Oude computer wil geen harddisk

Pagina: 1
Acties:

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ik ben vandaag bezig geweest met ons huisservertje dat op freesco draait:

Pentium I 120@75
40 meg edo ram
S3 videokaart
1 ISA 3com kaartje 10 Mbit
1 PCI Realtek 10/100 Mbit

Ik wilde hier een harde schijf in stoppen (Quantum Trailblazer van een meg of 800) die ik nog had liggen. Maar nu het rare. Als ik de computer zonder harde schijf opstart van diskette is er niks aan de hand, maar als ik de harde schijf er aan hang doet ie helemaal niks meer. Fans gaan wel draaien, maar het scherm blijft zwart. De schijf spint niet. En nu het allerraarste: De schijf spint wel als ik alleen de juice aankoppel (dus niet de ide). Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Al een andere harde schijf geprobeert, ik denk dat ik niet kan verwachten dat je nog de gebruiksaanwijzing van je mobo hebt liggen he :)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Xanax959

relax...

Tja, bij mij had ik bovenstaand probleem eens toen ik de idekabel verkeerd had aangesloten....
Is natuurlijk het eerste waar je naar kijkt, maar wie weet?
O ja, jumpertjes op schijf staan goed? (hoort niks uit te maken, maar je weet maar nooit....)

Atari portfolio Dos 2.11

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 17:13
Op mijn Intel Pentium (advance ML) moederbord stond inderdaad de Pin 1 verkeerd gedrukt.. kortom omdraaien die flatcable

Verwijderd

Ja gewoon de IDE omdraaien en anders alle mogelijke jumper instellingen proberen een andere optie kan nog zijn om in de bios te kijken of daar niet toevallig de IDE poorten zijn uitgeschakeld wil ook nog wel eens gebeuren. En misschien kan dit ook met jumpers die op het moederbord zitten.

Verwijderd

Het zou mij niets verbazen als je bios geen schijven groter dan 520MB aankan.
Welk bios zit er op je MoBo en welke versie is het ?

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

idd de IDE kabel omdraaien, of een andere ide kabel proberen, of op de 2e ide 'port' of hoe het ook heet pluggen.

• QkE
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Sorry hoor. Even wezen eten. Wat een hoop reacties! Bedankt alvast hiervoor.

Omdraaien van de kabel kan het toch niet zijn...? Aan de ene kant van de kabel zit toch zo'n bobbeltje wat precies in de aansluiting op je moederbord en hardeschijf past, dus dt kan het volgens mij niet zijn.

Misschien dat het idd iets met de bios te maken heeft, maar het is toch vreemd. Vooral dat hij alleen niet begint te draaien met de ide kabel er in. Ga eens kijken of ik nog ergens een bios update kan vinden...

Het ligt trouwens niet aan de harde schijf. Die heb ik eerst in mijn eigen compu gehad en daar deed hij het prima en de jumpertjes heb ik ook goed staan.

Hoe zat dat met die verkeerd gedrukte pin van jou Matsu_matsu? Ik snap niet precies wat je bedoelt.

[ Voor 24% gewijzigd door QkE op 06-02-2003 20:38 ]

Pagina: 1