencontroller en het geheugen. Voordeel is dat er twee maal zoveel data getransporteerd kan worden per seconde (bandbreedte) dan wanneer er slechts één geheugenbus wordt gebruikt. Bijkomstigheid is wel dat elk geheugenkanaal voorzien moet zijn van geheugen; dus de modules per identiek paar plaatsen. Voorbeelden: Nvidia Nforce, Intel i840/850/860, Intel E7500, Intel E7205 (Granite Bay) en enkele Serverworks chipsets. Dual channel is zinvol als de cpu al deze bandbreedte kan verwerken en de FSB de bandbreedte niet afknijpt of in het geval van servers wanneer er veel DMA activiteiten plaatsvinden (b.v. meerdere PCI bussen die intensief gebruikt worden door veel I/O's).
RDRAM moet in principe altijd per paren worden geplaatst, dus dat is 'automatisch' dual channel. DDR kun je als single gebruiken, maar bij sommige chipsets (nForce2, etc) kun je een tweede DDR reep bijplaatsen zodat het Dual Channel fenomeen wordt benut. Op mijn site kun je onder Hardware -> Chipsets kijken welke chipsets Dual danwel Quad Channel geheugen ondersteunt (kijk onder de kolom 'RAM types') :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Het is natuurlijk voor een groot deel marketing, maar er hangt imo zeker wel een voordeel aan die twin modules -> ze werken gegarandeerd samen EN ze werken gegarandeerd samen @ 400 mHz met lage latency, iets wat nog af te wachten valt als je 2 losse reepjes koopt (ook al werken die los wel op de laagste latencies, hoeven ze dat samen nog niet te doen...) :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

iets wat nog af te wachten valt als je 2 losse reepjes koopt (ook al werken die los wel op de laagste latencies, hoeven ze dat samen nog niet te doen...)
Dat is onzin. Hetgeen je beschrijft kan zich alleen voordoen wanneer je twee verschillende reepjes gebruikt. Maar twee identieke "dual channel optimized" modules reepjes werken minstens net zo goed als twee identieke "reguliere" reepjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 07-02-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
<offtopic>

@OC-Addict, niet iedereen heeft behoefte aan het zwaarste van het zwaarste. Het ligt er toch helemaal aan wat je met je computer van plan bent ? Ik speel zelf bijv. af en toe een spelletje maar voor de rest ben ik veel aan het ontwerpen. Ik heb een dus niet echt behoefte aan een superzware 3D kaart. Misschien geldt voor Xentek hetzelfde ? :)

</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 07 februari 2003 @ 07:33:
[...]
Dat is onzin. Hetgeen je beschrijft kan zich alleen voordoen wanneer je twee verschillende reepjes gebruikt. Maar twee identieke "dual channel optimized" modules werken minstens net zo goed als twee identieke "reguliere" reepjes :)
[/quote]

Eigenlijk zeg je nu dat identieke 'reguliere' DIMMs ook goed samenwerken net als 'DualChannelOptimized'.

Maar als er voor DualChannel operation helemaal niks speciaals van een DIMM wordt vereist, wat is dan het verschil tussen 2 identieke 'reguliere' DIMMs en een setje DualChannel mem.

Ik bedoel, identiek is toch identiek

edit:

(of is DualChannel mem identieker :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarom staan ze ook tussen haakjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nou begrijp ik 't :D

Twee identieke modules werken minstens net zo goed als twee identieke reepjes.

aha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Met modules bedoelde ik natuurlijk reepjes in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik, ik probeer alleen het verschil te vinden tussen identieke reepjes 'regulier' en DualChannelOptimized.

Want als het echt zo is dat 2 'reguliere' DIMMs niet veschillen van 2 'DCO' DIMMs waarom dan in vredesnaam die term 'DualChannelOptimized' op een setje DIMMs geplakt moet worden :?

Alleen omdat ze hetzelfde zijn ?

Of heeft dat 'Optimized' ook nog een bepaalde inhoud (voor DIMMs dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, in dit geval, zie Abbadon's eerste reply in dit draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 07 February 2003 @ 09:22:
Ah, in dit geval, zie Abbadon's eerste reply in dit draadje :)
offtopic:
Tjee wat stom zeg, . . die had ik echt niet gezien. . . Ik had zeker mijn verkeerde bril op B)

sry, ik neem al mijn woorden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

LL = CAS 2-2-2-6-1T en normaal CAS2 = CAS 2-3-3-6-1T en bij PC3500 zelf CAS 2-3-3-7-1T
LL is dus sneller, scheelt alleen niet erg veel. Dus is jouw keuze of je het wilt.

http://www.deviantpc.com/reviews/xmslowlatency/p2.shtml Voor een review over CAS2 tov CAS3, zoals je kan zien scheelt het je 1fps of 100 3dmarks ofzo :+ Maar aan de andere kant is geheugen wat op CAS2 loopt standaard waarschijnlijk wel weer beter te overklokken dan CAS3 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
ik had tijdje geleden 1x 256mb gewone XMS 3200 besteld, zie ik week later die LL en TwinX versies: |:( best wel vervelend eigenlijk, had liever die LL gehad, maar goed, heb geen zin meer om te ruilen nu..

