Bij mijn stagebedrijf werk ik met een oude computer. Tja, je bent tweaker of je ben nie, open die kast!
*proest!* Een Pentium MMX die zich al flink had bewezen lachte me toe
Na het ding een beetje te hebben schoongemaakt (beetje 'inhoud-stofzuigerzak' achtig
) kwamen er al wat leesbare delen tevoorschijn.
Enkele specs:
- 4 ISA sleuven
- 4 PCI sleuven
- 2 EDO-RAM banken (2x16MB)
- 2 SDRAM banken
- Een Pentium MMX 166 (volgens WCPU)
Maar wat me opviel: aan de rechterkant zit een rij connectoren waar 1 jumper in zit, precies bij 166. Het rijtje gaat tot 266
Ook zag ik onder de processor 3 contacten met 1 jumper zitten voor de Vcore.
Ik heb nog niet vaak (genoeg) een oud mobo gezien, en al zeker niet met deze functies erop gebakken. hehe, zou een simpele jumper-instelling hier voldoende zijn om de proc wat harder te laten lopen? Dat zou mooi wezen, Acad op dit ding gaat nie zo snel. Zowieso wil ik er SDRAM geheugen in zetten, werkt een stuk sneller. (als ik het bedrijf zover kan krijgen
) Ik kan toevallig aan een Kingston 128MB PC133 geheugen-reep komen. Alleen, gaat dat wel werken op een PC66 aansluiting?
Heb helaas geen gegevens over de chips, behalve dat er met koeie-letters 'VIA' op stond. Morgen nog eens ff kijken...
Hmja, beetje onmogelijke vraag: tot hoever kan je een P1 ongeveer veilig overclocken? Zou deze 166 makkelijk 200 aankunnen? (heb totaal geen notie hiervan)
Enkele specs:
- 4 ISA sleuven
- 4 PCI sleuven
- 2 EDO-RAM banken (2x16MB)
- 2 SDRAM banken
- Een Pentium MMX 166 (volgens WCPU)
Maar wat me opviel: aan de rechterkant zit een rij connectoren waar 1 jumper in zit, precies bij 166. Het rijtje gaat tot 266
Ik heb nog niet vaak (genoeg) een oud mobo gezien, en al zeker niet met deze functies erop gebakken. hehe, zou een simpele jumper-instelling hier voldoende zijn om de proc wat harder te laten lopen? Dat zou mooi wezen, Acad op dit ding gaat nie zo snel. Zowieso wil ik er SDRAM geheugen in zetten, werkt een stuk sneller. (als ik het bedrijf zover kan krijgen
Heb helaas geen gegevens over de chips, behalve dat er met koeie-letters 'VIA' op stond. Morgen nog eens ff kijken...
Hmja, beetje onmogelijke vraag: tot hoever kan je een P1 ongeveer veilig overclocken? Zou deze 166 makkelijk 200 aankunnen? (heb totaal geen notie hiervan)
Use the Search Luke...