Toon posts:

Afsluiten Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik gebruik Windows 2000 Professional UK. Na een 29 tal updates (na verse installatie vanaf CD-ROM) geinstalleerd te hebben gebeurd het nu, dat het ruim driekwart minuut duurt voordat Windows af gaat sluiten. Het volgende is het geval:

Ingelogd als: Edwin, dan sluit systeem niet direct af, ruim driekwart minuut wachten. De eventviewer geeft het volgende aan:

Windows cannot unload your registry file. If you have a roaming profile, your settings are not replicated. Contact your administrator.

DETAIL - Access is denied, build number 2195

Ingelogd als: Administrator, geen centje pijn. Systeem sluit direct af en er is niets aan de hand.

Beide accounts hebben hetzelfde password. Met account Edwin zit ik op internet (ADSL) en met administrator niet, daar moet het nog ingesteld worden.

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:22 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows cannot unload your registry file. If you have a roaming profile, your settings are not replicated. Contact your administrator.
Is dat het geval?
DETAIL - Access is denied, build number 2195
Hoe staan de rechten in C:\Docs and Settings\[username] of op de server, in het geval van een roaming profile?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is inderdaad het geval. Ik kom daar in met Eventviewer ? (Voor mij nog even de vraag wat een roaming profile is)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:24 ]

Verwijderd

Een roaming profile betekent dat je profiel instellingen op de SERVER staan. Dus je snelkoppelingen en je documenten e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, begrijp ik. Misschien is de situatie niet geheel duidelijk. Deze Windows 2000 draait stand-alone op 1 computer, aangesloten op ADSL. Ik zit nu in de Local Security Settings. (Heb in de Administrator account ook even internet aangemaakt)

Misschien wil je me even de weg wijzen hoe ik in deze instellingen kom, ik ben nog niet zo heel erg wegwijs in het account gebeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:31 ]

• blackd
  • Niet online
En dan moet je dus kijken naar de rechten voor de share waar die profiles worden opgeslagen op de server.

Verwijderd

Topicstarter
Valt dit onder de Public Key Policies?

• blackd
  • Niet online
Nope, gewoon de security settings van een share (map die gedeeld is dus)...

Verwijderd

Je moet dus ff met deze computer naar je documents en settingsfoleder, daar rechtermuisknop op je edwin folder en dan ff zoeken en de rechten nakijken of je wel volledige rechten hebt op die folder als je inlogt met edwin

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus nog steeds in de Local Security Settings als administrator. Ik kan hier kiezen uit:
Account policies, local policies, Public Key Policies. Welke van deze kan ik evt aankiezen om dit probleem te verhelpen? Heb zelf onder Secutiry Options de term 'shutdown system immediately if unable to log security audits. (Ben even de weg kwijt)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 17:33:
Je moet dus ff met deze computer naar je documents en settingsfoleder, daar rechtermuisknop op je edwin folder en dan ff zoeken en de rechten nakijken of je wel volledige rechten hebt op die folder als je inlogt met edwin

Das met lokale users, maar topicstarter heeft roaming profiles.
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 17:37:
Ik zit dus nog steeds in de Local Security Settings als administrator. Ik kan hier kiezen uit:
Account policies, local policies, Public Key Policies. Welke van deze kan ik evt aankiezen om dit probleem te verhelpen? Heb zelf onder Secutiry Options de term 'shutdown system immediately if unable to log security audits. (Ben even de weg kwijt)
Vergeet die group policy editor, je moet in de verkenner naar je profiles share :o

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp het nu, zit nu in de Documents en Settings folder. Heb rechter muisknop geklikt op folder Edwin. Deze folder is hier niet geshared. (Zittend in administrator account)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 17:30:
Okee, begrijp ik. Misschien is de situatie niet geheel duidelijk. Deze Windows 2000 draait stand-alone op 1 computer, aangesloten op ADSL. Ik zit nu in de Local Security Settings. (Heb in de Administrator account ook even internet aangemaakt)

Misschien wil je me even de weg wijzen hoe ik in deze instellingen kom, ik ben nog niet zo heel erg wegwijs in het account gebeuren.
[qoute]

Das met lokale users, maar topicstarter heeft roaming profiles.

[/quote]

dus.... waar willie die roaming profiles dan laten?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Jongens... Deze meneer heeft 1 PC. Dus GEEN roaming Profiles :

quote:

Deze Windows 2000 draait stand-alone op 1 computer, aangesloten op ADSL

/quote

Log even aan met Administrator
Delete de user Edwin
Gooi het Profile van Edwin weg (Documents and Settings / Edwin

Maak een nieuwe user Edwin aan
Log aan met nieuwe user Edwin

Probleem is een corruptie in je profile.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan mij ligt nergens. Windows doet dit en ik wil graag dat hij ook in account Edwin snel afsluit, net als in Administrator.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 17:40:
dus.... waar willie die roaming profiles dan laten?

