Toon posts:

[Win98] error: Pfddl, OLE failed to initialize *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van win98 krijg ik een melding met dit in de "header":PFDDL.
de melding zelf bestaat uit een heleboel meer waar ik even de -volgens mij- kernwoorden uithaal:

MFC Microsoft jet database, OLE failed to initialize, DAO or OLE bad install.

Deze melding verschijnt 2 keer kort na elkaar al ik op OK klik.
Hierna start windows op met het inlogvenster.
Ik merk momenteel geen verschil met voorheen maar iedereen weet dat dit soort meldingen de neiging heeft om op een belangrijk moment in je nek te bijten.

heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand is en -belangrijker nog- wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

MFC Microsoft jet database, OLE failed to initialize, DAO or OLE bad install.
Vooral het laatste, DAO or OLE bad install, geeft weer dat het hier gaat om een corrupte installatie van de dao-copmponenten. Het lijkt er op dat tijdens het opstarten van je PC ergens een database aangesproken wordt waarvoor de correcte drivers niet beschikbaar of corrupt zijn.
Ga eens naar de data-site van MS om de laatste versie te downloaden en installeren van onder andere de MDac (Microsoft Data Access components) en de Jet-drivers. Ook heeft de data-site van microsoft subpagina's waar dingen over DAO en OLEDB te vinden zijn. Good luck!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste Mdac versie geinstalleerd maar dat lijkt ´t hem niet te zijn.
Maar je hebt me een goede start gegeven, ik ga verder spitten.

Bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet je OS even in de topictitel, zie WOS Policy voor waarom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)