[ Voor 23% gewijzigd door Terryb47 op 07-02-2003 12:33 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
BalusC schreef op 07 February 2003 @ 06:43:

[...]
Neem eens een kijkje in de RAM FAQ :)
[...]
RDRAM moet in principe altijd per paren worden geplaatst, dus dat is 'automatisch' dual channel. DDR kun je als single gebruiken, maar bij sommige chipsets (nForce2, etc) kun je een tweede DDR reep bijplaatsen zodat het Dual Channel fenomeen wordt benut. Op mijn site kun je onder Hardware -> Chipsets kijken welke chipsets Dual danwel Quad Channel geheugen ondersteunt (kijk onder de kolom 'RAM types') :)
Is daar tegenwoordig ook al een FAQ van, wat een luxe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BalusC schreef op 07 February 2003 @ 07:33:
[...]
Dat is onzin. Hetgeen je beschrijft kan zich alleen voordoen wanneer je twee verschillende reepjes gebruikt. Maar twee identieke "dual channel optimized" modules reepjes werken minstens net zo goed als twee identieke "reguliere" reepjes :)
Dat is dus GEEN onzin, want ik had 2 reepjes corsair van hetzelfde type, zelfde specs dus en daar had ik dat probleem wel! :/
Dus voordat je iets onzin noemt moet je even kijken of t op ervaring gebaseerd is :P
En deze waren dus behoorlijk identiek :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 07 februari 2003 @ 17:55:Dat is dus GEEN onzin, want ik had 2 reepjes corsair van hetzelfde type, zelfde specs dus en daar had ik dat probleem wel! :/
Dus voordat je iets onzin noemt moet je even kijken of t op ervaring gebaseerd is :P
En deze waren dus behoorlijk identiek :)
Ik denk dat het dan aan een van je reepjes lag, want ik zie andere mensen zonder probleem verschillende reepjes bij elkaar proppen.

b.t.w bij dual-channel hoeven je twee reepjes niet van hetzelfde merk te zijn, als ze maar(voor zover ik weet) dezelfde snelheid en cas hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat het dan aan een van je reepjes lag, want ik zie andere mensen zonder probleem verschillende reepjes bij elkaar proppen.

b.t.w bij dual-channel hoeven je twee reepjes niet van hetzelfde merk te zijn, als ze maar(voor zover ik weet) dezelfde snelheid en cas hebben.

maar vind iemand die TWINX reepjes ook niet lelijk?
Ik draaide ze niet dualchannel he, dit gaat over bijna een jaar geleden :)
Maar t gekke was dus dat die reepjes los WEL goed werkten @ dezelfde settings waar ze samen niet stabiel op werkten...
En ik heb ook meerdere mobo's geprobeerd, dus dat was t niet :)

lelijk -> de "heatsinks" zijn wat groter dan de vorige heatsinks, of zie ik dat verkeerd? :)

Nja, t kon erger, maar ik had ze graag in lichtblauw ofzo gezien :D

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 07-02-2003 19:20 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 23:37:Btw Twinx is ook verkrijgbaar in Platinum uitvoering voor de zelfde prijs....
Als je high-end wil gaan ga dan ook all-the-way.

De mazzels

Jeroen
Is platinum dan beter dan *gewone* reepjes van corsair? Ik dacht dat het enige verschil de heatspreader was, die (geloof ik) volgens reviews geen nut hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 19:30:
[...]

Is platinum dan beter dan *gewone* reepjes van corsair? Ik dacht dat het enige verschil de heatspreader was, die (geloof ik) volgens reviews geen nut hadden.
tis enkel zilverkleurige heatsinks ipv zwarte heatsinks dacht ik :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corsair heeft die LL reepjes getest op Asus A7N8X systemen, maar werken die reepjes dan even goed op een EPoX 8RDA+ mobo? lijkt me van wel..
Okyah schreef op 07 februari 2003 @ 19:31:tis enkel zilverkleurige heatsinks ipv zwarte heatsinks dacht ik :)
aha maarre Als je op www.corsairmicro.com/xms/xms_modules.html kijkt zie je dat alle xms modules behalve TWINX(zwart) en platinum(zilver) mooi blauw-metalic zijn. Of kloppen die afbeeldingen niet?

