Toon posts:

[SB AWE 64] Geheugenuitbreiding, waar nog te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster AWE 64 en die heeft standaard 512 Kb wave memory.

Ik wil dit graag uitbreiden, maar er gaan niet van die standaard "mini" simmetjes op, maar speciale geheugen kaartjes ofzo. Weet iemand hoe deze dingen officieel heten en waar ze nog te krijgen zijn?

Ik weet alleen dat ze in 4 of 8Mb versies te krijgen zijn. Zoeken op de Creative website of in Google levert niks op. Zoeken in dit forum trouwens ook niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

WTF??? speciale minisimmetjes?

Ik had ook een AWE64 (gold). Daar gingen destijds de normale simmetjes op hoor!!! (ja dat weet ik zeker omdat ik hem heb uitgebreid; beide bankjes gevuld met elk 4MB)

Damn... was dus de AWE32 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door WFvN op 08-02-2003 18:57 ]

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je al een SB128 krijgen voor 20 a 30 euro. Het zal dus goedkoper zijn en minder tijd kosten om een nieuwe kaart te kopen bij de computerwinkel om de hoek dan geheugen via internet met verzendkosten e.d. te bestellen.

Verwijderd

Slashdotter schreef op 08 February 2003 @ 18:14:
Volgens mij kan je al een SB128 krijgen voor 20 a 30 euro. Het zal dus goedkoper zijn en minder tijd kosten om een nieuwe kaart te kopen bij de computerwinkel om de hoek dan geheugen via internet met verzendkosten e.d. te bestellen.
Ik heb echt veel liever een AWE64 dan een SB 128... Die AWE32 en AWE64 waren echt meesterlijke kaarten...
Ik wou dat die tijd nog steeds zo was met DOS enz... :D

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Mijn AWE64 kan niets wat mijn Live 5.1 niet kan volgens mij

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wfvn schreef op 08 February 2003 @ 01:20:
WTF??? speciale minisimmetjes?

Ik had ook een AWE64 (gold). Daar gingen destijds de normale simmetjes op hoor!!! (ja dat weet ik zeker omdat ik hem heb uitgebreid; beide bankjes gevuld met elk 4MB)
AWE32 werkt met SIMM's, AWE64 werkt met een dochterboard...

AWE32:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knight4000/awe32.jpg
Heeft me neef gehad

AWE64:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knight4000/awe64.jpg
Heb ik nu nogsteeds

C:\>_

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Vinnie schreef op 08 February 2003 @ 18:38:
[...]

AWE32 werkt met SIMM's, AWE64 werkt met een dochterboard...

AWE32:
[afbeelding]
Heeft me neef gehad

AWE64:
[afbeelding]
Heb ik nu nogsteeds
Ow damn.... I stand corrected. Ik heb beide kaarten gehad en heb 1 kaart uitgebreid.... die 32 dus |:(

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Mijn AWE64 ziet er anders een heeeel stuk anders uit hoor

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Desolation Angel schreef op 08 February 2003 @ 19:04:
mijne ook wel:

Afbeeldingslocatie: http://www2u.biglobe.ne.jp/~ae111/parts/sb64gold.jpg

ik heb dus zo'n kaart als op de foto. Maar ook hier passen geen simmetjes op

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
das de gold versie die jullie hebben

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Die kaart heb ik ook, met geheugen uitbreiding.

Afbeeldingslocatie: http://www.vado.org/stuff/div/awe64.jpg

Er komt een klein plaatje op die pinnetjes, en daar zit het geheugen op. Mijn paps gebruikt mijn AWE64 nu, ik kan dus ff niet zo snel een fototje maken.

Die geheugen module had ik toenertijd bij MyCom gekocht. Maar dat is alweer jaren geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Stuff op 08-02-2003 19:58 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

ik heb nog een duurdere versie van deze is de aw 64 gold prof edit bij mij zit er inderdaad iets van 2 mb ram op ofzo [op die pinetjes. en ik heb gouden cinch plugen als uitgang en zelfs een coax uitgang. echt een meesterlijke kaart 100x beter als mijn on bord sound. jamemer :'( dat ik geen isa sloten heb

• Vinnie
  • Niet online
Op de AWE64 die ik heb zit er standaard 512kB op dacht ik. Ik heb er iig een dochterboard op zitten van 8MB. Er zou ook een 16MB versie zijn.

