Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]UV-Ccfl Slecht voor je of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu vroeg ik me toch af, of een UV-Ccfl niet slecht voor je ogen is? Toen wij namelijk onze zonnebank kregen geïnstalleerd, kregen we er zo'n brilletje bij en toen zei die persoon van dat bedrijf: "Zet dit brilletje op als je eronder ligt, of doe je ogen dicht".

Nu heb ik waterkoeling en wil ik wel wat van dat uv spul erin gooien en zo'n UV-Ccfl erin hangen, maar als dit nou niet zo prettig voor mijn ogen of dergelijke is, dan doe ik het maar niet 8)7. Aangezien ik toch een behoorlijk aantal uren naast mijn pc zit, en ik geen zin in oogbeschadiging ofzo heb en later zo B) moet rond lopen met een bril ofzow....

En dit is niet een of ander debiel topic, maar dit is een serieuse vraag, nu kan je me gaan uitlachen ofzow, maar ook bij die UV-ledjes, moest je er niet in kijken...Graag serieus antwoord of geen antwoord en dan skip je het topic maar!! Thnx...

Verwijderd

het is vet vel licht dus denk net dat het goed zou zijn als je er lang in kijkt.
maar kijk je zo lang naar je wc dan ?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Blacklight CCFLs zijn zeker niet schadelijk, UV CCFLs misschien wel, bijna zeker als ze 100% doorzichtig zijn en er dus geen fosfor laagje in zit! UV aktieve materialen weerkaatsen de straling niet denk ik (ze zetten het om in een lagere lichtfrequentie), maar andere materialen weet ik niet.

Zorg dus als je een UV CCFL hebt dat ie niet recht je oog in kan schijnen!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

er bestaan 2 soorten UV
UV-A, die niet schadelijk is en UV-B die wel schadelijk is.

CCFL's produceren alleen maar UV-A straling, en dat is dus niet slecht.
anders zouden er ondertussen veel blinde tweakers rondlopen, denk je niet?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

heb je een window in je case?? (waarschijnlijk wel hé 8)7 )

dan maak het (waarschijnlijk niet zoveel uit, van volgens mij is plexi gedeeltelijk UV-werend
je moet gewoon niet te lang in de CCFL kijken

offtopic:
* of je doet wat ik deed en verwisseld je normale plexi voor speciaal UV werend plexi

Verwijderd

Die blacklight-CCFL's worden (ook) verkocht onder de de naam UV-CCFL.
Vandaar de verwarring.

Het is dus geen echte UV-straling, hier zou je namelijk ook niks aan hebben, aangezien het menselijk oog simpelweg niet in staat is om UV (Ultra-Violete) straling waar te nemen.

(Zou wel grappig zijn trouwens, bouw je een window in je case met UV-CCFL, en dan heb je meteen een gezichtsbruiner! :D)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 21:17 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

niks gevaarlijk ik heb zelf een 18 watt blacklightbuis op mijn kamer hangen en daar word je echt niet bruin van. een zonne bank is wel gevaarlijk omdat die lampen speciaal uva licht makken met een enorme sterkte 50 watt per buis of iets dat is link voor je ogen maar die cfletjes zijn mischien 5 watt daar kun je uren inkijken en dan nog is het niet link.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je zonnebank is dan ook een stuk krachtiger dan die 6W die een CCFL nodig heeft..

Verwijderd

UV-B de gevaarlijke, neemt je oog ook niet waar. die zie je dus gewoon niet anders zou zo'n zonnebank tl van 50 W je compleet verblinden.
Pagina: 1