Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Probeer het eens met een lagere fsb, dan wil het namelijk vaak wat lekkerder. Succes
Oh en euh neem inderdaad een andere koeler (dat was al gezegd, maar als twee het zeggen, geloof je het eerder)
Oh en euh neem inderdaad een andere koeler (dat was al gezegd, maar als twee het zeggen, geloof je het eerder)
Bericht hierboven
Bedenk 1 ding. Wat een ander wel gelukt is met overklocken is geen garantie dat het bij een ander ook lukt. Daarnaast vind ik 56 graden aan de hoge kant. Ik zelf heb een Athlon 800 MHz classic en die wordt volgens mijn bios niet hoger dan zo'n 38 graden. Als eerste dus maar eens een kwaliteits koeler aanschaffen. Daarnaast kan het zijn dat je geheugen niet erg lekker werkt op een overklockte bus. Probeer eerst een de CAS en RAS op 3 te zetten en alle andere instellingen ook op de meest trage instelling. Daarna stapje voor stapje alles iets sneller. Totdat ie niet meer stabiel wil lopen. Dan heb je in ieder geval het maximum van je mobo. Daarnaast heb je je Duron unlocked zeg je,hoe heb je dat gedaan? Dat vertel je er niet bij, het kan best zijn dat je Duron al unlocked was of dat je de verschillende elementen op de bovenkant van de processor door elkaar gehaald hebt.
Effies wat meer info en ik help je graag.
Effies wat meer info en ik help je graag.
I think, therefor I am.....I think.
Verwijderd
hmm, misschien moet je toch eens opnieuw gaan krassen met je potlood. (klinkt wel raar : )).
ik heb ergens anders gelezen dat als je de l1 bridges niet goed verbind je temperatuur ook een stuk hoger kan liggen.
En begin dus niet met je fsb maar met je multiplier te klooien.
suc6
ik heb ergens anders gelezen dat als je de l1 bridges niet goed verbind je temperatuur ook een stuk hoger kan liggen.
En begin dus niet met je fsb maar met je multiplier te klooien.
suc6
Verwijderd
Van die FSB 110 wordt ie lekker warm. Maar voor 800 Mhz (8*100)zal je de VCORE waarschijnlijk naar 1.7 of zo moeten zetten.
hij draait 45 graden zonder OC, wel heet ja...
verder had ik een thermaltake orb gekocht en die met passen en meten d'rop gepleurd, maar daarmee haald ik maar liefst -5 graden winst. Hij draaide dus op 50 graden toen. Misschien et ik hem nog een keertje d'rop en check ik nog es goed wat ik allemaal heb gedaan (ja, koelpasta zat ook goed)
mijn multiplier heb ik unlocked met potloodstreepjes, gewoon met een scherp geslepen HB ptolood, wel even het topje wat botter gemaakt om niks te beschadigen, verder gewoon heel netjes getekend (in het licht van een lamp zodat ik de schittering van het grafiet kon zien) . Na 1x tekenen pakte de computer al meteen de multiplier OC.
Verder heb ik niet echt denderend geheugen, misschien moet ik eens nieuwe kopen. Of hebben jullie nog ideeen hoe ik dit beste kan aanpakken?
zoals iemand al eerder zei: traagste instellingen, CAS en RAs 3 etc..
hoe werkt dat trouwens met voltage wijzigen?Ik kan natuurlijk de voltage-bruggetjes dichttekenen op mijn mobo op zelfde manier als unlocken, of hoe wordt dat hier gedaan? en wat voor gevolgen heeft dat? Ik hoor er vrij weinig over namelijk
verder had ik een thermaltake orb gekocht en die met passen en meten d'rop gepleurd, maar daarmee haald ik maar liefst -5 graden winst. Hij draaide dus op 50 graden toen. Misschien et ik hem nog een keertje d'rop en check ik nog es goed wat ik allemaal heb gedaan (ja, koelpasta zat ook goed)
mijn multiplier heb ik unlocked met potloodstreepjes, gewoon met een scherp geslepen HB ptolood, wel even het topje wat botter gemaakt om niks te beschadigen, verder gewoon heel netjes getekend (in het licht van een lamp zodat ik de schittering van het grafiet kon zien) . Na 1x tekenen pakte de computer al meteen de multiplier OC.
Verder heb ik niet echt denderend geheugen, misschien moet ik eens nieuwe kopen. Of hebben jullie nog ideeen hoe ik dit beste kan aanpakken?
zoals iemand al eerder zei: traagste instellingen, CAS en RAs 3 etc..
hoe werkt dat trouwens met voltage wijzigen?Ik kan natuurlijk de voltage-bruggetjes dichttekenen op mijn mobo op zelfde manier als unlocken, of hoe wordt dat hier gedaan? en wat voor gevolgen heeft dat? Ik hoor er vrij weinig over namelijk
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Verwijderd
Nee. gewoon in de BIOS veranderen. Maar als je CPU al op 50 graden staat zal je er niet ver mee komen.
Normaal is 1.7 genoeg Core Voltage voor 800 en 1.8 of maximaal voor 850-900.
Normaal is 1.7 genoeg Core Voltage voor 800 en 1.8 of maximaal voor 850-900.
Pagina: 1