Toon posts:

Win2k en WinXP op dezelfde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat?

Ik heb de boel ingedeeld in 3 partities, waarvan 2 voor de OS'en

Win2K en WinXP hebben beide 5 gb ter beschikking

Win2k staat er al op, ik wilde net WinXP gaan installeren maar de setup zegt dat mijn partitie niet "xp-compatible" is

dus ik heb hem eraf gegooid en opnieuw aangemaakt, weer hetzelfde liedje

toen ben ik terug gegaan naar win2k en heb de winxp partitie geformateerd met NTFS en opnieuw de winxp setup gedraait, en weer zegt ie dat de partitie niet compatible is

nu heb ik eens geprobeerd of hij een andere harde schijf wel pakt in de setup, en dat doet ie inderdaad

ik vraag me dus af of het komt dat winxp en win2k niet op dezelfde harde schijf kunnen of dat er een andere oorzaak is, ik kan wel de andere harde schijf gebruiken om winxp op te zetten maar dat is nogal onpraktisch aangezien ik die schijf er binnekort uit wil halen en in m'n server wil zetten

ik gebruik op dit moment Xosl als bootmanager op een dedicated partitie

iemand tips?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Kan je er niet voor kiezen dat XP zelf de partitie formatteerd? daar staat me nl iets van bij, ik heb ook een keer zoiets gehad, toen had ik mijn nieuwe schijf met PM gepartitioneerd, vervolgens als master gezet en toen wou het dus ook niet.
Ik weet alleen niet meer of ik alle partities er toen weer heb afgegooid en XP het heb laten uitzoeken (schijf was toch leeg) of dat XP alleen zijn eigen partitie onder handen nam....

Je kan kijken of je zoiets in de setup kan vinden.

xp en 2k kan iig wel samen op 1 schijf, dat is het probleem niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 06-02-2003 19:09 ]

Strava