Niet dat het veel uit maakt maar het is maar voor het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ehm, volgens mij zijn die gewoon zwart, hoor :)
Mijn corsair pc3000 xms is ieg zwart gewoon :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 07 februari 2003 @ 19:58:
Ehm, volgens mij zijn die gewoon zwart, hoor :)
Mijn corsair pc3000 xms is ieg zwart gewoon :)
dus die *gewone* xms zijn allemaal zwart?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

ik zag dat salland beide kleuren heatsinks apart verkoopt, dus je kan kiezen :)

effe een linkje :P http://www.sallandautomatisering.nl/

[ Voor 28% gewijzigd door makje op 07-02-2003 20:07 . Reden: linkje toegevoegd ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
Zat die dual bank al niet op nForce 1 ook?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
De Corsair XMS 3200 met platinum heatspreader is in het echt matgrijs, ipv blinkend zilver. tenminste, dat verwachte ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henry Tower schreef op 07 February 2003 @ 20:14:
Zat die dual bank al niet op nForce 1 ook?
nee Nforce2 was de eerste met dual-channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarre ff weer on-topic
Welke corsair reepjes zijn nou het beste voor een Nforce2 mobo?
Het gaat om dual-channel 2x 256 mb pc3200 op cas2.

dit zijn de keuzes: prijzen@salland

-2x CMX256A-3200C2 CAS Latency 2-3-3-6-T1 € 110,74 ps -is *langzaamste*

-2x CMX256A-3200LL CAS Latency 2-2-2-6-T1 € 127,77 ps

-1x TWINX512-3200LL (*speciale dual-channel reepjes* 1x=2x 256 mb) CAS Latency 2-2-2-6-T1 € 254,12 ps

Ik zit te twijfelen tussen 2xde tweede en 1x de derde

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de derde gaan. 2x de tweede is even duur als 1x de derde. En dan kun je dat *dual channel optimized* gewoon als extra beschouwen, toch dezelfde prijs. Als het niet optimized is, dan zijn het gewoon 2x de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op zich is dat zo.. ik vind het alleen een raar idee om verkooppraatjes te kopen aangezien die dual-channel optimized(dco) bullshit is. butt thx

Leuke naam trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid. net als alle andere modules van Corsair worden Twinx modules getest voordat ze verpakt worden.........Corsair TwinX wordt samen getest in 1 board en als ze voldoen aan de eisen die Corsair er van verlangt gaat ze verder door het leven als man en vrouw.
En dat is dus het hele idee achter TwinX .....samen getest, samen ok= samen in verpakking.

Identieke processors clocken toch ook niet altijd even ver over... en ze zijn toch het zelfde............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:44

Dark

who tweaked the light?

Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/cmx256a3200llpt.jpg

ik heb deze reepjes ook en ben er uiterst tevreden over...
dco geloof ik niet zo in, maar het is wel lekker dat ze per setje op lage latencies getest zijn, daar het soms nogal eens voorkomt dat je bij gebruik van meerdere modules de latencies moet vieren, maar dat is hierbij dus zeker niet het geval ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draaien ze vooralsnog stabiel op 2-2-2-2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al es geprobeerd op CAS 1.5? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

heb 2x CMX356-3500C2PT :P. Asus A7N8X deluxe moet nog binnenkomen. Ik hoop dat het op de snelste settings werkt. Mag ik toch ook wel verwachten voor die prijs :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je die trouwens krijgen, die CMX"356" reepjes? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig heb ik ook net een Epox 8RDA+ mobo en was ook op zoek naar geheugen. Dus ik ben net het hele traject afgelopen. Ik moet het ff uit mijn hoofd doen omdat ik niet thuis zit, en dit is dus ook voor mezelf om ff op een rijtje te zetten.

Hoe ver wil je komen? Natuurlijk zo hoog mogelijk met de strakste timings... Maar hoe hoog is dat? Ik heb dus gelezen div. reviews van de 8RDA+ gelezen dat ze niet hoger kwamen dan de 185, en sommigen zonder VDD voltmod tot de 214. Dus we gaan voor de 215MHz op 2-2-2-5-1T.

