Ik heb nu een systeempje met 1hd, die is opgedeeld in 3 gedeelten:
c: winMe partitie (alleen systeembestanden, belangrijke progs enzow)
met Fat32
d: is alleen bestanden enzow geen apart Os ,ook Fat32
e: is winMe en NTFS
bij het opstarten krijg ik dus een bootmenutje met de keuze winME en Win2k
nu wil ik de e: nog maar es opdelen en op de nieuwe partitie Redhat 7.3 proppen.
mijn vraag: Kan het?
De bedoeling is dus dat ik een boot menu krijg waar ik nu kan kiezen tussen:
WinMe, Win2k en Redhat.
het boeit niet zoveel welk menu dat is of dat nu windows of lilo oid. is.
vraag deel2:
Hoe?
Ik heb deze faq al gelezen : RedHat Linux 7.3 Installatie review daarin staat dat je redhat fijn de partitie kunt laten maken, maar van anderen hoor ik dat je m beter in windows kunt maken en dan gewoon redhat er op pleuren.
Ik dacht ongeveer aan een partitie van 2gig (wordt toch alleen gebruikt om een beetje te proggen enzo) is dat ongeveer voldoende?
ik ben een rasechte n00b als het op dit soort dingen aankomt dus niet pissed worden als je het niet 100% begrijpt.
c: winMe partitie (alleen systeembestanden, belangrijke progs enzow)
met Fat32
d: is alleen bestanden enzow geen apart Os ,ook Fat32
e: is winMe en NTFS
bij het opstarten krijg ik dus een bootmenutje met de keuze winME en Win2k
nu wil ik de e: nog maar es opdelen en op de nieuwe partitie Redhat 7.3 proppen.
mijn vraag: Kan het?
De bedoeling is dus dat ik een boot menu krijg waar ik nu kan kiezen tussen:
WinMe, Win2k en Redhat.
het boeit niet zoveel welk menu dat is of dat nu windows of lilo oid. is.
vraag deel2:
Hoe?
Ik heb deze faq al gelezen : RedHat Linux 7.3 Installatie review daarin staat dat je redhat fijn de partitie kunt laten maken, maar van anderen hoor ik dat je m beter in windows kunt maken en dan gewoon redhat er op pleuren.
Ik dacht ongeveer aan een partitie van 2gig (wordt toch alleen gebruikt om een beetje te proggen enzo) is dat ongeveer voldoende?
ik ben een rasechte n00b als het op dit soort dingen aankomt dus niet pissed worden als je het niet 100% begrijpt.