HTTP-compressie bij T.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik de proxy van WinRoute (is helaas noodzaak ivm trage kabel). Als ik bij GoT HTTP-compressie uitvink, dan werkt de proxy probleemloos (is veel over geschreven in I&T, maar dit is de meest simpele manier om het te laten werken).
Echter: als ik op http://www.tweakers.net wil kijken via de proxy dan gaat het niet goed (de layout wordt vernaggeld); als ik de proxy uitzet, dan gaat het wel goed.

Mijn vraag: is er een optie om HTTP-compressie op de FP uit te zetten (als iets dergelijks überhaupt aan staat)? Uiteraard heb ik alle mogelijk opties doorlopen, maar ik heb niets gevonden wat er op lijkt.

offtopic:
Ik heb geen idee waar dit het beste gepost kan worden, vandaar dat ik in LA ben begonnen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LA is alleen voor GoT, TFF had je beter in geweest, maar ik neem aan dat er wel een modje langskomt om deze te verplaatsen ;)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat bedoel je precies met het 'vernaggelen van de layout'? Een niet geladen CSS of is het wat anders?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LA -> TFF

• pven
  • Niet online
ramH: ik zal dadelijk een screendump posten
AVM: thx! :)

• Harm
  • Niet online
Heb je dit topic ook gezien? back-toets op tweakers.net geeft soms oude pagina
Ik weet niet of het is waar jij ook last van hebt, maar wie weet. :P

• pven
  • Niet online
De screendump:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pven/images/GoT/vernaggelde%20layout.jpg

Het is niet het 'back-toets'-probleem. Ik heb het al als ik voor de eerste keer naar T.net ga (nadat ik mijn IE weer in maagdelijke staat heb gebracht).

De 'Fout op Pagina'-melding geeft overigens alleen de melding 'Object wordt verwacht'.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Hmm klinkt allemaal erg vreemd. HTTP-compressie wordt door de proxy niet bewerkt. Deze doet er niets mee.

Zo te zien is het javascript. Heb je al eens geprobeerd de frontpage te bekijken in Mozilla/Phoenix? Welke IE-versie heb je?

[ Voor 39% gewijzigd door Alex op 06-02-2003 15:47 . Reden: Screendumpje geplaatst door pven ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• pven
  • Niet online
Ik heb een oude IE5, maar dat verklaart het proxy-probleem niet want zonder proxy werkt het probleemloos (upgrade komt nog wel eens, nu ff niet want ik ben tevreden).
De proxy van WinRoute vindt de HTTP-compressie van GoT niet fijn, dat is wel duidelijk (volgens mij verwijdert HTTP-compressie de layout van de HTML-code waardoor lange regels HTML-code ontstaan en de proxy van WinRoute struikelt daar over).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

pven schreef op 06 February 2003 @ 15:50:
(volgens mij verwijdert HTTP-compressie de layout van de HTML-code waardoor lange regels HTML-code ontstaan en de proxy van WinRoute struikelt daar over).

Dat heeft niks met http-compressie te maken, aangezien gzip een lossless compressie principe is kan dat niet eens daardoor komen.
Dat is gewoon een stukje react dat dat doet.

• pven
  • Niet online
Ok, sorry voor mijn verkeerde denkwijze. :)

Het is eigenlijk wel zeker dat de proxy van WinRoute niet overweg kan met de HTTP-compressie van GoT.

Vraagje: gebruikt tweakers.net nu wel of geen HTTP-compressie?

• Harm
  • Niet online
pven schreef op 06 February 2003 @ 15:50:
Ik heb een oude IE5, maar dat verklaart het proxy-probleem niet want zonder proxy werkt het probleemloos (upgrade komt nog wel eens, nu ff niet want ik ben tevreden).
De proxy van WinRoute vindt de HTTP-compressie van GoT niet fijn, dat is wel duidelijk (volgens mij verwijdert HTTP-compressie de layout van de HTML-code waardoor lange regels HTML-code ontstaan en de proxy van WinRoute struikelt daar over).
Upgrade eens naar een nieuwere IE versie? Die jij noemt is namelijk al behoorlijk oud.
Het lijkt trouwens op een missende CSS, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat zou op te lossen zijn door een Ctrl+F5, maar dat zal dan ook wel niet werken.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op 06 February 2003 @ 16:09:

[...]

