Toon posts:

Installeren van een driver in Mandrake 7.2 snf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik ben al een paar dagen bezig met een linux server waar Mandrakesecurity 7.2 SNF op moet komen.

Het probleem is dat er een Promise ATA IDE RAID controller op het moederbord zit en Mandrake deze niet ondersteund. :? Mijn vraag is dan, hoe moet ik de drivers van de Promise Raid controller installeren voordat ik de installatie van Mandrake begin.

Alvast bedankt,

een vastgelopen netwerkbeheerder.

Verwijderd

Mandrake SNF is eigenlijk niet bedoeld om van alles mee te gaan tweaken; het is een kant en klaar product.
Ik denk dat je een kernel moet zien te maken of te downloaden waar support voor deze controller in zit.

Ik raad je aan naar een ander product te kijken aangezien dit nog wel eens erg lastig zou kunnen worden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen :)

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwe MNF versie van Mandrake te downloaden. Ik kan niet vinden of deze je Promise controller wel of niet ondersteunt maar de kans is vele malen groter dan met het oudere product dat jij wilt gebruiken.

Zoek eens op GoT naar linux Promise , je zult zien dat er een groot aantal zaken al aan de orde is gekomen.

Wat ik zou willen weten is het volgende:

- Wil je de controller als RAID of als IDE gebruiken ?
- Welke controller heb je ?
- Heb je al gezocht op Internet en wat waren de resultaten ?
- Waarom perse de oude Mandrake SNF en niet de nieuwe MNF of een andere distro ?

Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door, dan weet je wat we verwachten in NOS van een topicstart.

Verwijderd

Topicstarter
- Ik heb google, mandrakeexpert en al die andere sites al gehad.
- Ik wil hem als RAID gebruiken.
- Het is een Promise IDE RAID Controller PDC 20267
- Het moet SNF zijn, omdat de licenties van MNF onbetaalbaar zijn en die van SNF praktisch gratis weggeven worden.

btw: MNF ziet de RAID Controller wel.

Greetz Martijn

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

De licentie van MNF is wat vaag, maar het is wel gratis te downloaden en te gebruiken.
Wil je er officieel support voor hebben dan moet je 2000 Euro betalen. Volgens de licentie houdt dit ook security updates in, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze security updates ook vrij beschikbaar stellen.

https://timelord.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 09:15:
- Ik heb google, mandrakeexpert en al die andere sites al gehad.
- Ik wil hem als RAID gebruiken.
- Het is een Promise IDE RAID Controller PDC 20267
- Het moet SNF zijn, omdat de licenties van MNF onbetaalbaar zijn en die van SNF praktisch gratis weggeven worden.

btw: MNF ziet de RAID Controller wel.

Greetz Martijn

Ik wil even reageren op dat het SNF moet zijn. Ik denk dat je je daar niet blind op moet staren. SNF is oud en heeft dus geen ATARAID support die jij wel wilt hebben. Zoek naar een andere oplossing dan, want ik denk niet dat je zonder enorm veel moeite die SNF aan de praat krijgt op die machine. In principe kan bijna elke Linux distro wat SNF kan en nog veel meer.
Je zou eens een vraag kunnen stellen in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 om te kijken welke distro er wel aan je eisen voldoet.

Wat betreft de groeten onder aan je post: dat zien we liever niet op GoT.