Hulp met moederbord zoeken !

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Okay, even voordat er al een slotje op komt : Dit is niet zomaar een een vraag van welke is het beste enzo.

Ik heb namelijk nogal specifieke eisen qua mobo, en ik heb er nog geen 1 kunnen vinden die er aan voldoet. :'(

Dus wil ik even de hulp van GoT'ers :)

Eerst even wat ik wil :

- AMD XP 2700+
- Mobo gebaseerd op nForce2 of Via KT400
- 512Mb DDR RAM (wat voor soort etc, bepaal ik aan de hand van het mobo)
- Radeon 9500 Pro
- Zalman80A-HP VGA koeler
- Zalman CNPS5100-Cu

Vooral de Zalman spullen geven dus problemen :|

De eisen dus :

- Er moet genoeg ruimte zijn bij het AGP slot om die heatsink te plaatsen.
- Omdat de CPU HSF best zwaar is wil ik hem wel via de 4 gaten vastmaken aan de achterplaat. In mijn kast (Chieftec) zijn de 4 gaten 'verticaal' geplaatst (dus de langste kant is langs de verticale as)

Ik ben dus al flink op zoek geweest en de enige die dichtbij kwam is de ASUS A7V8X, maar daar past de VGA koeler dus weer niet op ;(
(mocht er geen goed alternatief zijn dan wordt deze het alsnog)

Ik heb al op de sites gezocht van : ASUS, Abit, Gigabyte, MSI, Soyo en EpoX, maar geen van allen lijken te voldoen aan mijn eisen/wensen.

Ik zit dus met mijn handen in mijn met wax besmeurde haar ;)

Iemand die een mobo weet die aan deze eisen voldoet ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan boor je toch extra gaten op de backpanel van de Chieftec? :Y)

• 1st_Ro
Ik kon toch zweren dat ik bij PMG had gepost en niet bij CM/E :+

Maar dat is de allerlaatste optie eigenlijk. Ben niet zo'n held met cases verherbouwen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door 1st_Ro op 06-02-2003 15:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je maakt het jezelf zo wel moeilijk.. Geen enkel nForce2 plankje heeft een 'verticale' Socket. Aangezien dat deze boven de KT400 te prefereren is (qua prestaties, zie ook het nForce2 topics), zou ik gewoon eventjes een paar gaatjes bij boren :)

• 1st_Ro
Slaat het onderwerp ineens over naar een CM/E onderwerp ;)
Ik ga het even overwegen iig ! Toch maar even bij Asus gluren voor nForce2 bordjes ;)

in ieder geval bedankt voor het meedenken, BalusC :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Iwill/Albatron gecheckt? Die hebben namelijk ook leuke borden. Probeer ook eens reviewzoeksites zoals Neoseeker e.d. want daar kan je ook veel info over features en Zalman opties vinden.

LinkedIn
Instagram

• 1st_Ro
Iwill/Albatron nog niet gecheckt, doe ik meteen even :)

En Neoseeker kende ik ook nog niet... ik was wel even bij Hardware.info en Hexus.net geweest :)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb een Zalman 80 HP-VGA op me radoen 9700 pro zitten. Ik heb een ASUS A7V8X. Het past opzich wel, mijn 512 mb geheugenreepje viel precies in een sleufje van de zalman passive cooler ;). Ik heb er ook een XP 2700+ op zitten het gaat allemaal als een beer! Oh ja ik heb ook een Chieftec server tower :), uuhm ik heb als processor cooler dezelfde als jouw als ik het goed heb, past ook prima, het is toch niet een waaier? bij mij koelt ie nog goed ook. ik heb hem op ze langzaamst draaien en dan wordt hij idle ongeveer 34 graden. Zo als ik je nou niet geholpen heb weet ik het ook niet meer >:)

[ Voor 42% gewijzigd door MixingMastersM op 06-02-2003 16:24 ]

• 1st_Ro
MixingMastersM,

I O+ YOU :)

Oftewel, Asus A7V8X it is :)
Kan ik weer rustig slapen vannacht ;)

<edit> die ik wil is geen waaier ... maar ook volledig koper, vandaar dattie zo zwaar is</edit>

[ Voor 33% gewijzigd door 1st_Ro op 06-02-2003 16:28 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

1st_Ro schreef op 06 februari 2003 @ 16:27:
MixingMastersM,

I O+ YOU :)

Oftewel, Asus A7V8X it is :)
Kan ik weer rustig slapen vannacht ;)

<edit> die ik wil is geen waaier ... maar ook volledig koper, vandaar dattie zo zwaar is</edit>
Ja die zwaare cooler heb ik ook, maar die valt er bij nog niet af :) :)

• 1st_Ro
MixingMastersM,

Moet je ook veel voor doen lijkt me ;) En mijn systeem is zowiezo geen LAN bak ofzo :)
Ik bedacht me vanmiddag in de auto dat ik eventueel een stukje van die VGA koeler kan zagen/dremelen ... theoretisch zou het weinig verschil moeten uitmaken, toch ?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

gigabyte 7va*** series gaan niet lukken.. hebben geen mounting holes !!! echt gaar.. kweet de rede niet, maar ik had wel een andere koeler moeten aanschaffen, had de zelfde als jij, maar heb nu de 6000cu.

4015Wp west (Dordrecht)

• 1st_Ro
Tutti-Frutti, dat had ik als gespot ja ... echt bagger :S De nieuwe heatsinks kunnen al bijna niet meer zonder die gaten, laat staan als je gaat waterkoelen o.i.d. !

Die waaier vind ik ook wel cool, maar presteert ie nou zoveel beter als een 'gewone' heatsink ? Dat vraag ik me dus af ...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

1st_Ro schreef op 06 februari 2003 @ 18:29:
Tutti-Frutti, dat had ik als gespot ja ... echt bagger :S De nieuwe heatsinks kunnen al bijna niet meer zonder die gaten, laat staan als je gaat waterkoelen o.i.d. !

Die waaier vind ik ook wel cool, maar presteert ie nou zoveel beter als een 'gewone' heatsink ? Dat vraag ik me dus af ...
presteerd beter dan mijn ouwe 5100cu , heb nu 2400+@2800+ @ 37 graden na 2 uur csen .. en stressen max 43 graden :P. Ik vind hem beter dan mn ouwe.. maar volgens mij komt dat niet in reviews terug, maar kan komen doordat de 5100cu al 3 cores heeft meergemaakt....

4015Wp west (Dordrecht)

• 1st_Ro
Hangt ook wel van meer factoren af ... koelpasta, airflow etc.

Maarre, Modje, mag er een slotje op ? mijn vraag is wel beantwoord lijkt me :)

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

De XP2700+ blijft koeler dan voorgaande modellen, dus elke koeler zit wel goed.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

1st_Ro schreef op 06 February 2003 @ 18:47:
Hangt ook wel van meer factoren af ... koelpasta, airflow etc.

Maarre, Modje, mag er een slotje op ? mijn vraag is wel beantwoord lijkt me :)
ok laatste offtopic reply

air flow ist zelfde, koelpasta allebei as3 en fan ook op iets meer dan silent (bij beide zelfde stand, fanmate)

4015Wp west (Dordrecht)

• 1st_Ro
@MMM, bedankt voor de info :) Ik heb liever en HSF 'oude stijl' ;)

@Tutti-frutti, typisch ? Ik merk het vanzelf wel ... mijn huidige Athlon 1.2Ghz loopt idle op 23 graden en stressed 44 ... ook wel apart zo'n stijging vind ik :)

En nu mag ie echt dicht :p
Pagina: 1