[Bootprob] kt4v

Pagina: 1
Acties:

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Gister heb ik me nieuwe pctje (kt4v / 2100+ / dane-elec 512MB 333 DDR / adaptec 2940u2w etc) in elkaar gezet. Hij boot en gaat na een tijdje op zoek naar mijn scsi schijven en freezed dan, op het moment dat ie mijn xp moet gaan laden.

Dus ik denk dan flash ik mijn bios, bios gedownload, ik wil booten met hiren's boot cd, vind hij geen bootable CD. Ik probeer met mijn XP cd, ook niet. Hmm ik download een bootfloppy uit WOS (win98 SE bootfloppy) maar die boot ook niet.
Hij vind gewoon geen bootable media, ook freezed hij dus na mijn scsi controller, die heb ik er nu dus ook maar uitgehaald. Ik kon anders niet eens in mijn bios komen. Ook zie je vaak rare tekens op het beeld. Andere videokaart helpt niet.

Bios versie 1.5 btw

Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer....

Misschien wel verkeerde forum maar dit leek mij het beste forum

Verwijderd

Hij vind geen bootable media...

Domme vraag misschien, maar dit heb je neem ik aan wel aangezet in je bios? First boot device enzo?

• JoostBaksteen
Ja, met het bootmenu ook alle opties geprobeerd, dus floppy en cd.

Verwijderd

En zonder SCSI kaart erin?

• JoostBaksteen
Ja, zonder scsi kaart wel, heb vandaag de scsi kaart op mijn werk getest, daar deed hij het gewoon perfect. Heb ook een scsi kaart mee naar huis genomen die erin gestopt en nu zit ik te computeren...

Ik snap hier echt geen zak van... maarja... het werkt... met een andere scsi kaart dus.