Op server.
DaRealRenzel schreef op 06 February 2003 @ 17:41:
Jongens... Deze meneer heeft 1 PC. Dus GEEN roaming Profiles :
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 17:23:
Ja dat is inderdaad het geval.
Moet ie dat niet zeggen :X

Anyway, check de rechten van de map C:\documents and settings eerst even, voor je je profiel gaat wissen :X

[ Voor 8% gewijzigd door blackd op 06-02-2003 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
In Edwin Properties staat onder security:
Administrators (Edwin/Administrator)
Edwin(EDWIN\Edwin)
SYSTEM

• blackd
  • Niet online
En welke rechten heeft Edwin?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk naar de term Permissions: Full Control, maar dat geldt voor alle accounts. Alles staat op Allow.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:47 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ja, als je die meneer iets vraagt wat 'ie sowieso niet weet, dan kan je een vreemd antwoord krijgen.... Hij zegt al dat 'ie niet weet wat een Roaming Profile is, maar dat de message die Blackd tiepte op z'n scherm kwam....

Heeft niks met rechten van z'n lokale profiel te maken. Is gewoon een issue dat de ntuser.dat niet goed in de registry ge-merged kan worden. Heb ik zo vaak meegemaakt. Simpelste is echt het profiel weg kiepen en een nieuwe aanmaken.

Als je wil kan je nog ff de shortcuts (Documetn and Settings / Edwin/ Start Menu folder) effe ergens heen kopieren, zodat je ze later terug kan zetten. Als je nog niet zo heel veel op je PC hebt geïnstalleerd hoeft dat niet eens.

-E-

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hartelijk bedankt. Ik ga dan vanuit de administrator account een nieuw profiel aanmaken. Wat is hierbij de beste handeling in Win2000? Als het ff kan een stapsgewijze uitleg _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 17:56 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik had hier ook last van, maar toen herinnerde ik mij een keer een post hier dat je NVIDIA Driver Helper Service uit moest schakelen en nu sluit mijn Win2k weer even snel af als die in het begin deed.

Helaas blijf ik de usernv error houden.

Dus kijk even of je de NVIDIA Driver Helper Service onder Services uit kan schakelen.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 23:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb hetzelfde afsluitprobleem gehad, bij mij kwam het door update 329170.

Verwijderd

Ik heb dit zelfde gehad ,bij mij lag het ook aan die Microsoft update Q329170.
Deze heb ik via software verwijderd ,en het probleem was verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een oplossing, het verwijderen van de update Q329170 :), ben erg blij, want nu sluit het systeem weer wel lekker snel af. Hoop echter alleen dat het met de beveiliging of stabiliteit hetzelfde gebleven is. Mijn Dank!! :) _/-\o_

Verwijderd

is er geen betere oplossing dan je hele profiel weggooien ? je settings zijn dan pleite.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik weet dat het een wat ouder topic is, en inmiddels opgelost is door de TS, maar wil hier toch nog even op reageren.

Microsoft heeft dit probleem onderkend en er inmiddels een patch voor uitgebracht. Deze patch bestaat uit een service die op de machine draait die het afloggen van gebruikers monitort. Gaat er iets fout dan "grijpt" de service in. Patch is overigens zonder reboot te installeren...

Linkje naar patch en info

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

weet je 100% zeker dat dit een goede patch is voor het probleem ?
niet dat het weer terug komt ofzo ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:51:
weet je 100% zeker dat dit een goede patch is voor het probleem ?
niet dat het weer terug komt ofzo ?
Volgens MS wel ;)
Lees anders het artikel even door waarnaar ik gelinkt heb. Complete uitleg wat de patch precies doet staat erbij...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

thanks voor de tip.
kon het goed gebruiken.
alle gebruikers in het netwerk met een bepaalde image die op hun pc is gezet, hebben het probleem.

ga zo snel mogelijk alles patchen.

probleempje: de AD waarmee je msi's mee kunt verspreiden heeft dus dat probleem ook.
zijn er nog alternatieve manieren om de msi te kunnen verspreiden ?
liesft gewoon freeware, anders hoor ik het wel.
Desktop DNA deed dit ook zag ik, daar had ik al naar gezocht maar is helaas voor ons alleen beschikbaar in trial (en die functie ontbreekt net vanwege dat het een trial is) :-)

Verwijderd

ik had nog even gezocht op Q329170 in de knowledge base maar ik kon hem niet vinden. niet in de engelse knowledgebase versie als de nederlandse.

wat doet deze patch precies, wat zou deze patch verhelpen waardoor de error met het profiel word veroorzaakt ?
kan uiteraard niet zomaar een patch verwijderen

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Alle info staat in de link die ik gegeven heb.

In het kort komt het erop neer dat er een extra service geinstalleerd wordt op de machine die het volgende doet:

"On Windows 2000 the service deals with application event log event 1000 from source Userenv where the message indicates that the profile is not unloading and the error is "Access is denied". On Windows XP and Windows 2003 the equivalent events are 1517 and 1524 from source Userenv.

To accomplish this the service monitors for logged off users that still have hives loaded. When that happens the service determines which applications have handles opened to the hives and releases them. It logs the application name and what registry keys where left open. After this the system finishes unloading the profile".

Verwijderd

er is een kleine bijwerking met deze patch hierzo, nadat deze patch was geinstalleerd op het netwerk kwam het bij veel mensen voor dat ze 2 keer moeten inloggen.

het is weer weg als de patch verwijderd is bij de computers van de mensen.
Pagina: 1