Dat heeft niks met http-compressie te maken, aangezien gzip een lossless compressie principe is kan dat niet eens daardoor komen.
Dat is gewoon een stukje react dat dat doet.
eeh wat heeft de frontpage met react te maken :?

• pven
  • Niet online
ramH schreef op 06 February 2003 @ 16:18:
[...]

Upgrade eens naar een nieuwere IE versie? Die jij noemt is namelijk al behoorlijk oud.
Het lijkt trouwens op een missende CSS, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat zou op te lossen zijn door een Ctrl+F5, maar dat zal dan ook wel niet werken.
Ctrl+F5 lost idd het probleem niet op.

Nogmaals: waarom upgraden als het zonder proxy wel goed werkt? Ik weet ook wel dat er nieuwe IE-versies te krijgen zijn, maar tot-op-heden heb ik met IE5 nog nooit problemen ondervonden.

• Harm
  • Niet online
Probeer dat upgraden anders eens, het zal je in ieder geval niets laten verliezen en wie weet is je probleem ook wel over. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

T.net gebruikt inderdaad HTTP-compressie, en ik meen me te herinneren dat die vroeger optioneel was, maar tegenwoordig staat het blijkbaar gewoon altijd aan omdat het gewoon bandbreedte spaart en praktisch iedere browser het ondersteunt. Blijkbaar gaan bepaalde proxies nog steeds over hun nek door deze feature, maar ik zou eerder geneigd zijn om de provider daarover te mailen dan bij een site daarover te klagen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

HTTP compressie wordt al sinds november 2000 gebruikt en het is op t.net nooit optioneel geweest. Je screenshot laat zien dat er een javascriptje ontbreekt. Dat heeft mijn inziens niets met HTTP compressie te maken.

• pven
  • Niet online
Femme schreef op 06 februari 2003 @ 21:47:
HTTP compressie wordt al sinds november 2000 gebruikt en het is op t.net nooit optioneel geweest. Je screenshot laat zien dat er een javascriptje ontbreekt. Dat heeft mijn inziens niets met HTTP compressie te maken.
Door deze reactie ben ik op het idee gekomen om wat te gaan spelen met de opties van IE en dan vooral het Java-gebeuren. Na wat experimenteren heb ik ontdekt dat 'Java JIT-compiler ingeschakeld (opnieuw opstarten vereist)' uitgevinkt moet zijn en dan werk het !!! _/-\o_
Ik weet niet of ik die optie nodig heb voor andere sites, maar Tweakers is uiteraard (naast GoT) de site waar het me om te doen is.

Ik ben weer een blij mens; zo blij, dat ik dadelijk (EINDELIJK!) toch een abbo ga nemen! :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wel vreemd je de Java JIT-compiler moet uitzetten om javascript te laten werken :? .

Verwijderd

Neuh, dat kan mijnsinziens niks, maar dan ook helemaal niks met javascript te maken hebben :)

• pven
  • Niet online
Idd, want het probleem treedt nu nog steeds af-en-toe op (ik was te snel blij :)). Ik heb ontdekt dat ik het kan 'oplossen' door IE te herstarten (ik ben er nog niet aan uit of het daarbij nodig is om de tijdelijk internetbestanden te verwijderen). Wel lastig dat dat iedere keer moet gebeuren als het weer eens fout gaat, dus misschien dat een upgrade naar een nieuwere IE toch geen kwaad kan. Het 'Java JIT'-vinkje heb ik weer aangezet, want die heeft echt geen enkele invloed op dit probleem (was een samenloop van omstandigheden).
Overigens MOET ik bij GoT de HTTP-compressie uit laten staan, als ik die aanzet gaat het niet goed, blijkbaar is dat toch een rare kronkel in WinRoute.

• pven
  • Niet online
Ik heb een nieuwe laptop van mijn baas mogen ontvangen (de vorige was aan vervanging toe). Op deze laptop staat IE6SP1 en daarop werkt T.net wel probleemloos via de proxy van WinRoute.

ramH had dus toch gelijk. :)

Pagina: 1