Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Of je gooit de router ff uit en were aan (kan het ook liggen)
Of je gooit ff het tcp/ip-protocol op de probleem-pc's weg, start opnieuw op, installeert de tcp/ip-stack weer en kijkt of het dan werkt...
Heb je in ieder geval al weer 2 mogelijke oplossingen en 1 work-around
Probeer (onder w98) iig eens via uitvoeren het progje winipcfg.exe uit te voeren. Dan eerst je IP releasen en dan klikken op vernieuwen; wat ik denk is dat de leasetime verlopen is, en dat net in die tijd de XP-machines on line kwamen, waardoor conflicten zijn ontstaan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
tcp/ip protocol weggooien: hoe?? In XP kun je het niet uninstallen, die optie verdwijnt in de netwerk properties.
Op de computers waar internet het niet op doet wordt een IP gegeven dat begint met 169., terwijl normaal de IP's hier beginnen met 217. Is de repair optie in XP net zoiets als vernieuwen onder 98? Repair werkt namelijk niet.
Mijn foto's op Flickr.
Statisch ip toegewezen... werkt niet.
Pingen van een computer naar eigen statisch toegewezen ip: werkt.
Pingen naar 127.0.0.1 werkt.
Pingen naar computer die wel internet heeft in het netwerk: werkt niet.
In de event logs staan wat warnings en errors, die betrekking hebben op internet. Een van de errors is zo'n master browser gevechtje van windows. Daarin wordt wel aangegeven dat de computer die wel internet heeft de master browser is, dus daar ziet ie die computer weer wel?! Verder heeft die computer ook niet ALTIJD internet... soms wel, soms niet.
Niemand een idee?
edit: in de event logs staat ook nog een error over NtpClient, wat iets te maken heeft met het ophalen van de tijd van de server ofzoiets... misschien dat dat iemand een lichtje laat branden?
[ Voor 15% gewijzigd door Captain N op 13-02-2003 22:28 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Oplossing: Modem resetten (zit vast wel een knopje op, anders kwartiertje zonder stroom) en vervolgens op alle machines de IP's releasen. DHCP aan en machines opnieuw starten.
@klaasbaas: Thanks, gelijk even proberen. Wat bedoel je precies met IP's releasen? DHCP uit en dan weer aan zetten?
Mijn foto's op Flickr.
[ Voor 10% gewijzigd door Captain N op 21-02-2003 21:43 ]
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.