[korte beschrijving om te laten zien dat het niet veel voorsteld]
Die VDD-mod is het voltage dat naar je northbridge gaat en is standaard 1.585V. Als je op pootje 1 en 4 aan de onderkant van het chippie met opdruk rechtsonder de 1e DIMM-socket (gezien vanuit de cpu) een 750 Ohm weerstandje zet gaat het voltage omhoog naar 1,85V en kom je hoger met je FSB. Zoek het wel eerst ff uit met foto's enzo.
[/korte beschrijving om te laten zien dat het niet veel voorsteld]

-Welke reepjes halen die 215 met strakste timings? OZC 3500 CAS2 en 3200 LL en Corsair CMS 3500 CAS2 en 3200LL (en Geil maar die zijn duur).

-Waar haal je die: Check prijzen bij Salland, JBO, OC-shop en Space Promotion. De OZC 256MB 3500 kost 135 bij Space promotion, dat lijkt mij de beste.

-Wat is beter? Dual channel reepjes of gewone? Ik denk dat het weinig uitmaakt zoals Abaddon al zei. Alle reepjes halen spec, maar ze kunnen harder natuurlijk.
Voorbeeld gewone: de ene haalt 237@CAS2 de andere 221@CAS2. Beide boven spec.
Voorbeeld Twinx: de ene haalt 231@CAS2 de andere 232@CAS2 (ze zijn uitgezocht toch?)
Dus het ene setje haalt 221 de andere 231. Echter.....

We zijn het Mobo vergeten! Dergelijke reepjes RAM gebruiken best wel wat stroom @1,9V. Het eerste reepje het dichtst bij de NB krijgt het meeste sap, die het verste er vanaf het minste (+ de traces zijn langer). Dat is nou net het ene slot dat voor dual-channel nodig is! ;( Dus met 1 reepje van 512MB in bank 1 kun je flink verder overklokken dan met 1 in 3 en 1 in 1. Netto: om het even

Cas 2 is sneller dan cas 3 en scheelt ong verschil 2200+ en 2300+ vlgs THG (zeker doen)
Dual is 2-10% sneller waarvan die 10% komt van zeer specifieke opengl benches.
Single channel is verder over te klokken (5-10%)

Tja, het word er niet makkelijker op, maar ik ga naar bed. Ik twijfel nog tussen 2 gewone Corsair 3200 cas2 en single OZC 3500 (3200LL~3500C2, beide 4,5ns chips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ik zou gewoon 2x 3200 halen jeep, ik heb mezelf toen ook vreselijk zitten frustreren. toch uiteindelijk gewoon een stick 3200C2PT gekocht. kwam amper een week later die TWINX en LL uit :r

edit: even foto genomen :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.hk-funk.com/pics/corsairc2pt.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Terryb47 op 08-02-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dus TWINX512-3200LL is gewoon 2 keer CMX256A-3200LL?
Maar wat is dan beter (hoger te klokken)? CMX-3200LL (PC3200 2-2-2-6-1T) of CMX-3500C2 (PC3500 2-3-3-7-1T)?
* Demo ziet door de geheugenbomen het bos niet meer :? :/
edit:
OCZ geeft hogere latencies op voor het PC3500-EL geheugen, nl. 2-4-4-8-1T, bij het Dual Channel geheugen kan ik geen latencies vinden maar die zullen wel het zelfde zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Demo op 08-02-2003 17:48 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
yup, twinx is (zeggen ze) zelfde sticks, samen getest, samen verpakt. naar mijn mening gel*l ;)
3500 zou zonder moeite 434mhz halen. terwijl 3200 op 400mhz gegarandeerd moeten halen. de twinx 3200 zijn gewoon 2-2-2-6

[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 08-02-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Terryb47 schreef op 08 February 2003 @ 18:42:
3500 zou zonder moeite 434mhz halen. terwijl 3200 op 400mhz gegarandeerd moeten halen. de twinx 3200 zijn gewoon 2-2-2-6
Dat weet ik, maar peter van OC-Shop postte in een ander topic dat PC3200LL net zo snel was als PC3500 :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Corsairs pc3500-C2 en pc3200LL zijn gewoon hetzelfde basismateriaal, het verschil zit hem in de manier van testen en wat je ermee wilt bereiken...

pc3500-c2 is getest op hoge fsb en cas2 de rest doet er niet zo toe, pc3200LL is getest op lage(re) latencies. de twinx zijn per set getest op lage latencies@200mhz(400ddr), overigens niet in sync mode, maar met 133/200 ...

het een sluit (denk ik) het ander niet uit, dus het is heel goed mogelijk dat 3500-c2 ook op de 3200LL specs kan draaien en omgekeerd dat 3200LL ook de specs haalt van de andere, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd dan.

