Hallo, ik wil iets heel simpels, een loop om een aantal gegevens op het scherm te toveren. Ben pas begonnen met PHP, (overgestapt van ASP -> PHP) en ben nu al heel lang bezig dit :
werkend te krijgen. Een collega van me die wel goed kan php heeft het nagekeken en hij kan de fout ook niet ontdekken, de SQL query is nix mis mee, die heb ik getest en werkt goed.
de foutmelding is als volgt:
mijn bronnen zijn trouwens www.phpfreakz.nl en www.php.net waar ik de voorbeelden bekeken had en zover nagedaan hebt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $connect_1 = mysql_connect ("$hostname", "$username", "$password") or die (mysql_error()); mysql_select_db ("$database"); $query = "SELECT item_id,title,date FROM items WHERE item_type = 'n' ORDER BY item_id DESC LIMIT 5"; $result = mysql_query($query); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr><td>$row->date</td><td><a href=item.php?ItemID=$row->item_id>$row->title</a></td></tr>"; } ?> |
werkend te krijgen. Een collega van me die wel goed kan php heeft het nagekeken en hij kan de fout ook niet ontdekken, de SQL query is nix mis mee, die heb ik getest en werkt goed.
de foutmelding is als volgt:
lijn 37 is hier de lijn die met "while" begint... kan iemand me laten zien wat ik fout doen? bvbFatal error: Call to undefined function: mysql_fetch_object() in /hdb1/shtml/secure/evert/evert2/menu.php on line 37
mijn bronnen zijn trouwens www.phpfreakz.nl en www.php.net waar ik de voorbeelden bekeken had en zover nagedaan hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Mister_X op 06-02-2003 15:57 ]