Toon posts:

slechter beeld met GF4 dan met GF2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt bij het spelen van 3D games (bijv. BF1942 en OPF). De overgangen tussen opbjecten enz. is heel blokkerig. Ik had eigenlijk het tegengestelde verwacht.
De kaart is wel veel sneller bij de 3DMark test (>10000) maar bij het spelen schokt het beeld, dit is opgelost als ik de onboard AC'97 sound chip uitschakel in de BIOS.
Ik had eigenlijk verwacht dat de beeld kwaliteit ook zou verbeteren maar helaas.
Heb al nieuwe driver geïnstalleerd, FSAA al op 2x, 4x en 8x gezet maar dat geeft geen resultaat. Ook de instellingen in de spelen zelf hebben niet het gewenste effect.

spec. : AMD 1800+, 256MB333 samsung, POV GF4200XP 128 MB(4xAGP), EPOX8K3A met on-board sound (AC'97), WD40GB8MBcache.

Wie kent het probleem en wat kan ik er aan doen?

Verwijderd

IRQ conflict tussen je kaart en de onboard sound??

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen gooi je resolutie omhoog, maar dat heb je vast al gedaan.
Heb je niet een screenie van het probleem? :)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die hier posten dan?

Heb mijn onboard sound al uitgeschakeld dus dan zou ik dat probleem niet moeten hebben toch?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 19:03:
kan ik die hier posten dan?

Heb mijn onboard sound al uitgeschakeld dus dan zou ik dat probleem niet moeten hebben toch?
Ai, je bent nieuw hier. Welkom :)

Lees de FAQ's voor heel veel informatie; plaatjes post je met [img.] url van het plaatje [/img.] (zonder punten dan ;) ).

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:17
Er stond laatst iets in een of ander blad over mogelijk slechte beeldkwaliteit bij de POV 4200XP 128 MB, maar dat ging over een sterk vervaagd beeld bij hoge resoluties. In zo'n geval kon je de kaart bij de leveranvier omruilen. Stond in een computertotaal geloof ik.

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
Ik heb zelf trouwens de 64 MB versie van de point-of-view geforce 4 ti 4200, en ik heb nergens last van.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
Haemorrhage schreef op 06 February 2003 @ 19:07:
Er stond laatst iets in een of ander blad over mogelijk slechte beeldkwaliteit bij de POV 4200XP 128 MB, maar dat ging over een sterk vervaagd beeld bij hoge resoluties. In zo'n geval kon je de kaart bij de leveranvier omruilen. Stond in een computertotaal geloof ik.
Dat ging om het 2D filter

Verwijderd

Topicstarter
het plaatje uit BF1942

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jwisse14/BF/BF1942.jpg

• Glenfiddich
je bedoelt de gekartelde randen zeg maar? onder welke resolutie speel je eigenlijk

Catch a smile out there!

Verwijderd

KAn het ook tearing zijn? Dat treedt op als je vsync uit doet, dan "scheuren" de textures, en krijg je lelijke grafx.

Verwijderd

Volgens mij als je je anti-aliasing omhoog gooit, bij je beeldscherm eigenschappen, moeten die kartelranden verdwijnen of iig minder worden... die zal nu wel op standaard staan (dat ie het zelf instelt (en das bij mij uit))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 19:38:
Volgens mij als je je anti-aliasing omhoog gooit, bij je beeldscherm eigenschappen, moeten die kartelranden verdwijnen of iig minder worden... die zal nu wel op standaard staan (dat ie het zelf instelt (en das bij mij uit))
Ik heb anti-alaising uitgezet, dat geeft hetzelfde resultaat. Daarna op 4x en prestaties op agressief, dat geeft al een hele verbetering. Ik ben nog niet helemaal tevreden maar het is niet meer irritant. So wie so een geluidskaart aanschaffen, want on-board sux.

Ik speel in 1024 x 768 32 bit met detail op medium. De kaart draait op 285/600 MHz.
Pagina: 1