Kortom de modules zijn gelijk, alleen wat ze gegarandeerd aan spec halen is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
hehe, wat een gezeik allemaal: gewoon net als ik, knoop doorhakken en bestellen ;p voordat ze met weer nieuwere versies uitkomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op 08 February 2003 @ 19:41:
Corsairs pc3500-C2 en pc3200LL zijn gewoon hetzelfde basismateriaal, het verschil zit hem in de manier van testen en wat je ermee wilt bereiken...

pc3500-c2 is getest op hoge fsb en cas2 de rest doet er niet zo toe, pc3200LL is getest op lage(re) latencies. de twinx zijn per set getest op lage latencies@200mhz(400ddr), overigens niet in sync mode, maar met 133/200 ...

het een sluit (denk ik) het ander niet uit, dus het is heel goed mogelijk dat 3500-c2 ook op de 3200LL specs kan draaien en omgekeerd dat 3200LL ook de specs haalt van de andere, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd dan.

Kortom de modules zijn gelijk, alleen wat ze gegarandeerd aan spec halen is verschillend.
zijn niet gelijk in prestatie, ik heb hier:
A: 2x256mb CMX PC3200 C2 @ 2.65 volt max 220 met 2/5/2/2 ,
B: 2x256mb Twinx PC3200LL @ 2.65 volt max 215 met 2/5/2/2,
C: 2x256mb CMX PC3500 C2 @ 2.65volt max 225 met 2/5/2/2.
Deze modules kunnen met meer voltage veel hoger maar blijven altijd qwa OC baarheid ongeveer bij deze verschillen.
De PC3500 haald bij mij met allersnelste timings max 236Mhz @ 3.1v
Dit haald de Twinx 3200LL bij lange na niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de reden waarvoor corsair dit 2xgeheugen uitbrengt.

the TwinX are both LL sticks however they have been warrantied and tested for timings of 2-2-2-5 using TWO modules instead of only one and thereby guaranteed to run at those timings using 2 modules and tight timings. They also will run at a Cas latency of 2 and not 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:05:
[...]

Deze modules kunnen met meer voltage veel hoger maar blijven altijd qwa OC baarheid ongeveer bij deze verschillen.
als de grote oc-er a.p. _/-\o_ versteeg dat, zegt is het zo ;)
het bevestigd dus iig het idee dat 3500c2 op hoge fsb getest is...

het viel mij wel op dat zowel Corsair als Ocz hun top-of-the-line model (resp 3500c2 en 3700EL) niet in DCO versie kunnen leveren, het lijkt mij dat ze de zelfde modules 1 specje lager moeten verkopen in het DC segment, om de lage latencies in combinatie te kunnen garanderen in de DC-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Dit klopt wel ja..

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:05:
[...]

WTF.. die TwinX is dus gewoon de langzaamste?! Of zou het toeval zijn? Eigenlijk moet je zo'n test doen met een hele tray van elk type (of beter nog 10 trays en uit elke tray een paar modules, dan sluit je ook uit dat je toevallig 1 tray uit een goede batch hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 01-10 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Even over die Platinum versie:

Het is bewezen (zelf op tv gezien bij Flogiston) dat schoon glimmend metaal minder hitte uitstraalt als metaal met een laagje verf er over.

Men denkt dat omdat blank metaal geen laagje verf er over heeft de hitte minder weerstand ondervindt om uit te stralen.. dit is pertinent niet waar!

Dus.... Platinum? grote hype, ga voor normaal zwart.

(Helaas heb ik waarschijnlijk wel Platinum bestelt.. (CompTechWorld 2x Corsair DDR 512MB PC3500 C2 HSP)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ik had voor die platinum gekozen om de kleur, niet op de eventuele hitte verspreiding ;/ want ik geloof er niks van dat die heatspreaders helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 09 February 2003 @ 13:49:

Het is bewezen (zelf op tv gezien bij Flogiston) dat schoon glimmend metaal minder hitte uitstraalt als metaal met een laagje verf er over.

Men denkt dat omdat blank metaal geen laagje verf er over heeft de hitte minder weerstand ondervindt om uit te stralen.. dit is pertinent niet waar!

