11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
waarschijnlijk een reparatie van om en nabij de 1 euro voor 'n nieuw condensatortje,ofzo
Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon bellen en zeggen dat hun oordeel niet kan kloppen?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
Heeft die groene zigzag-streep trouwens de zelfde kleur als die van de OSD? (On Screen Display)
Verwijderd
Als 't beeld onder de 'zigzag' wel normaal is, vermoed ik dat er ergens op de printplaat, op 't gedeelte verantwoordelijk voor de overlay van de OSD, idd een rotte elco zit.ice-T schreef op 06 februari 2003 @ 18:34:
Ja inderdaad en de OSD is ook een stuk valer als de strepen in beeld zijn.
Waar dat zo zou zitten, weet ik niet, daar heb je een service manual voor nodig. Misschien dat je op 't oog kan vinden, een falende elco pak je er meestal zo tussen uit (staat bol, of erger, mist de halve bovenkant)
Ga niet op de bonnefooi prutsen in de tv, maar dat weet je denk ik wel.
Ik kan je alsnog aanraden Sony eens te bellen, ze schijnen de beroerdste niet te zijn.
De zigzag loopt overigens over heel het beeld(of bedoel je het beeld "achter" de zigzag dat is inderdaad redelijk normaal).
Ik denk dat ik toch eerst naar het bedrijf ga bellen waar we er naar hebben laten kijken. Ze hebben immers al gerekend voor het kijken naar de tv(kunnen ze nu mooi gratis repareren).
Ik vind het overigens geen stijl dat ze zeggen dat de tv niet meer gerepareerd kan worden terwijl ik als relatieve leek toch al wel kan raden dat het niet aan de beeldbuis zelf kan liggen.
Verwijderd
Doe dat eens onderbouwen.Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 23:16:
Hele grote kans dat die beeldbuis wel defect is en de conclusie dus klopt.
Want ik ben wel héél erg benieuwd wat jij voor argumenten aandraagt.
Zeker gezien 't feit dat de beeldbuis zelf in 99% van de gevallen 't onderdeel met de langste levensduur is.
Verwijderd
Mits hij niet meteen een andere probeerde aan te smeren of het inleveren van de tv wilde
compenseren met de onderzoeks kosten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20 jaar geleden was inderdaad de beeldbuis het onderdeel met de langste levensduur.
Verwijderd
Jij gaat af op wat 't reparatiebedrijf zegt, en wat jouw ervaringen omtrent dat soort zaken zijn.Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 00:01:
Omdat er truukjes zijn om dit te bevestigen en een reparatie bedrijf toch wel geld wil verdienen en niet zomaar gaat zeggen dat de beeldbuis stuk is.
Mits hij niet meteen een andere probeerde aan te smeren of het inleveren van de tv wilde
..8<...
Ik persoonlijk kan daar tegenoverplaatsen dat IK weer veel ervaring heb met allerhande prutsers(op de meest uiteenlopende vakgebieden) die zich als professionals voordeden.
'T is mijns inziens daarom ook geen geldige onderbouwing van je post.
Aan de hand van de gegevens die de topicstarter heeft gegeven kan ik wel een beeld vormen van de mogelijke mankementen en oorzaken daarvan, en die ook op logische en zo objectief mogelijke wijze onderbouwen.
Misschien zou jij dat ook kunnen doen?
Of het gaat dat bedrijf als nog om geld en laten de topicstarter betalen voor de onderzoekskosten.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 00:01:
Omdat er truukjes zijn om dit te bevestigen en een reparatie bedrijf toch wel geld wil verdienen en niet zomaar gaat zeggen dat de beeldbuis stuk is.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20 jaar geleden was inderdaad de beeldbuis het onderdeel met de langste levensduur.
Topicstarter: hebben ze gezegd dat je geen onderzoekskosten hoeft te betalen als je m aan hun meegeeft? Dat gebeurt wel vaker namelijk.. Zij maken dan die ene rotte elco van EUR0.45 en verkopen die tv gewoon weer door voor 50x zoveel als dat die elco kostte
Het is een 72cm 100Hz tv, kunnen ze vast nog wel wat voor vangen...
enige wat ik vind over die tv is dit:
Try this (works on my KV-S2941):
1. Set the TV to stand-by
2. Push and hold the +/- buttons on the front panel
3. Switch on the TV with the remote
4. Release the two buttons about 3-4 seconds step 3.
When the picture comes up, the letters "TT" should be visible
in the upper right corner.
5. Select "Demo" from the TV's menu (if the TV has this menu item)
If you get into the setup menu, do NOT forget to write down all the settings
you change! It's very easy to mess up the geometry like this.
