Ben bezig met een Full Flash website, ik heb de site gebasseerd op 1024 x 768, maar als ik de statistieken bekijk komt toch nog zo´n 15 % met 800 x 600. Alleen is de website dan niet echt te lezen
. Is hier een scriptje o.i.d. voor om dit automatisch aan te passen of moet ik de hele flashsite resizen voor 800x600 ??
Als je hem maakt voor op 800*600 kan je hem altijd upscalen.
Je kan ook 2 versies maken en een javascriptje de resolutie laten detecten.
Je kan ook 2 versies maken en een javascriptje de resolutie laten detecten.
Verwijderd
Je kunt het best een versie maken die én op 800*600 én op 1024*768 zichtbaar is.
Met twee versies werken is alleen maar lastig, omdat je bij een update aan je film alles 2 keer moet doen.
Met twee versies werken is alleen maar lastig, omdat je bij een update aan je film alles 2 keer moet doen.
het is dus niet mogelijk om d.m.v.een scriptje / knop het "filmpje" te resizen ??
Je kan met javascript makkelijk zelf een scriptje maken. Zoek dan eerst een script dat er een beetje op lijkt op internet en pas het aan.
Verwijderd
Hmz... bij het inladen op de website, gebruik je dan een vaste grootte (dus vast 1024x768) of gebruik je dan een percentage??
Als je nl. een vaste grootte gebruikt, kun je t beste dan (wanneer t scherm kleiner is dan 1024x768, checken met javascrippie) een percentage gebruiken.
Als je toch een percentage gebruikt en t is niet meer echt goed leesbaar op 800x600, zit er niets anders op dan alles om te zetten... met de hand alles wat beter leesbaar maken.
Als je nl. een vaste grootte gebruikt, kun je t beste dan (wanneer t scherm kleiner is dan 1024x768, checken met javascrippie) een percentage gebruiken.
Als je toch een percentage gebruikt en t is niet meer echt goed leesbaar op 800x600, zit er niets anders op dan alles om te zetten... met de hand alles wat beter leesbaar maken.
Verwijderd
Wil je hem fullscreen gaan openen? Zo nee? Dan kan je voor 800 x 600 beter 770 x440 gebruiken, dit omdat je altijd nog zit met alle favorieten,adresbalken enz.
ok met dat scriptje is duidelijk tnx daarvoor !, dan zit ik met nog iets:
als ik nu de site bekijk heb ik links en rechts nog "ruimte" over, terwijl mn flash movie toch echt 1024 x 768 is.. hoe kan ik hem wel "passend" maken ??
als ik nu de site bekijk heb ik links en rechts nog "ruimte" over, terwijl mn flash movie toch echt 1024 x 768 is.. hoe kan ik hem wel "passend" maken ??
Verwijderd
wat dacht je ervan om hem in percentages te publishen in flash?Maar je hebt nu toch al scriptje lees ik dus succes met de verderre site
Pagina: 1