(Helaas heb ik waarschijnlijk wel Platinum bestelt.. (CompTechWorld 2x Corsair DDR 512MB PC3500 C2 HSP)
ik kan je gerust stellen want ik heb hier ook de platinum versies en daar zit ook gewoon een blank laagje verf op om het te beschermen tegen vinger afdrukken en corrosie. ;) oja, het is geen titanium maar gewoon titanium gekleurd alu.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
hmm, toch reden om blij te zijn dat ik de "gewone c2pt" heb: LL die het niet doen op 8rda+? gelukkig hoef ik me daar geen zorgen om te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

uit topic van A.P.versteeg met zijn pc3500:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
petervandamned schreef op 08 februari 2003 @ 12:57:
meneer versteeg volgens mij zou U ook eens met twinx 1 gig 3200 moeten testen

kunnen we regelen een keer

--------------------------------------------------------------------------------

heb ik hier al liggen maar het komt lang niet zo hoog als mijn PC3500
bewijst maar weer dat die twinx ook niet alles is :P.
komt goed uit want heb zelf PC3500 aangeschaft >:)

EDIT: anders lees ik even dat hij allang gereplied heeft hier :/ |:( :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Tripp op 09-02-2003 18:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

weet er iemand iets over de komende producten van corsair? ik zit er over te denken een reepje 512Mb PC3500 te halen, maar als ze binnenkort iets nieuws introduceren wacht ik liever even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Twinx is gewoon zeker goed als je dual moet draaien, wanneer je 2x een losse module koopt, kan het zo zijn dat de ene module de andere tegenhoud in prestaties. Daar ben je met Twinx zeker van dat ze allebij exact het zelfde kunnen. Dus als je geen PC3500 nodig hebt is het veel verstandiger om Twinx te kopen voor je dual channel config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan ook 2xCMX256-PC3500C2 maar ben er blij mee!!
Heb hem net , en dan komt dit weer uit .
Maar goed , ik kan er mee leren leven :P

Het zijn trouwens wel leuke stripjes die platinum , zien er erg leuk uit :)

[Edit]

Ik heb de 2 x xms pc 3500 cas 2 !! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Tijgert schreef op 09 February 2003 @ 13:49:

Het klopt dat zwart beter wamrte afstaat dan wit of blank metaal, maar dat zal in dit geval geen f*ck uitmaken op de overklokbaarheid van je geheugen. Allereerst wordt sowieso het nut van heatspreaders door veel reviewers betwijfeld, sommigen zeggen dat het maximaal 3 MHz verschil maakt, anderen zeggen helemaal geen verschil te hebben. Daarnaast wordt de warmte bij de heatspreaders nauwelijks afgegeven door straling maar voornamelijk door convectie (overdracht aan de lucht). Ten slotte is het verschil in straling tussen zwart en blank zodanig klein dat dit waarschijnlijk niet eens meetbaar is bij deze kleine hoeveelheid warmte.
Dus.... Heatspreaders? grote hype, koop gewoon wat je het mooiste vind :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[[[Die Twinx is gewoon zeker goed als je dual moet draaien, wanneer je 2x een losse module koopt, kan het zo zijn dat de ene module de andere tegenhoud in prestaties. Daar ben je met Twinx zeker van dat ze allebij exact het zelfde kunnen. Dus als je geen PC3500 nodig hebt is het veel verstandiger om Twinx te kopen voor je dual channel config.]]]

Wat versta jij onder het nodig hebben van corsiar pc3500??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:13:
[[[Die Twinx is gewoon zeker goed als je dual moet draaien, wanneer je 2x een losse module koopt, kan het zo zijn dat de ene module de andere tegenhoud in prestaties. Daar ben je met Twinx zeker van dat ze allebij exact het zelfde kunnen. Dus als je geen PC3500 nodig hebt is het veel verstandiger om Twinx te kopen voor je dual channel config.]]]

Wat versta jij onder het nodig hebben van corsiar pc3500??
Dat je niet perse je bus ontzettend hoog wilt clocken, maar dat je meer geinteresseerd bent in 200mHz bus met lage latencies en 2 reepjes?

Zoiets ? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Okyah schreef op 09 February 2003 @ 21:15:
[...]

Dat je niet perse je bus ontzettend hoog wilt clocken, maar dat je meer geinteresseerd bent in 200mHz bus met lage latencies en 2 reepjes?

Zoiets ? :)
dat haal je met die 2x pc3500 ook wel hoor :z. denk zelfs wel iets hoger.

Je hoort het snel genoeg van me :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik zie het alweer. Iedereen lekker stellig vanalles beweren. Maar uiteindelijk moet je gewoon een keer de knoop doorhakken en zelf gaan uitproberen :P

Wat ik nu wel zeker weet:
1- singlech 512MB kun je makkelijk uitbreiden> 1GB als de prijs ooit flink zakt
2- singlech kun je verder overklokken (ivm tracelengte> NB en stroomstabiliteit dimmslot3)
3- 3200LL=~3500cas2; beide 4,5 ns
4- dualchannel levert soms 10% winst op (meestal met programma's die je nooit draait)
5- FSB verhogen naar 200MHz (tot. MHz gelijk) levert meer op dan 400MHz rauwe kloksnelheid!!