[ Voor 26% gewijzigd door insan1ty op 07-02-2003 01:48 ]
Daarna toch maar naar het bedrijf gebeld dat er al naar gekeken heeft.
Die willen er best nog een keer naar kijken en wilde de reacties van het internet er graag bij hebben (ik had gezegd dat ik hun oordeel niet logisch vond en mensen op internet het wel met mij eens waren).
Ik ga hem nu wegbrengen dus wens met maar sterkte.
Ik kan nu niet meer reageren want ik moet weg.
Verwijderd
Hoe is het gegaan? Volgde met grote nieuwsgierigheid dit topicice-T schreef op 07 February 2003 @ 16:12:
Ik heb eerste met sony gebeld: die zeiden dat ik hem bij hun langs kon brengen om er naar te laten kijken, dit is wel 80 km rijden.
Daarna toch maar naar het bedrijf gebeld dat er al naar gekeken heeft.
Die willen er best nog een keer naar kijken en wilde de reacties van het internet er graag bij hebben (ik had gezegd dat ik hun oordeel niet logisch vond en mensen op internet het wel met mij eens waren).
Ik ga hem nu wegbrengen dus wens met maar sterkte.
Ik kan nu niet meer reageren want ik moet weg.
Heb je gewoon de posts uit dit topic uitgeprint ofzo?
Ik heb de post niet uitgeprint want mijn printerinkt is op
Ik heb gewoon een paar belangrijke quotes overgeschreven.
Waarschijnlijk is het ook niet zo'n goed idee om alle post gewoon uit te printen wat ze houden er waarschijnlijk niet echt van om in hun gezicht prutsers genoemd te worden.
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe dit nu af gaat lopen, als ze hem nu wel repareren geven ze wel toe dat ze een grove fout hebben gemaakt.
We kregen overings geen geld aangeboden voor het bij hun laten van de tv, dus die complottheorie gaat niet op.
Waarschijnlijk krijgen we maandag te horen of de tv toch gerepareerd kan worden, ik houd jullie op de hoogte.
De conclusie van het bedrijf was dat de beeldbuis toch echt kapot was.
Ik ben zelf nog steeds niet helemaal zeker van deze uitslag, het lijkt me gewoon niet erg logisch.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen met de tv?
Ik kan ik er nog gewoon goed naar kijken maar hoe lang zal hij zo blijven werken.
Ik wil degene die de tv kan repareren dan ook 50 euro bieden plus eventuele (niet al te grote) materiaal kosten, en natuurlijk de eer dat je het beter weer dan een profesinele monteur van een grote keten.
Ik weet niet hoe oud de TV is maar je mag verwachten dat bij normaal gebruik (en dat kunnen ze uitlezen bij de wat nieuwere modellen) de beeldbuis een langere levensduur kent dan de standaard garantie. Ook de consumentenbond kent een lijst van apparaten waarvan een te verwachten levensduur bepaalt is welke altijd meer dan de garantieperiode is.
Een soortgelijk oplichters-gevalletje had ik laatst ook. Een kennis vroeg als ik een beeldbuis in een B&O TV kon vervangen. Zijn TV was defect verklaard op de beeldbuis en vervanging zou 1200 gulden kosten terwijl die kennis weer iemand wist die voor 400 gulden de buis kon leveren.
Uiteindelijk bleek een focuspotmeter gaar te zijn en door het reparatiebedrijf in de hoek gedraait om er zeker van te zijn dat het beeld slecht zou blijven.
Enige brieven richting B&O zelf en de consumentenbond zijn er aan besteedt maar helaas geen echte aanpak van het reparatiebedrijf, alleen wat navraag....
Ik kan hem niet gratis bij sony brengen, er moet gewoon 35 euro onderzoekskosten betaald worden.
Sinclair: is het volgens jouw misschien wel de beeldbuis, terwijl je via het aan-uit-aan trukje wel gewoon goed beeld krijgt.
Het bod van 50 euro staat overigens nog steeds.
Ik heb nog een kennis in Lisse met een audio/video winkel waar ze ook zo'n apparaat hebben maar die zullen ze vast ook wel bij Sony hebben.
Voor een 8 jaar oude TV zal ik zeker bij Sony nog eens voor die 35 euro een 2nd opinion gebruiken om er zeker van te zijn dat het de buis is, ik ken het werk van div reparateurs
ook die kennis van mij is soms heel creatief met dingen als hij weet dat de klant er toch geen verstand van heeft.
Dat het met snel uit en aanzetten weg is kan. De spanningsstoot die dan optreed kan net die vervorming in de buis geven dat het weg valt maar het kan ook net zo goed een transistor zijn die een klap krijgt om weer te gaan werken........
Beetje jammer dat sony zo ver rijden is, en dat het me nog eens 35 euro kan gaan kosten voor niks.