iig is het niet meer te koop maar V&A is een erg goed alternatief. Ik heb de mijne iig daarvan :)

AWE 0wnage :P (vooral met DOS DooM/Descent :9)
offtopic:
Kwou dat ik nog aan de Gold versie kon komen ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Vinnie op 08-02-2003 20:06 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Vinnie schreef op 08 February 2003 @ 20:06:
Op de AWE64 die ik heb zit er standaard 512kB op dacht ik. Ik heb er iig een dochterboard op zitten van 8MB. Er zou ook een 16MB versie zijn.

iig is het niet meer te koop maar V&A is een erg goed alternatief. Ik heb de mijne iig daarvan :)

AWE 0wnage :P (vooral met DOS DooM/Descent :9)
offtopic:
Kwou dat ik nog aan de Gold versie kon komen ;(
Brings back such wonderful memories _/-\o_ Ik heb ooit (voor mijn oude Live Value) een AWE-64 Value gehad. En idd, die was beter dan de Live ooit is geweest. Helaas slechts 512 kb ram erop om soundfonts in te laden, maar voor de rest een perfecte kaart. Alleen jammer dat het een ISA was, en geen PCI.
Doom, Descent en vergeet ook Dune 2 niet. _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Vinnie
  • Niet online
Waarom PCI :?

Dit zijn trouwens die upgrademodules:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knight4000/awem1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knight4000/awem2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 08 February 2003 @ 20:44:
Waarom PCI :?

Dit zijn trouwens die upgrademodules:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, die moet ik hebben ja, maar ik kan (on-line) geen winkel vinden die ze nog heeft! Iemand?

Wacht, op de foto staat CT1930... daarmee kan ik ook weer verder zoeken, thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:49 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, toendertijd was een PCI kaart toch wat vlotter dan een ISA kaart. :) Merkte echt wel het verschil op mijn oude Pentium 133.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:23:
[...]

Ik heb echt veel liever een AWE64 dan een SB 128... Die AWE32 en AWE64 waren echt meesterlijke kaarten...
Ik wou dat die tijd nog steeds zo was met DOS enz... :D
Dat ding van mij[AWE32] was echt megabrak altijd.. Kreeg overal geheugenfouten enzo.. En de kaart zelf was bijna even lang als mn DVB-C kaart van siemens :D

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog een 1337 die weet waar je een CT1930 kan krijgen?

Eenmaal andermaal...

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je niet naar Live over wil stappen.
/me is een uiterst tevreden AWE64->Live-migreerder

Ik heb toendertijd ook rondgekeken naar AWE64 memory modules maar ze waren zo afschuwelijk duur! Als je het dan echt wilt, zou ik als ik jou was in ieder geval naar tweedehands op zoek gaan. Nieuw zijn ze trouwens ook niet meer te krijgen. Twee jaar geleden waren ze bij Conrad al kwijt (website zei dat er nog voorraad was maar in het magazijn konden ze ze niet meer vinden - kort daarna verdwenen ze uit het aanbod). Bij een hoop webwinkels stonden ze toen standaard in het assortiment maar als je belde hadden ze ze 'niet meer in voorraad'. Kortom, ik heb weinig hoop voor je.

Maar je bent ook veel gelukkiger met een Live, echt. Zorg dat je wat RAM in je pc hebt, koop een nieuwe (of een tweedehands) Live en klaar is kees. Je AWE64 kun je maar uitbreiden tot 24Mb en daar betaal je je hoogstwaarschijnlijk blauw voor, terwijl je op een standaardsysteem met 128Mb en een SBLive al minstens twee keer zoveel SoundFonts kwijt kunt (en dat is waar het je om gaat, meen ik te begrijpen). Bovendien is een simmetje of een dimmetje er zo bijgekocht en bijgeplaatst - meer geheugen voor minder geld.
De voordelen zijn legio.

Wat zijn de nadelen waar je op stuit?
Desolation Angel schreef op 08 February 2003 @ 19:04:
Ik heb drie AWE64's gehad (niet tegelijk hoor ;) ) en ze waren alledrie verschillend (heel andere printplaatarchitectuur etc.). Dus niet alleen is de Gold verschillend van de Value maar er waren ook verschillende Value-uitvoeringen. Zoals overigens met elke kaart van Creative (getuige de Live's).
Pagina: 1