UT - General Protection Fault

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb het probleem al best vaak langs zien komen, maar ik heb er zelf nog geen oplossing voor, het gaat om het volgende:
als ik unreal tournament op mijn computer wil starten krijg ik deze error.
ik heb een pentium 4 1,6 ghz - 512 mb ram - ATI Rage 128 (16 mb) videokaart.
de versie die ik heb is niet legaal, maar ik heb wel de no-cd patch.
ook heb ik de nieuwste drivers voor mijn videokaart, en de laatste patch voor ut.
volgens mij heb ik al het mogelijke al gedaan, weet iemand hoe ik het werkend krijg?

Verwijderd

Ik heb wel de legale versie en hetzelfde probleem zo nu en dan. Bij mij gebeurt het echter niet tijdens het opstarten, maar gewoon midden in het spel. Erg irritant. Ik heb op die tech forums van unrealtournament.com rondgekeken, maar er is geen bevredigend antwoord op te vinden. Uiteraard heb ik andere video drivers geprobeerd en wat moederbord (VIA 4 in 1) drivers, etc. Ik installeer het spel gewoon zo nu en dan opnieuw. Da's de enige oplossing die ik tot nu toe heb helaas.

• Marc
ik heb het al drie keer opnieuw geinstalleerd maar krijg steeds dezelfde error.
ik heb zelfs een poosje geleden een andere versie gehad, maar daar kreeg ik dezelfde error :S

Verwijderd

Misschien moet je eens de legale versie aanschaffen, dan kan je nog een kwartier spelen voordat-ie ermee stopt :P
Het lijkt erop alsof jouw CDtje brak is of de data slecht gekopieerd. Een andere optie weet ik even niet. Heb je het cdtje al eens op een ander systeem geprobeerd?

• Marc
ja, op een ander systeem werkt hij wel. ik wil wel een legale versie kopen maar ik ben bang dat hij dan ook niet werkt, kost me geld voor niets.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

• Marc
ik heb nu de demo gedownload, maar die werkt ook niet, ik krijg precies dezelfde error.
het ligt dus niet aan de versie, maar aan mijn computer. ik snap echt niet waar het aan ligt, morgen ga ik directx even opnieuw installeren. ik heb nu 8.1, maar ik ga 7.0 installeren omdat er staat dat je die nodig heb (je weet maar nooit...).

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34

daaf258

For Aiur

Marc schreef op 06 February 2003 @ 21:22:
ik heb nu de demo gedownload, maar die werkt ook niet, ik krijg precies dezelfde error.
het ligt dus niet aan de versie, maar aan mijn computer. ik snap echt niet waar het aan ligt, morgen ga ik directx even opnieuw installeren. ik heb nu 8.1, maar ik ga 7.0 installeren omdat er staat dat je die nodig heb (je weet maar nooit...).
Probeer eens in software mode of OpenGl te draaien? Of anders in safe mode.
Kijk eens of UT dan wel wil opstarten.

- specs - audioscrobbler -

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik draai op een amd athlon 1000 met gf 2 mx op 1024 te 32 bit, en ik had toen straks zelfde probleem. Toenet nieuwste detonator drivers gedownload en ik heb net 45 min kunnen spelen zonder die error dus ik hoop dat het over is :) .

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Marc schreef op 06 February 2003 @ 16:13:
ik heb het probleem al best vaak langs zien komen, maar ik heb er zelf nog geen oplossing voor, het gaat om het volgende:
als ik unreal tournament op mijn computer wil starten krijg ik deze error.
ik heb een pentium 4 1,6 ghz - 512 mb ram - ATI Rage 128 (16 mb) videokaart.
de versie die ik heb is niet legaal, maar ik heb wel de no-cd patch.
ook heb ik de nieuwste drivers voor mijn videokaart, en de laatste patch voor ut.
volgens mij heb ik al het mogelijke al gedaan, weet iemand hoe ik het werkend krijg?
Volgens de specs op de doos moet je 32 mb video geheugen hebben. Lijkt me niet onlogisch als hij daar op stuk loopt.

