Toon posts:

Laserjet of Inktjet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een kunstacademie en ik print best veel hoogwaardige documentjes, nu gaat dat tergend langzaam en lelijk op mijn HP deskjet 690c, die is natuurlijk ook al een tijdje oud..

Ik zit alleen te dubben over wat voor soort ik zal nemen, eerlijk gezegd printte ik niet veel kleur maar dat komt meer omdat mijn deskjet bagger print.

Ik heb een beetje gezocht en de goedkoopste laserprinter van HP is 223 euro`s. Maar ik denk niet dat ik 100 documenten in de week print.. is dat slecht voor de inkt?
Als ik een deskjet neem dan wil ik graag een Epson, die hebben goede kwaliteit prints.

Wie heeft er een mening over?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Laserprinten --> zwart wit en anders heel duur, snel, per print goedkoper, aanschaf duurder
Deskjet --> goedkopere pinters, dure inkt, traag, ook kleur

Korter kan ik 't niet samenvatten

[ Voor 19% gewijzigd door sdomburg op 06-02-2003 19:53 ]

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
laserprinter gebruikt poeder (zoals een kopieer machine) , ze noemen dit een toner.
ik heb hier een ouder Hp laserjet 4p staan en die kan gemakkelijk 3000 pagina's aan.
toner is duur , maar je kan er wel veel mee printen.

Een laserprinter is duurder dan inktjets.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

CaineTanathos schreef op 06 February 2003 @ 20:00:
laserprinter gebruikt poeder (zoals een kopieer machine) , ze noemen dit een toner.
ik heb hier een ouder Hp laserjet 4p staan en die kan gemakkelijk 3000 pagina's aan.
toner is duur , maar je kan er wel veel mee printen.

Een laserprinter is duurder dan inktjets.
kwa aanschaf maar niet kwa ink/toner. er is ook een laser printer van samsung voor niet te veel geld.

Verwijderd

Als je geen prijs stelt op kleurendruk, kan je volgens mij veel beter een laserprinter nemen. Momenteel bij Office Center een Hp laserprinter 1000 W voor 139 Euro (exclusief) als je je oude inktjet inlevert. Goedkoper een echte Hp laserjet zal niet lukken.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
printers zijn belachlijk goedkoop tegenwoordig :)
als je voor de lasergaat zou ik zeker niet voor de goedkoopste gaan , eerder voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. zoals Chefke zegt is het verbruik goedkoop vergeleken met een inkjet en persoonlijk vind ik dat er beter uitziet

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Printers kosten tegenwoordig toch niets meer.
Heb hier een Samsung M1210 staan, die me 99 euro kostte inclusief toner.
Hij staat nu naast mijn Epson, die ik enkel nog gebruik voor kleur.

Verwijderd

Topicstarter
En is die samsung bijvoorbeeld een goede kwalieit?
Ik zag op de HP site dat bijvoorbeeld bij de LJ1200 10000 pagina`s per week aanbevolen was... is het anders niet goed voor de printkoppen/toner?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
mischien nog een voordeel van laserprintjes, waar je nog niet aan gedacht hebt.
Inktjet-afdrukken gaan gauw vlekken wanneer ze vochtig worden.
Daar heb je bij laserjets geen last van.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 19:47:

Ik heb een beetje gezocht en de goedkoopste laserprinter van HP is 223 euro`s. Maar ik denk niet dat ik 100 documenten in de week print.. is dat slecht voor de inkt?
Als ik een deskjet neem dan wil ik graag een Epson, die hebben goede kwaliteit prints.

Wie heeft er een mening over?
De recommended dutycycle aangegeven door fabrikanten is een specificatie-indicatie die aangeeft waar de printer op ontworpen is qua gebruiksintensiteit, het is zeer zeker geen minimum-eis.
De toner cartridges hebben over het algemeen wel een houdbaarheidsdatum, deze wordt door de fabrikanten echter altijd op zeer veilig gezet. De gangbare houdbaarheidsdatum ligt tussen de 18 en de 36 maanden bij de meeste fabrikanten, maar bij normale atmosferische omstandigheden houden ze het zonder problemen 5 jaar vol. Maak je daar maar niet druk om ;)
(Heb vroeger bij een laserprinterfabrikant gewerkt als quality-engineer, heb dit zelf ook wel getest, ook met HP-cartridges).

Verwijderd

Heb onlangs een 2e hands HP lsj 5p gekocht voor 100 euro, met nieuw cardridge.
hiermee kan je 3000-4000 afdrukken maken.
Moet je met een inktjetje eens proberen.

Kijk maar op de 2ehands sites, staan er genoeg te koop, voor weinig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 21:34:
En is die samsung bijvoorbeeld een goede kwalieit?
Ik zag op de HP site dat bijvoorbeeld bij de LJ1200 10000 pagina`s per week aanbevolen was... is het anders niet goed voor de printkoppen/toner?
Die samsung is van heel goeie kwaliteit. Doet zeker niet onder voor de duurdere HPs die ik op school en werk heb gebruikt. Ben er zeer tevreden over. En velen met mij (denk ik ;))

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De Samsung was de keuze van een redactie. Een iets duurdere oplossing is de HP Laserjet 1000w. Die is ook prima, maar samsung heeft 2 jaar onsite en HP geloof ik maar 1 jaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks die HP 1000W halen bij Office Centre, Jullie zijn het er eigenlijk over eens dat een laserprinter beter/leuker is. Bovendie krijg ik bij Office centre 100euro korting als ik mijn oude printer inlever. Nog bedankt voor de tip!

Update:

Ik heb hem gekocht hoor. Volgens mij is ie top. Hij ratelde de eerste pagina`s er zo uit!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 11:38 ]

Pagina: 1