Hercules Radeon 9500 Pro + Epox mobo probleem

Pagina: 1
Acties:

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tweakers,

ik heb vandaag bij informatique een Hercules Radeon 9500 Pro opgehaald. Ik helemaal gelukkig op weg naar huis, en thuis gekomen, prik ik de 9500 in mijn 2 maanden oude EPoX 8k9a2+ bordje en ik zet de zooi aan.

Niks, geen beeld, geen piepers.
Nogmaals, niks.

Videokaart eruit, en aan, pieper (hij ontdekt dus geen VGA kaart.

Radeon terug, aan, en hij boot zowaar.

Bij het initialiseren van mijn RAID controller, blijft hij na het vinden van de schijven hangen. Ik een GeForce 2 Pro in de sleuf gestopt, en deze werkt wel. Ik de Radeon in mijn broertje zijn pc gestopt, en die Radeon doet het gewoon (ik typ nu het bericht met die kaart). Iemand enig id wat het probleem zou kunnen zijn. En ja ik heb de stroomstekker goed aangesloten op de kaart.

Verwijderd

probeer eens om een keer je bios te clearen en dan alles weer effe goed opnieuw in te stellen!

Verwijderd

heb je wel genoeg power in je eigen bak?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15
of voltage, agp 8x kaarten moesten toch op 1,5v ofzo?

• fredkroket
  • Niet online
Hmm, tis al gedeeltelijk opgelost. Als ik USB Key & Mouse uitzet en op ps/2 doe, dan boot ie wel verder. Dan blijft ie bij het booten van Windows XP hangen.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat zat er eerst voor videokaart in die Epox?
Wat voor voeding gebruik je (Watt)?
Heb je die Radeon aangesloten met die extra voedingsconnector?

Geef eens wat meer hardware info (alles wat aangesloten is), want zo kunnen we je moeilijk verder helpen.

PSN-id: Chrasher

• fredkroket
  • Niet online
Nou, als je op specificaties klikt, bij me signature, dan zie je wat ik heb. En ja, tuurlijk heb ik alles aangesloten. Toen ik APIC 1.4 heb aangezet, bootte ie Windows XP ook goed :). Ik zal EPoX is mailen over dit, ik denk dat het met een nieuw biosje wel helemaal te fixen is.
Pagina: 1