Si vis pacem, para bellum

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34

daaf258

For Aiur

Mohy schreef op 07 February 2003 @ 10:58:
[...]
Volgens de specs op de doos moet je 32 mb video geheugen hebben. Lijkt me niet onlogisch als hij daar op stuk loopt.
Lees die doos nog eens goed. Want ik denk dat je nu systeem geheugen en videogeheugen door mekaar haalt. Ik weet het wel zeker.

UT rocks op een voodoo3 met 16mb geheugen, kheb er ervaring mee

- specs - audioscrobbler -

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 14:32

Mohy

Star Citizen

Ach chips, Dat is voor Unreal 2.
Wie heeft het op dit tijdstip dan ook over UT :+

Je hebt helemaal gelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door Mohy op 07-02-2003 11:54 ]

Si vis pacem, para bellum

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
verander in de UnrealTournament.ini

localmap=CityIntro.unr
naar
localmap=UT-Logo-Map.unr

ik weet niet of dit je probleem zal oplossen, maar ik aangezien ik in die error iets lees over CityIntro valt het te proberen :)
wat ik wel weet is dat het niks met je videokaart te maken heeft, want daar staat niks over in de error :)

• Marc
MaXiMizE schreef op 07 februari 2003 @ 18:34:
verander in de UnrealTournament.ini

localmap=CityIntro.unr
naar
localmap=UT-Logo-Map.unr

ik weet niet of dit je probleem zal oplossen, maar ik aangezien ik in die error iets lees over CityIntro valt het te proberen :)
wat ik wel weet is dat het niks met je videokaart te maken heeft, want daar staat niks over in de error :)
helaas, maar dit werkt ook niet. dat is ook wel logisch, want de demo werkte ook niet.

Verwijderd

iemand anders misschien nog een id om ditzelde probleem op te lossen?

specs:
asus p4p800
p4c 2.8 GHz
1024 PC3200 DDR 400
Creative Audigy
Win xp sp1 en
asus gf4 ti4200 128 ddr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 22:29 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
waarin draai je em?
DirectX of OpenGL?
if DirectX try OpenGL :)

en als je een beetje had gezocht zag je dat dit 1 van de meest voorkomende problemen is en dat dit 1 van de meest voorkomende oplossingen is :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
ik ken iemand die er ook last van heeft en zal ik even langs sturen. Om voor hem te spreken, verschillende OS'en geprobeerd, verschillende cd's (orginele GOTY en orginele retail met 4.36patch)
Alle modi geprobeerd maar het spel is absoluut niet aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Inderdaad... Ik heb ook last van hetzelfde probleem...
ook het hierbovenstaande wijzigen van de .ini geprobeert, maar niets helpt.
Heb 3 verschillende OS'sen gedraaid... te weten: "win 98, win2000 en win XP".
Het heeft allemaal niets geholpen...
Ik kon Unreal Tournament perfect draaien... en plots nix meer...
Heb verschillende versies geprobeerd nl. de gewone retail versie en the GOTY versie (beide legaal) en verschillende patches geprobeerd. Software rendering, D3D etc.
Maar steeds dezelfde foutmelding.... en niets hielp...

Verwijderd

problem solved hier.

ik heb een logitech cordless desktop mx

en daar zat het programma iTouch bij.

in de opties van iTouch je osd uitzetten en alles werkt weer perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:48:
problem solved hier.

ik heb een logitech cordless desktop mx

en daar zat het programma iTouch bij.

in de opties van iTouch je osd uitzetten en alles werkt weer perfect
Sorry voor de late reactie, maar het probleem treed nu pas bij mij op.
Wat is je OSD? Ik heb het progamma volledig uitgeschakeld, maar dan werkt het nog steeds niet. Ik heb ook alle opties uitgezet en het dan geprobeert, maar het werkt gewoon niet ;(

Verwijderd

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met UT en TO en ik gebruikte ook iTouch software van logitech voor mn toetsenbord. De enige oplossing is iTouch eraf gooien via start>configuratiescherm>Software. Rebooten en het probleem is opgelost. Voor mij in ieder geval.

Greetz Romeo.

Verwijderd

Ja inderdaad.. maar toch is het raar.. Wat stoort er nu met elkaar?

Want ik wil eigenlijk toch wel gewoon UT spelen.. maar toch de functionaliteit van m'n toetsenbord bewaren ;)
Pagina: 1