Bij mij op het werk gebruiken we een Novell 4.11 server met daarop Groupwise 5.2.
Vanmiddag kregen we ineens een crash:
Daarna hadden we problemen met het herstarten van de server, ArcServe wou niet opstarten, men kon niet inloggen enz. enz.
Uiteindelijk heb ik het probleem zodanig kunnen vaststellen dat het probleem zich alleen voordoet als GWIA.NLM (Groupwise Internet Agent) wordt geladen. Als ik dus nu de server herstart en ik laad alles in behalve GWIA.NLM gaat alles goed, met uitzondering dan dat er geen ingaande en uitgaande e-mail is, wat vrij vervelend is, zoals jullie zullen begrijpen.
Op de knowledge base van Novell gekeken, en wat ik daar kan vinden komt neer op dat GWIA.NLM corrupt zou zijn. Ik heb het bestand vergeleken met het bestand zoals dat op de originele CD staat, maar de bestanden zijn inhoudelijk gezien exact gelijk.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de in- en uitgaande mail weer aan de praat te krijgen?
Vanmiddag kregen we ineens een crash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| System halted Thursday, 6 February 2003 12:58:37 MET
Abend: SERVER-4.11-351: Free detected modified memory beyond the end of the cell
being returned.
OS version: Novell NetWare 4.11 22 August 1996
Running Process: gwia__P 198833 Process
Stack: D2 C0 0B F8 77 79 F0 D7 00 00 00 00 24 55 52 0B
00 5F 52 0B 3C 56 52 0B 10 80 AE 08 AD 53 1E F1
10 80 AE 08 34 55 52 0B B2 FD 6F 06 F8 FB 78 F1
Additional Information:
The NetWare OS detected a problem with the system while executing
a process owned by GWIA.NLM. It may be the source of the problem or
there may have been a memory corruption.
"Auto Restart After Abend" has been selected. The server will attempt to go
down in 2 minutes. This should give users time to save out any files they are
using. Because server critical data structures may have been corrupted, the
server may encounter additional problems. |
Daarna hadden we problemen met het herstarten van de server, ArcServe wou niet opstarten, men kon niet inloggen enz. enz.
Uiteindelijk heb ik het probleem zodanig kunnen vaststellen dat het probleem zich alleen voordoet als GWIA.NLM (Groupwise Internet Agent) wordt geladen. Als ik dus nu de server herstart en ik laad alles in behalve GWIA.NLM gaat alles goed, met uitzondering dan dat er geen ingaande en uitgaande e-mail is, wat vrij vervelend is, zoals jullie zullen begrijpen.
Op de knowledge base van Novell gekeken, en wat ik daar kan vinden komt neer op dat GWIA.NLM corrupt zou zijn. Ik heb het bestand vergeleken met het bestand zoals dat op de originele CD staat, maar de bestanden zijn inhoudelijk gezien exact gelijk.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de in- en uitgaande mail weer aan de praat te krijgen?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X