Toon posts:

[Redhat]Kan ie er nog bij

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een systeempje met 1hd, die is opgedeeld in 3 gedeelten:

c: winMe partitie (alleen systeembestanden, belangrijke progs enzow)
met Fat32
d: is alleen bestanden enzow geen apart Os ,ook Fat32
e: is winMe en NTFS
bij het opstarten krijg ik dus een bootmenutje met de keuze winME en Win2k

nu wil ik de e: nog maar es opdelen en op de nieuwe partitie Redhat 7.3 proppen.

mijn vraag: Kan het?
De bedoeling is dus dat ik een boot menu krijg waar ik nu kan kiezen tussen:
WinMe, Win2k en Redhat.
het boeit niet zoveel welk menu dat is of dat nu windows of lilo oid. is.

vraag deel2:
Hoe?
Ik heb deze faq al gelezen : RedHat Linux 7.3 Installatie review daarin staat dat je redhat fijn de partitie kunt laten maken, maar van anderen hoor ik dat je m beter in windows kunt maken en dan gewoon redhat er op pleuren.

Ik dacht ongeveer aan een partitie van 2gig (wordt toch alleen gebruikt om een beetje te proggen enzo) is dat ongeveer voldoende?

ik ben een rasechte n00b als het op dit soort dingen aankomt dus niet pissed worden als je het niet 100% begrijpt.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Met partition magic kun je zo 2 gb van je ntfs partitie "afsnoepen" voor Linux.

Lilo maakt normaliter een eigen boot-menu met windows en linux. Met een beetje tutorial kun je dat mooi aanpassen naar eigen situatie.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Super_ik

haklust!

k zou ook de partitie splitsen met partition magic.
je hoeft niet perse lilo als bootmanager te gebruiken. je kunt ook de standaart windows bootmanager gebruiken. en k d8 dat er van partion magic zelfs een grafische bootmanager is. je moet wel van te voren bedenken welke je wilt gebruiken. zodat je weet waar je lilo gaat neerzetten

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Dit topic is gesloten.