Toon posts:

[flashmx] Button disablen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen... Het lijkt zo simpel, tenminste, dat dacht ik... Goed, wat wil ik:

Ik heb een button, en die krijg een fade-in (gewoon frame 1, alpha = 0 --> frame 10, alpha = 100). Nu detecteer ik op frame 1 of de button wel of niet gebruikt mag worden. Als de button niet gebruikt mag worden, dan moet ik gedisabled worden, en dan moet alpha = 20.

Ik dacht dus te doen
code:
1
2
mijnbutton.enabled = false;
mijnbutton._alpha = 20;

Maar dan maakt ie gewoon z'n fade-in af, en dan is ie niet gedisabled én hij is alpha = 100.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Het lukt mij niet, maar wat is de makkelijkste manier om dit te doen (het kan toch wel?!)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Sorry, maar ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt me vrij basic als ik dit zo lees.
Kijk eens op google, naar bijvoorbeeld "flash freeze button" of iets dergelijks.

Oohw...nog iets:
7 pagina's lang CyberKnutselaar helpdesk!!! Beetje meer antwoorden op andermans topics. Zaai antwoorden, oogst respect.

offtopic:
Sorry modjes dat ik zo zeikerig over kom, ik heb net dit topic ook al zo beantwoord, omdat ik er een hekel aan heb als mensen dit als een helpdesk zien. Ik probeer niet snel posts te scoren ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-02-2003 20:56 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op 06 februari 2003 @ 20:54:
Oohw...nog iets:
7 pagina's lang CyberKnutselaar helpdesk!!! Beetje meer antwoorden op andermans topics. Zaai antwoorden, oogst respect.

offtopic:
Sorry modjes dat ik zo zeikerig over kom, ik heb net dit topic ook al zo beantwoord, maar ik heb er een hekel aan als mensen dit als een helpdesk zien. Ik probeer niet snel posts te scoren ofzo.
Ja, ik weet dat ik meer vragen stel dan antwoord geef, maar dat komt grotendeels door mijn verbindingkje. ISDN met kosten voor eigen rekening. Ik heb gewoon geen geld (en overigens geen tijd... School, werk) om continu dit forum af te zoeken naar topics waar ik mogelijk wat inbreng kan leveren. Maar ik zal m'n best doen...

Overigens heb ik de bij mij bekende flashsites afgezocht naar het antwoord (o.a. flashkit) maar daar kon ik het niet vinden. Terwijl het zo simpel lijkt :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:58 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
okee okee...al goed al goed :) :p

ik zit onder andere te kijken op flash.pagina.nl www.actionscripts.org en nog meer sites, maar het is idd niet te vinden. Hopelijk kunnen er mensen helpen met wat meer Flash ervaring, maar ik dacht altijd dat je ook in Flash if...then loops had, maar dat was 3 jaar geleden :p misschien is het al veranderd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zorg ik dan dat ie eigenlijk de fade-in ook stopt, terwijl de rest van de movie doorloopt? Ik kan wel zeggen
code:
1
stop()

maar dan stopt alles. Eigenlijk moet alleen die ene layer stoppen, of is dat te ingewikkeld ;) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een workaround gevonden... Als de button gedisabled moet worden, dan doe ik er gewoon een halfdoozichtige, gedisabelde button voor. Als de button enabled moet zijn, dan haal ik die layover weg...
Pagina: 1