Toon posts:

[Linux] Sommige divx films wel op tv meeste niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem dat de meeste divx films niet bij mij op tv verschijnen (als ik deze op m'n monitor af laat spelen, werkt het wel, dus geen codec verhaal).
Sommige films doen het dus WEL. En voor de duidelijkheid ik gebruik de tv-out als primaire scherm als ik film kijk (dus monitor wordt uitgeschakeld). Als mediaspeler gebruik ik Xine en MPLayer.

Nou zei een vriend laatst tegen mij, dat het iets te maken kan hebben met NTSC/PAL, maar deze TV is net nieuw en ondersteund beide.

[note]
Ik heb de volgende url gelezen:
De grote tv-out FAQ
[/note]

Wat info:
Nvidia drivers: 1.0-4191
Kaart: Geforce 4
Kernel: 2.4.19

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Niet dat ik heel erg goed ben in Linux. maar ik heb soortgelijk probleem gehad met windows, ik kreeg wel films op monitor maar dus idd niet op tv. deze moest bij mij perse op pal en dat stond hij dan ook... maar het probleem zat hem in het dual monitor verhaal. als ik opstarte met tv alleen deed alles het wel via het grotere :9 tv scherm dus mischien kan je dat proberen..

zoals ik al zeg ik weet niet echt veel van linux maar in windows komen deze problemen dus ook voor...

heb je btw wel de goeie drivers voor je videokaart. ondersteunen deze alles wel

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de drivers zijn geen probleem. Maarre ik cloon m'n scherm dus niet, he. Dus ik gebruik tv als eerste monitor device. Dus zou toch moeten werken. Enne btw ik heb het idee dat SVCD het altijd wel doet.