Dus koop gewoon goed geheugen (CMS of OZC) bij Salland, Spaceprom of jbo en ga eindelijk die pc in elkaar zz.

/me gaat eerst nog ff zijn net nieuwe alu chieftech AX01SLD modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 18:42
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 03:57:
[korte beschrijving om te laten zien dat het niet veel voorsteld]
Die VDD-mod is het voltage dat naar je northbridge gaat en is standaard 1.585V. Als je op pootje 1 en 4 aan de onderkant van het chippie met opdruk rechtsonder de 1e DIMM-socket (gezien vanuit de cpu) een 750 Ohm weerstandje zet gaat het voltage omhoog naar 1,85V en kom je hoger met je FSB. Zoek het wel eerst ff uit met foto's enzo.
[/korte beschrijving om te laten zien dat het niet veel voorsteld]
Hmmz, ik heb ook een 8rda en het overklokken gaat erg goed, (amdxp 1700+@2300hmz) alleen zodra ik boven de 200 ga met de fsb start het hele zaakje niet meer op en aangezien ik corsair twinx heb zou ik toch wel een nog wat hogere bus hebben, mischien toch maar eens een soldeerboutje op gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je merkt schijnbaar niets van die extra stroomstabiliteit, aangezien de performance lager blijkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

executor schreef op 10 February 2003 @ 00:17:
[...]

dat haal je met die 2x pc3500 ook wel hoor :z. denk zelfs wel iets hoger.

Je hoort het snel genoeg van me :P
Hoho, dat is niet wat ik zeg, dat is mijn uitleg van wat je vroeg :P

Maarja, lezen is ook en kunst ;)

Maar t feit dat ze samen getest zijn staat mij wel aan :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281
  • Laatst online: 15-08 15:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Btw Twinx is ook verkrijgbaar in Platinum uitvoering voor de zelfde prijs....
Als je high-end wil gaan ga dan ook all-the-way
Ehm, Platinum wil alleen maar zeggen dat de heatspreaders een beetje champagne-achtig zijn, ipv. zwart, heeft helemaal niks met high- of low-end te maken.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terryb47 schreef op 09 February 2003 @ 17:03:
hmm, toch reden om blij te zijn dat ik de "gewone c2pt" heb: LL die het niet doen op 8rda+? gelukkig hoef ik me daar geen zorgen om te maken :Y)
ai bedankt voor je post ik was namelijk van plan een 8rda+ te kopen en die LL is wel erg aantrekkelijk.. mschien een Asus A7N8X dan maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het artikel van die vdd-mod van de Epox 8RDA+ mod gevonden

Het schijnt dat sommige OZC verkopers de boel proberen om te kopen: http://www.nexushardware.com/ (zie nieuws van 9 februari)

Omgekocht of niet, OZC (en Corsair en GeIL) zijn wel de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 01-10 23:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Omgekocht of niet, OZC (en Corsair en GeIL) zijn wel de beste.
Wat een bord heb je dan voor je kop zeg...
na dit verhaal weet ik alvast zeker dat ik nooit OCZ zal kopen...

Gelukkig heb ik ik nu 2x 512MB PC3500 C2 in de pipeline zitten ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 18:42
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:32:
[...]

ai bedankt voor je post ik was namelijk van plan een 8rda+ te kopen en die LL is wel erg aantrekkelijk.. mschien een Asus A7N8X dan maar :Y)
Ik heb LL op me 8rda zitten, werkt perfect op 11,5x200 op snelle timings, als je het geld ervoor hebt kan ik het je echt aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:56
dag mensen,

Heb vandaag mijn twinx geheugen binnen gekregen (twinx512-3200llpt). Heb ze net geprobeerd in te doen maar het wil maar niet werken. Krijg steeds een C1 error op de led-display van m'n 8rda+. Heb al verschillende geheugen bankjes geprobeerd en beide reepjes los, maar niks werkt. Wat kan dit zijn?? Heb nu dual-channel optimized geheugen en een dual-channel bordje en dan werkt het niet!? Plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 11 februari 2003 @ 15:50:
[...]

Pardon?..... Leer liever zelf eens na te denken voordat je blindelings iemands mening volgt. |:(

Als je de moeite gedaan had om te lezen. Er stond dat het geprobeerd werd. In diverse testen komt het geheugen er gewoon als beste uit. Het zijn gewoon dezelfde chips op dezelfde specs. Kan dus ook bijna niet anders.

