Situatie schets:
PC 1: hier komt de chello (brabant) verbinding binnen
2de netwerk kaart voor extra PC
gebruikers pc / school / internet
werkende FTP-server met Serv_U
PC2: internet verbinding van PC1 via LAN (werkt goed)
1 netwerkkaart
pc wordt gebruikt door mijn vader / werk / internet
Na het plaatsen van PC2 is mijn FTP uitgevallen. Lokaal werkt deze nog wel, maar als ik het via school probeer kreeg ik geen verbinding.
Volgens mij is het probleem dat beide pc's hetzelfde ip adres hebben. Als ik namelijk op beide pc's kijk bij www.watismijnip.nl krijg dezelfde ip's.
Internet en FileSharing werken wel omdat ik de tweede netwerkkaart een 192.168.0.1 nummer heb gegeven.
Google: Een oplossing voor die probleem kan zijn een router aanschaffen, maar ik ben benieuwd of jullie een andere oplosing weten?
Alvast bedankt
PC 1: hier komt de chello (brabant) verbinding binnen
2de netwerk kaart voor extra PC
gebruikers pc / school / internet
werkende FTP-server met Serv_U
PC2: internet verbinding van PC1 via LAN (werkt goed)
1 netwerkkaart
pc wordt gebruikt door mijn vader / werk / internet
Na het plaatsen van PC2 is mijn FTP uitgevallen. Lokaal werkt deze nog wel, maar als ik het via school probeer kreeg ik geen verbinding.
Volgens mij is het probleem dat beide pc's hetzelfde ip adres hebben. Als ik namelijk op beide pc's kijk bij www.watismijnip.nl krijg dezelfde ip's.
Internet en FileSharing werken wel omdat ik de tweede netwerkkaart een 192.168.0.1 nummer heb gegeven.
Google: Een oplossing voor die probleem kan zijn een router aanschaffen, maar ik ben benieuwd of jullie een andere oplosing weten?
Alvast bedankt