Toon posts:

Win Xp en Direct X 9.0 geen goeie vrienden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb Windows XP Professional (zonder SP1, wegens 56k) en probeerde dx9.0 te installeren, de installatie verloopt vlot, even herstarten. Maar tussen het scherm van mijn bios en het wwinxp-opstartscherm geeft hij de foutmelding dat er een windowsbestand beschadigt is, en dus XP met herinstalleren. Zo gezegt zo gedaan. WinXp herinstalleerd en terug opnieuw proberen, zelfde fout!!
Wat moet ik doen?

Systeem: Athlon Xp 1800, 256mb ddr 266, ibm 40gb

Verwijderd

Kom je er in safe mode ook niet in? En heb je al een repair uitgevoerd?

Verwijderd

Het spijt me zeer, maar ik dacht dat je SP1 wel nodig had, in welke stad woon je, als je in de buurt woont wil ik SP1 wel op cd fikken voor je ?

edit: Heb de engelse versie, en directx9 complete setup(maar die hebbie dan natuurlijk ook)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:06 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

ik heb windowsXP +SP1 en DX9 zonder problemen draaien.. denk toch dat je SP1 nodig hebt.

Verwijderd

er zou ook *iets* fout gegaan kunnen zijn met de installatie.. heb je voordat je dx9 geinstalleerd hebt het systeem gereboot, en ook meteen na de installatie weer gereboot.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
nee hoor, ik draai XP + dx9.0 en geen SP1, geen enkel probleempje

Verwijderd

maddog_rvo schreef op 07 February 2003 @ 10:11:
nee hoor, ik draai XP + dx9.0 en geen SP1, geen enkel probleempje
Ik ook, dus ik denk dat iets anders de schuld heeft van dit problem. Check eens of andere proggies wel met directx9.0 in aanraking willen komen. Win zit vol met dat soort geintjes !

Verwijderd

Topicstarter
Na die ene fout, durfde ik nie meer dx9 te installeren, dus kweet niet...
En na de installatie ben je wel verplicht direct te booten...
Kwoon in Kortrijk, voor de mensen die voor mij SP1 kunnen geven....
Maar t vreemde is, met die fout van winbestand beschadigt, kan ik veilige modus kiezen en dan graak ik wel nog in windows, ik voer een systeemherstel uit en dan werkt ie weer. Maar na een heropstarten geeft hij weer die critische fout, dus kan ik niet anders winXP te herinstalleren, en de installatie fixen gaat ook al niet :@

Kan iemand me nu nog verder helpen? Misschien met SP1?

Verwijderd

Maak eerst een ghost backup voordat je doorgaat met install van het een of ander.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fout gevonden en wil ik wel meedelen: de oorzaak ligt aan mijn moederbord van Soltek, ik ken nog mensen met een moederbord van dat merk en zij hebben gelijkaardige problemen. Na enkele weken kregen zij ook een of andere critische fout.
Mijn eerste moederbord van Soltek had ook die problemen maar toen wist ik niet dat het aan het moederbord lag (toen nog met een Duron800 768mb sdrram, seagate HD).
Dus; wees gewaarschuwd bij aankoop van een soltek moederbord.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:51

Garrett

Watercooler

Ik had eerst de melding dat er een bestand niet gekopieerd werd :?
Na een herinstallatie van XP geen probs meer :)

I love watercooling

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
code:
1
sfc /scannow

vanaf de cmdline in safe mode? Scant voor rotte bestanden. Xp-cd bij de hand houden.
Pagina: 1