P166 Overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Bij mijn stagebedrijf werk ik met een oude computer. Tja, je bent tweaker of je ben nie, open die kast! :P *proest!* Een Pentium MMX die zich al flink had bewezen lachte me toe :D Na het ding een beetje te hebben schoongemaakt (beetje 'inhoud-stofzuigerzak' achtig ;)) kwamen er al wat leesbare delen tevoorschijn.
Enkele specs:
- 4 ISA sleuven
- 4 PCI sleuven
- 2 EDO-RAM banken (2x16MB)
- 2 SDRAM banken
- Een Pentium MMX 166 (volgens WCPU)

Maar wat me opviel: aan de rechterkant zit een rij connectoren waar 1 jumper in zit, precies bij 166. Het rijtje gaat tot 266 :o Ook zag ik onder de processor 3 contacten met 1 jumper zitten voor de Vcore.

Ik heb nog niet vaak (genoeg) een oud mobo gezien, en al zeker niet met deze functies erop gebakken. hehe, zou een simpele jumper-instelling hier voldoende zijn om de proc wat harder te laten lopen? Dat zou mooi wezen, Acad op dit ding gaat nie zo snel. Zowieso wil ik er SDRAM geheugen in zetten, werkt een stuk sneller. (als ik het bedrijf zover kan krijgen ;)) Ik kan toevallig aan een Kingston 128MB PC133 geheugen-reep komen. Alleen, gaat dat wel werken op een PC66 aansluiting? :?
Heb helaas geen gegevens over de chips, behalve dat er met koeie-letters 'VIA' op stond. Morgen nog eens ff kijken...

Hmja, beetje onmogelijke vraag: tot hoever kan je een P1 ongeveer veilig overclocken? Zou deze 166 makkelijk 200 aankunnen? (heb totaal geen notie hiervan)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Een p166 kan wel tot 233 meestal.
Als het goed staat er ook een tabel op het mobo daar kan je zien welke jumpers je moet veranderen.

Ander geheugen maakt geen drol uit, of je moet de fsb veranderen maar volgens mij kan dat niet op zo'n mobo.

Dit had je ook in de search kunnen vinden.

Verwijderd

Als je er een iets betere koeler opzet kan hij makkelijk tot 266, ik heb hier een P1 100 Mhz@200 Mhz passief gekoeld, gewoon een enorm koelblok erop lijmen... en met de Vcore is het hetzelfde als bij een "echte" processor. als ie niet meer wil, stroom dr op.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien meer iets voor PMG :?
De meeste mensen hier hebben niet zoveel ervaring met oude pc's (including me)

🖥️ | 🚗

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Nee, dit is gewoon meer proberen.. (en die 200 gaat wel lukken ;))

Nog handiger is het om even uit te zoeken welk mobo het precies is, om dan op zoek te gaan naar een manual :)

Dit topic is gesloten.