"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
misschien is meneer kenwood zo aardig om je te helpen...
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Op de primaire wikkeling is inderdaad geen weerstand / verbinding meetbaar, op de secundaire wel...
keur0000: zo'n clixon zie ik niet zitten, er zit wel een soort koperen band om de trafo heen... Ik zie verder geen bijzondere bulten oid bij dat ding...
Een mail naar kenwood is inmiddels onderweg, kijken wat dat oplevert --> waarschijnlijk zullen ze me afschepen met een veel te dure oplossing van een kwalitatief low-end trafo...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Wat denk je dat de secundaire spanning is:
a) 5V
b) 50V
c) 500V
Even serieus, beste gok in zo'n situatie is vaak iemand met dezelfde versterker, en de fabrikant, dan kun je het gewoon meten.
Overigens is het denk ik niet ontzettend fout als er een te zware Trafo ingaat, die dingen en transistors kunnen vaak nog redelijk wat aan.
(Soort van overclocken van je versterker, maar dan anders
Maar alvast succes, als je het kunt achterhalen moet het niet zo'n probleem meer zijn, en als het een beetje een dure is geweest zijn er misschien ook wel service centers die je verder kunnen helpen.
Maar ik heb geen idee wat zo'n versterker gekost moet hebben.
Verwijderd
Zelf denk ik 2x 35 volt.
Ik zat er zelf al aan te denken om een iets zwaardere ringkern-trafo er in te gooien, is iets stabieler, zeker als ik 'm ga bruggen...
Dan zit de clixon tussen de primaire en secundaire wikkelingen en is vervangen uitgesloten helaasSkef schreef op 06 februari 2003 @ 23:53:
Het openmaken wil niet, is volledig ingekapseld en dichtgelast...
Op de primaire wikkeling is inderdaad geen weerstand / verbinding meetbaar, op de secundaire wel...
keur0000: zo'n clixon zie ik niet zitten, er zit wel een soort koperen band om de trafo heen... Ik zie verder geen bijzondere bulten oid bij dat ding...
Een mail naar kenwood is inmiddels onderweg, kijken wat dat oplevert --> waarschijnlijk zullen ze me afschepen met een veel te dure oplossing van een kwalitatief low-end trafo...
Alternatief is inderdaad het bekijken van de data van de opamp en de gebruikte voedingsspanning. hier uit zal de voedingsspanning in zekere mate te achterhalen zijn.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
1
| STK 4893 DM 71.60 EVE 2x NF-Verst. +-46V, 2x>40Watt, (+-32V/8Ohm) |
Ik vermoed dus idd dat het een 2x 35V trafo is, omdat het een 8Ohm amp is... Op 4Ohm heeft ie 2x 46V nodig, maar dat krijgt ie nu denk ik ook niet, en is in principe ook niet nodig...