Toon posts:

[Flash] Wolken draaiend maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om de overgang van het eind naar het begin lekker te laten lopen (hij verspringt nog). Met deze code moet het lukkken. Maar mij lukt het dus niet.

if (getProperty(wolk,_x)eq -400) {
setProperty("wolk", _x, 0);
} else {
setProperty("wolk", _x, getProperty(wolk,_x)-1);
}

De tutorial heb ik gevolgd vanaf de site:
http://www.flashfreaks.nl....asp?TypeId=2&NewsId=3575

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Je probleemstelling is niet duidelijk, en ook niet wat je al hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. :)

Daarnaast kunnen wij wel opmaken dat het over Flash gaat, maar dat word in principe nergens uit duidelijk. Even een klein beetje opheldering graag.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb een gebouw daar heb ik de wolken uit weg geknipt. En nou wil ik er bewegende wolken achterzetten. Dit kun je doen door een heel groot rondje te maken en dat er achter te laten draaien. Maar ik wil het met dit stukje script oplossen, en dan zijn de wolken twee rechthoeken. Heb je de link ook al bekeken?

Ik hoop dat je me kunt helpen. Ik heb niet veel ervaringen met actionscripting binnnen flash. Maar wil het heel graag leren.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Je moet van die wolkenplaatje (die uiteraard tilable is:?) 2 keer achterelkaar plakken.
Anders kan je nooit vloeiend overgaan.
Als dan het 2e plaatje volledig in beeld is, swap je over naar de eerste.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
Ik heb al ruim een jaar niet meer aan flash gedaan, maar als ik je script zo bekijk, lijkt het me wel duidelijk wat er aan fout is: Pas als je plaatje met wolken helemaal uit beeld is, wordt de positie "hersteld". De makkelijkste oplossing is dan ook gewoon twee van deze identieke plaatjes naast elkaar plakken zoals Xlerator al zei, f8-en, en als de eerste helft van het plaatje uit beeld is, hem weer terug brengen naar de beginpositie (nou ja niet precies, de 2de frame zou ik maar zeggen, anders blijft ie even hangen)

Kan natuurlijk ook een movie maken met een stuk of 20 frames, en na frame 20 naar frame 2 gaan, net zo makkelijk :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat doet van frame 20 naar frame 2. Dan zie je het nog steeds verspringen. Sorry dat ik het zeg. Maar ik vind het niet een goede oplossing. Het verspringen moet er toch uitkunnen!!!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
Wat bedoel je met verspringen?? Blijft ie een frame op dezelfde positie, komt er een heel ander plaatje in beeld, of schiet hij bij de overgang een beetje teveel naar rechts of links?? Misschien zou je ook een voorbeeld kunnen laten zien?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Dat het niet egaal loopt. Het moet 1 beweging zijn. En dat is het dan nog niet. Je ziet er een hapering inzitten.
Pagina: 1