[@ Patryk]
Volgens mij is dat probleem met die C1 error met de nieuwste bios opgelost! (stond er speciaal bij vermeld)
Dus ff je oude geheugen erin en ff flashen.

Zie ook dit grote 8RDA+ topic

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 20:59 . Reden: link added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:57:
[...]

[@ Patryk]
Volgens mij is dat probleem met die C1 error met de nieuwste bios opgelost! (stond er speciaal bij vermeld)
Dus ff je oude geheugen erin en ff flashen.

Zie ook dit grote 8RDA+ topic
ik heb dus de laatste bios (3129).
(in dat topic is nog niks nuttigs op mijn reactie gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Tijgert schreef op 11 februari 2003 @ 15:50:
[...]

De CEO (baas :P) van OCZ Tech heeft inmiddels bericht gestuurd naar Nexus Hardware, dat dit een individuele actie was van een reseller en dat OCZ Tech zich niet met dit soort zaken inlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 11 February 2003 @ 21:04:
[...]

ik heb dus de laatste bios (3129).
(in dat topic is nog niks nuttigs op mijn reactie gepost)
Niets nuttigs :?

Sorry hoor, maar ik heb gepost of een ander oud reepje wel werkt.
Als dat reepje wel zou werken, kun je het eea elimineren hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 19:32:
[...]

geen dank, bedankt voor lezen ;p ik dacht dat niemand die link onder LL zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok, ik wil ook even :) -->

Ik twijfel tussen de volgende reepjes (bij Salland, geen reclame, maar te verduidelijking :) )

Corsair Dimm 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (CMX512A-3200C2PT)

OF

Corsair XMS Low Latency 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (CMX512A-3200LLPT)

OF

Corsair TWINX Dual-Channel 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (TWINX512-3200LLPT)

Ok, ik wil persoonlijk graag Platinum, dus laat dat even rusten :) ! Maar ik wil graag een EpoX 8RDA+ (Revision 1.1) kopen omdat ik daar goede dingen over hoor. MAAR ik hoor ook dat er compatibiliteits problemen mee zijn met Corsair mem soms?

Dan rijst de volgende ERG moeilijke vraag -->

Asus A7N8X met Audio,USB2.0 en LAN

OF

EPoX 8RDA+ Revisie 1.1, met Audio, USB2.0 en LAN

Zijn qua features vrijwel gelijk, ook prijs scheelt bijan niets ... ;(

Er zijn 6 combi's mogelijk (3 soorten mem x 2 mobo's) -->

welke raden jullie me aan :) ???

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

marzzman schreef op 16 February 2003 @ 19:22:
Ok, ik wil ook even :) -->

Ik twijfel tussen de volgende reepjes (bij Salland, geen reclame, maar te verduidelijking :) )

Corsair Dimm 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (CMX512A-3200C2PT)

OF

Corsair XMS Low Latency 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (CMX512A-3200LLPT)

OF

Corsair TWINX Dual-Channel 512Mb DDR PC3200 C2 Plat. Heat-Spreader (TWINX512-3200LLPT)

Ok, ik wil persoonlijk graag Platinum, dus laat dat even rusten :) ! Maar ik wil graag een EpoX 8RDA+ (Revision 1.1) kopen omdat ik daar goede dingen over hoor. MAAR ik hoor ook dat er compatibiliteits problemen mee zijn met Corsair mem soms?

Dan rijst de volgende ERG moeilijke vraag -->

Asus A7N8X met Audio,USB2.0 en LAN

OF

EPoX 8RDA+ Revisie 1.1, met Audio, USB2.0 en LAN

Zijn qua features vrijwel gelijk, ook prijs scheelt bijan niets ... ;(

Er zijn 6 combi's mogelijk (3 soorten mem x 2 mobo's) -->

welke raden jullie me aan :) ???
Er zijn idd corsair problemen en dat is met alle Nforce 2 planken zo :(
Ik heb hier persoonlijk ook last van maar ik heb GEIl :?

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SmokeyTheBandit schreef op 16 February 2003 @ 19:49:
[...]

Er zijn idd corsair problemen en dat is met alle Nforce 2 planken zo :(
Ik heb hier persoonlijk ook last van maar ik heb GEIl :?
Ooooooh, is dat met ALLE nForce2 planken :) --> dan ben ik opgelucht!

Dan is het alleen nog maar kiezen tussen mobo (Ik ga dan trouwens voor de Twinx Modules imho :P )

Is dit echt een persoonlijke keuze, of zijn er echt plus en minpunten aan beide borden ??

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1