Toon posts:

[XFree86] Doorzichtige muiscursor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft het over die doorzichtige muiscursor in XFree86 4.2.99.X

Nu heb ik net via cvs XFree86 4.2.99.910 gedownload en gecompileerd, maar ik heb nog niks van een transparante muiscursors gezien, moet dit soms ingesteld worden in de xfree86 config file? en wat moet daar dan in?

En wie heeft er al ervaring met die doorzichtige muiscursor? werkt het goed?

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

losgezien van het feit dat het vast wel zou kunnen:
wtf moet je ermee ???

Een muiscursor die je niet kan zien :| lekker handig !

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
is xfree4.2.99.x niet de beta's?

Verwijderd

Topicstarter
4.2.1 is de nieuwste stabel dus dit zal wel beta zijn ja

Ik ben gewoon benieuwd hoe die muis cursor eruit ziet, en ik heb gelezen dat het er heel mooi uitziet

nu vraag ik me dus af, hoe stel ik dat in :)

Verwijderd

geforce5_guy schreef op 06 February 2003 @ 17:32:
is xfree4.2.99.x niet de beta's?
Jep ;) En dit zal je ongetwijfeld in moeten stellen, kan me niet voorstellen dat ze dit standaard instellen. Check de manual van XFree86 hiervoor.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gebruik je KDE of gnome :?
Als het ergens in te stellen is kan je in de control center van KDE/Gnome kijken.
En anders ff XF86config bekijken (/etc/X11/XF86config)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
BaatZ schreef op 06 februari 2003 @ 17:30:
losgezien van het feit dat het vast wel zou kunnen:
wtf moet je ermee ???

Een muiscursor die je niet kan zien :| lekker handig !
|:(
Hij is natuurlijk niet volledig maar semi-transparant. Oftewel een mouse cursor met alpha blending, ECHTE alpha blending niet zoals met de Windows 2000/XP schaduw onder je cursor :+

Rookworst zonder R is ook worst.

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 17:37:
4.2.1 is de nieuwste stabel dus dit zal wel beta zijn ja

Ik ben gewoon benieuwd hoe die muis cursor eruit ziet, en ik heb gelezen dat het er heel mooi uitziet

nu vraag ik me dus af, hoe stel ik dat in :)
zou het er aan kunnen liggen dat ie Xft2 en/of fontconfig niet kan vinden?
de freebsd ports hebben ze namelijk wel in de depends lijst staan
/me draait 4.2.99.3 trouwens

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als het goed is heb je het configuratie bestand /usr/X11R6/lib/X11/icons/default (of waar dat ook staat bij jouw distro, ik heb Debian).
Daar staat bij mij het bestand index.theme, met de volgende tekst:
code:
1
2
[Icon Theme]
Inherits=whiteglass

En naast een directory 'default' heb ik dus ook een directory 'whiteglass', waar de cursors in staan.
Die link kan je zelfs on-the-fly wijzigen (al veranderen dan vreemd genoeg niet alle cursors). Als de link naar iets wijst dat niet bestaat, krijg je de klassieke cursors.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

offtopic:
4.2.99.901 is de eerste release candidate voor XFree86 4.3.0 .

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

* wzzrd draait ook XFree4.2.99.nogwat.
De nieuwe XFree's hebben mousethemes. Volgens mij kun je alleen op die manier doorzichtige mousecursors krijgen. Kijk maar eens op bijv. kde-look.org, ik geloof dat er daar al wat themes staan :)

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 06 februari 2003 @ 17:52:
Als het goed is heb je het configuratie bestand /usr/X11R6/lib/X11/icons/default (of waar dat ook staat bij jouw distro, ik heb Debian).
Daar staat bij mij het bestand index.theme, met de volgende tekst:
code:
1
2
[Icon Theme]
Inherits=whiteglass

En naast een directory 'default' heb ik dus ook een directory 'whiteglass', waar de cursors in staan.
Die link kan je zelfs on-the-fly wijzigen (al veranderen dan vreemd genoeg niet alle cursors). Als de link naar iets wijst dat niet bestaat, krijg je de klassieke cursors.
Ik draai Debian ja
Ik ga het gelijk uitproberen! bedankt!!

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:36

Cyril

it's all in my mind

ja inderdaad, ik zag dat ze in de laatste snapshots standaard uitstonden, in de beta's waren ze wel als default ingesteld.. in ieder geval, hierboven staat hoe je ze kan veranderen.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad gelukt

Het ziet er echt mooi uit!!: )

tnx allemaal

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft er iemand een mooi screenshot van zo'n mousecursor? Alle screenshots van 2.4.99 die ik kan vinden zijn zonder cursor :(

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• deadinspace
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

terrapin schreef op 06 February 2003 @ 20:46:
Heeft er iemand een mooi screenshot van zo'n mousecursor? Alle screenshots van 2.4.99 die ik kan vinden zijn zonder cursor :(
Ik heb ook geprobeerd er een screenshot van te maken, maar XFree screenshots zijn altijd zonder cursor, en toen had ik geen zin meer en gaf ik het op :P

Ik kan trouwens niet opgewonden raken van dat transparante gebeuren; ik vind het maar onduidelijk en slecht zichtbaar.

Verwijderd

...onduidelijk en slecht zichtbaar.
das een keyword in horrorfilms
maak het spannend :)
Maar het coolste zou natuurlijk zijn dat je cursor een transparant 3d objectje is en daardoor lens gedrag vertoont.
en dat dat gebroken licht dan weer weerspiegeld op je glimmende venster decoraties...
en dat het lampje van gabber echt brand
en dat je windows heen en weer schommelen als je er perongelijk met een ander window tegen aan stoot
/me draaft weer een beetje door :)

Verwijderd

deadinspace schreef op 06 februari 2003 @ 22:24:
Ik kan trouwens niet opgewonden raken van dat transparante gebeuren; ik vind het maar onduidelijk en slecht zichtbaar.
De reden waarom ik er 'opgewonden' om was/ben is omdat het nu ook mogelijk is om 16.7 miljoen kleuren te gebruiken (ipv 2 kleuren voor een hele set met cursors) en de cursors er wat professioneler/gepolijster uit te laten zien.. (anti alias enzo) :)

edit:

en je kan ze nu laten bewegen 8) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 18:20 ]

• T-Blizzard
  • Laatst online: 22-03 10:55
Hmmzz is wel vet precies wat ik zocht :)
dat rode cursor geval staat voor geen meter in een blauwe theme
Pagina: 1